A consciência humana realiza ações planejadas, mas o que está sob o “iceberg” é inexplicável e inconsciente. As pessoas realizam certas ações sem perceber, e os cientistas explicam por que fazemos certas coisas.
Prepogosto naredimo kakšno stvar subconscientemente, pa se pozneje, ko o njej razmišljamo, niti ne zavedamo, zakaj smo jo naredili. Zbrali smo nekaj takšnih fatos psicológicos o nas samih, katerih razloge za izvajanje pojasnjujejo znanstveniki.
Zmanjšujemo glasnost glasbe v avtomobilu, ko smo v tujem okolju.
Predstavljajte si, da se vozite na pomemben sestanek na mesto, ki ga sploh ne poznate. Verjetno se boste nehali pogovarjati s sogovorniki, zmanjšali boste glasnost radia in se boste popolnoma osredotočili na cesto. Razlog za to se skriva v tem, da so v trenutkih, ko se osredotočamo na poslušanje, naši možgani manj pozorni na informacije iz našega okolja. Glasnost glasbe torej zmanjšamo zato, ker ne želimo zgrešiti poti, ugotavlja profesor na Oddelku za psihološke in možganske vede na Univerzi Johnsa Hopkinsa Steven Yantis.
Na praznem parkirišču avto raje parkiramo poleg drugega avtomobila.
Razlog za tovrstno vedenje razlaga dejstvo, da smo ljudje družbena bitja. Pogosto sledimo para a multidão v vsakdanjem življenju, zato avtomatično parkiramo svoj avto blizu drugega avtomobila na parkirišču.
Moški nikoli ne uporabljajo sosednjega pisoarja.
Javne sanitarije niso najbolj prijetno mesto. Razlog, zakaj moški nikoli ne gredo na sosednji pisoar, če je tam drug moški, je v tem, da želijo svoj espaço pessoal. Večina ne želi biti izpostavljena očem drugih moških.
Ne vzamemo zadnjega kosa pice.
Zanimivo je, da ljudje redko želijo vzeti zadnji kos pice, čeprav je to nekaj, kar želimo dobiti. Znanstvenika Daniel A. Effron in Dale T. Miller s stanfordske univerze ugotavljata, da ljudje v veliki družbi ne vzamejo zadnjega kosca pice, zadnjega krofa ali zadnjega žvečilnega zato, ker ne čutijo, da imajo to pravico. Ta pojav so imenovali razpršitev pravice.
Ne kupujemo niti najdražjih niti najcenejših stvari.
Gre za to, da želimo racionalno porabiti denar. Po navadi poskušamo izbrati izdelke z dobro ceno in kakovostjo. Prodajalci se tega zavedajo, zato včasih pri prodaji podobnih izdelkov namerno postavijo najdražji in cenejši izdelek drugega poleg drugega. V večini primerov kupci nimajo časa za oklevanje, é por isso odločijo za nakup cenejšega izdelka.