fbpx

Hyundai Ioniq: um carro, três diferentes unidades ecológicas

Hyundai Ioniq

Hyundai Ioniq je kljub dejstvu, da gre za prvi serijski avtomobil z eno karoserijsko izvedbo in tremi različnimi okolju prijaznejšimi pogoni (hibrid, priključni hibrid in električni oz. EV-pogon), v Ženevi (neupravičeno) ostal relativno neopažen v primerjavi z novostmi s klasičnimi pogoni. Ioniq je znanilec novih časov pri Hyundaiu, in ni zgolj rokavica, vržena Toyoti Prius, saj napoveduje nadaljnji razvoj hibridnih in tudi električnih pogonov te korejske znamke.

Kombilimuzina Hyundai Ioniq isso é prvi avtomobil na svetu z eno karoserijo in možnostjo izbire med tremi eko pogoni, in sicer električnim pogonom, priključnim hibridom in bencinsko-električnim hibridom. Vsi trije tipi vozila so si podobni kot jajce jajcu, nekaj razlik je pri maski in drugačne so odprtine za vtičnico. Je Priusov tekmec, a oblikovno bolj zadržan in z več ”brezčasnimi” linijami.

Hyundai Ioniq začrtava električno pot korejske znamke.
Hyundai Ioniq začrtava električno pot korejske znamke.

Ponuja vse potrebno udobje za potnike in vse novodobne tehnične pripomočke (sistema de infoentretenimento, asistenčne sisteme, radarski tempomat …) in bi lahko na Europa, kjer Hyundaiu sicer nekako ne uspe preboj, kot preboj v Ameriki ne uspe Robbieju Williamsu, požel veliko simpatij. Do okolja ni prijazen zgolj z vidika pogonov, temveč so bili okoljsko ozaveščeni tudi pri izdelavi notranjosti, saj so Ioniqa založili z do okolja prijaznimi materiali. Svoje doda aerodinâmica, sicer pa so uporabljali lahke materiale. Pokrov in zadnja vrata so na primer iz aluminija.

CONSULTE MAIS INFORMAÇÃO: Kia Niro: o crossover híbrido da Kia pronto para conquistar a Europa


Hyundai Ioniq ima tri različne pogone, kar pomeni tudi tri različne karakterje. Kot hibrid je v sorodstvu s križancem Kia Niro, ki smo ga že predstavili, delita si namreč pogonski skop. Poganja ga torej 1,6 GDI bencinski motor, iz katerega iztisne 105 KM (77 kW). 32 kW pristavi električni motor, ki se hrani z litij-ionsko baterijo. Sistemska moč je 141 KM, navora pa se skupaj nabere za 265 Nm. Največja hitrost vozila je 185 km/h, a bolj kot s tem se Hyundai baha s 40-odstotnim toplotnim izkoristkom bencinskega motorja, kar je rezultat dodelanega hlajenja in 6-točkovnega neposrednega vbrizga goriva pod pritiskom 200 barov. Za prenos moči so v nasprotju s konkurenco, ki se zanaša na brezstopenjski menjalnik CVT, priložnost ponudili dvosklopčnemu 6-stopenjskemu menjalniku.

Trio jutrišnjega dne.
Trio jutrišnjega dne.

Pa se pomaknimo k priključnemu hibridu. Ta tip Ioniqa prinaša večjo baterijo, elektromotor pa je 45-kilovatni. Sistemska moč je 122 kW ou 166 KM. Samo na elektriko nas s hitrostmi do 120 km/h prepelje več kot 50 quilômetros, baterijo pa lahko na hitri polnilni postaji do treh četrtin napolnimo v manj kot 25 minutah. Ima enak menjalnik kot klasični hibrid.

Hyundai Ioniq potnike z ničemer ne prikrajša.
Hyundai Ioniq potnike z ničemer ne prikrajša.

Ostane nam še različica EV, ki za prenos moči uporablja enostopenjski menjalnik. Moč elektromotorja je sicer 88 kW oz. 120 KM, navora pa je za 295 Nm. Njegovo litij-ionsko srce z 28 kWh zagotavlja nekje do 250 kilometrov avtonomije na eno polnjenje. Zaradi baterije se je prtljažni prostor električnega Ioniqa v primerjavi z drugima različicama nekoliko skrčil. Zmore hitrosti do 165 km/h. In kdaj bo Hyundai Ioniq na voljo v Sloveniji? Hibrid že Agosto de 2016, električno izpeljanko pa naj bi k nam dostavili septembra.

CVT

Mais Informações

Mais Informações:
hyundai.si

Com você desde 2004

A partir do ano 2004 pesquisamos tendências urbanas e informamos diariamente nossa comunidade de seguidores sobre as últimas novidades em estilo de vida, viagens, estilo e produtos que inspiram com paixão. A partir de 2023, oferecemos conteúdo nos principais idiomas globais.