fbpx

Śpiąca Królewna, najpiękniejsza historia baletu klasycznego

Na naszych scenach prezentowana jest także najpiękniejsza historia baletu klasycznego. Nawet w formie baletowej, dobrze znana historia zachowuje odrobinę baśni i romansu.

Ważna informacja
Gdy?
Gdzie?
SNG Opery i Baletu Lublana
wydarzenie na Facebooku
Opłata za wejście
Premiera od 15€ do 250€. Ponovitve od 10€ do 225€.

Najlepša klasična baletna zgodba se predstavlja tudi na naših odrih. Od leta 1890, ko je bila v gledališču Marijinski v St. Petersburgu premierno predstavljena Čajkovskova Trnuljčica, ki so jo tedaj poimenovali tudi za dogodek stoletja, ta balet velja za eno najčistejših del. Znana zgodba tudi v baletni obliki ohranja pridih pravljičnosti in romantike, v tistem času pa je bila v Rusiji med najbolj pričakovanimi premierami, okrog katere se je upravičeno dvigalo ogromno prahu. Predstava je simbolizirala revolucijo baletne glasbe, konstituiranje lastnega ruskega baletnega sloga in renesanso klasičnega baleta v našem stoletju.

Balet Trnuljčica pa je pomemben tudi zaradi zgodovinskega srečanja dveh najpomembnejših in največjih umetnikov: Čajkovskega in Petipaja. Čajkovski je po neuspehu Labodjega jezera za dalj časa odstopil od pisanja baletne glasbe, Petipa pa je svoji nagnjenosti k zahodni baletni tradiciji dodal še elemente domače ruske baletne šole ter v 19. stoletju razvite italijanske šole – nastal je njegov lasten slog, ki je takoj zaslovel kot eleganten, aristokratski in briljanten, hkrati pa tekoč in ruski. Ko sta se mojstra prvič srečala, je bila glasba za Trnuljčico že napisana, a Petipa je od skladatelja zahteval precejšnje predelave v partituri. Czajkowski mu je potrpežljivo sledil in Śpiąca Królewna je za vedno obveljala kot najmočnejše in najbolj izpopolnjeno Petipajevo delo.

Vsebinsko se balet močno navezuje na Trnuljčico pravljičarja Charlesa Perraulta iz leta 1697, Petipaju je uspelo pravljičnost in romantiko ohraniti v številnih podrobnostih, dodal pa je še več pravljičnih figur. Vse skupaj ustvarja virtuozni klasični balet s številnimi pas de deuxi, variacijami in romantičnimi ansambelskimi prizori.

Postavitev, ki si jo bomo lahko ogledali v Lublana, bo v rokah sedanjega umetniškega vodje ansambla SNG Opery i Baletu Lublana, Ireka Mukhamedova, ki se ga lahko spomnimo iz sezone 2010/2011, ko je koreografiral Septet v okviru baletnega večera Vidnonevidno.

foto: Darja Straus Tisu

Więcej informacji

Dodatne predstave:
18.10. ob 18.00
19.10. ob 19.30
21.10. ob 19.30
24.10. ob 19.30
29.10. ob 19.30
6.11. ob 19.30.
7.11. ob 19.30.
8.11. ob 17.00
19.11. ob 19.30
21.11. ob 19.30
22.11. ob 19.30.
23.11. ob 19.30.

Z Wami od 2004 roku

od roku 2004 badamy miejskie trendy i codziennie informujemy naszą społeczność obserwujących o najnowszych stylach życia, podróżach, stylu i produktach, które inspirują pasją. Od 2023 roku oferujemy treści w głównych językach świata.