fbpx

BMW i3——迈向电气化未来的第一步

凭借BMW i3车型,宝马作为第一高端品牌,正在走上汽车电气化的道路。新款BMW i3已经投入生产,一个月左右的时间客户将能够步入汽车行业的未来。

宝马 je uradno stopil na trg 电动车 (elekrtičnih vozil) 与模型 宝马i3 in znanilci elektrifikacije avtomobilov, kot je podjetje 特斯拉 bodo pod velikim pritiskom tega avtomobilskega velikana, ki se tovrstnih zadev saj v dosedanji praksi loti temeljito in predvsem uspešno. Spoznajte novega 宝马i3, ultimativno urbano električno vozilo prihodnosti.

BMW i3 // po pričakovanjih BMW - BMW i3 ni vozilo za množice, temveč za tiste, ki hitro sprejemajo novitete.
BMW i3 // po pričakovanjih BMW – BMW i3 ni vozilo za množice, temveč za tiste, ki hitro sprejemajo novitete.

Je že tako, da pogled v prihodnost ni ravno poceni. In tako je tudi z 宝马i3, katerega cena se bo začela pri okroglih 30.000 eur (odvisno od trga in davkov) in končala za najbolj opremljeno različico nekje pri 40,000 欧元. Glede nato, da gre za relativno malo mestno vozilo, katerega največja težava je tudi precej mali doseg, verjamemo, da 宝马i3 它不会 vozilo za mase temveč bolj kot ne butični izdelek, za ljubitelje novosti in geeke po vsem svetu.

BMW i3 // 30.000 eur se sliši precej, vendar se zna povrniti s prihrankom pri porabi "energije"
BMW i3 // 30.000 eur se sliši precej, vendar se zna povrniti s prihrankom pri porabi “energije”

宝马 pa se bo na tem vozilu (宝马i3) učil in črpal bogato podatkovno zbirko o rabi električnih vozil. Pri 宝马 se točno zavedajo dejstva, da pričujoč izdelek ni najboljše električno vozilo na svetu temveč prvi korak v smer, ker se bodo naučili kako takšno vozilo narediti. Tudi neposredni konkurent kot prvi v tem segmentu – 特斯拉 je naredil primerljivo zgodbo z vozilom 特斯拉跑车, kateremu le lani sledil še že skoraj legendarni 特斯拉 Model S, ki proizvajalca v razvojnem smislu stal le dobri vseh stroškov razvoja roadsterja.

BMW i3 // Izjemno pogumen oblikovni jezik, brez omejitev in resnično futuristični design v serijskem vozilu. Vam je všeč?!
BMW i3 // Izjemno pogumen oblikovni jezik, brez omejitev in resnično futuristični design v serijskem vozilu. Vam je všeč?!

Blagovna znamka BMW i je vsekakor napoved tega prozivajalca, da močno verjame v električna vozila in da sprejema to pot kot pot prihodnosti. Oblikovni jezik, ki ga pri tem uporablja blagovna znamka (i), pa je nedvoumno eden najbolj pogumnih v avtomobilski industriji. Na novem 宝马i3 in njegovem večjem bratu 宝马i8, ni prav nič prostora za konvencionalnost temveč prostor le za 未来主义. Zgodba se začne pri uporabljenih materialih, karbonu, za katerega BMW trdi, da je prvi proizvajalec na svetu, ki je uspel “industrializirati” ta izjemen material v serijski produkciji. Vse zato, da je novi i3i8 v osnovi čim lažji, oziroma, da njegova teža ne presega teže normalnega vozila te velikosti. Problem predstavlja še vedno najtežja komponenta 电动汽车, baterija.

Teža BMW i3 je izjemno nizka in znaša slabih 1195kg, zahavljujoč rabi karbona in optimizaciji teže. Vsekakor za električno vozilo s težko baterijo,  izjemen podatek.

Doseg – pomemben podatek pri električnih vozilih
Avtonomnost elekrtičnega vozila je vsekakor eden najbolj pomembnih podatkov, ki nas zanima pri nakupu električnega vozila. In pri 宝马i3 te številke v osnovni ne navdušijo saj so nekatera konkurenčna vozila kot je Nissan Leaf ali Tesla S, z dosegom dosti manj omejena, kot 宝马的 prvi korak v elektrificirano prihodnost. Pa vendar so pri BMW naredili večjo študijo, ki je pokazala, da bodo uporabniki tovrstnega vozila v povprečju dnevno prevozili okoli 45 km, zato doseg vozila z lithium-ionsko baterijo znaša od 130 do 160 kilometrov vsakodnevne normalne uporabe in zadostuje temu namenu. Ta doseg lahko povečamo z uporabo programa ECO PRO za dobrih 20 kilometrov in še za dobrih 20 kilometrovECO PRO+ programom, kar nam da najboljši možni izkoristek okoli 200 km dosega z enim polnjenjem baterije. Tu pa se zgodba še ne konča temveč 宝马i3 v rokavu nosi dodatnega aduta, ki mu doseg poveča za dobrih 100公里. Temu adutu se reče motor s 650cc34 konjskimi močmi, ki deluje izključno kot generator električne energije za pogonski električni motor in premore 9 litrski rezervoar za gorivo. Ta dodatek mu poveča doseg za dodatnih 100 km in tako porine števec dosega na 300公里, kar pa že zadošča za pot iz Ljubljane do Portoroža in nazaj. Tako skupni doseg 300 km, ni tako slab in že spremenljiv za sodobnega urbanega prebivalca, ki za vikend rad skoči na kakšen izlet v bližino urbanega središča.

BMW i3 // Elektro motorju dela družbo 650cc velik motorček, ki poskrbi za dodatnih 100 km/h dosega.
BMW i3 // Elektro motorju dela družbo 650cc velik motorček, ki poskrbi za dodatnih 100 km/h dosega.

Poudariti je potrebno, da je ob pravilni polnilni napravi mogoče baterijo napolniti do 80 odstotkov kapacitete v pičlih 30 minutah. Kar pomeni, da v kolikor boste našli polnilno napravo, lahko vožnjo nadaljujete po normalnem postanku 30分钟, ki se vsekakor prileže vsakih 200 km.

BMW i3 // Vsekakor tehnološko odličen izdelek
BMW i3 // Vsekakor tehnološko odličen izdelek

Preformance – drugačna izkušnja v vožnji
Hybridno sinhroni električni motor 宝马i3, je delo BMW-jevih inženirjev v posebnem novem oddelku. Tako gre za izjemen izdelek, ki vozilu 宝马i3, da za osnovo 125 kw / 170 km moči z 250牛米 navora, ki je vozniku na razpolago vedno in takoj ter ne tako kot pri konvencionalnih vozilih s klasičnim motorjem na notranje izgorevanje. To pomeni predvsem popolnoma drugačno vozno dinamiko in neverjetne pospeške, ki omogočajo, da 宝马i3 加速从 0 至 100 公里/小时 紧要关头 7.2 sekunde. Še bolj impresiven je podatek, da iz mesta do 60公里/小时 紧急情况下加速 3.7 sekunde, ta podatek pa ga postavlja ob bok nekaterim super avtomobilom. Tako boste od semaforja do semaforja s tem vozilom skoraj zagotovo pred kašnim GT-jem, ST-jem 或者 RS-omČisto zares in popolnoma brez heca.

BMW i3 so preizkušali nekateri znani športniki in bili popolnoma navdušeni!

Impresiven je tudi podatek o tem, da boste z 宝马i3 popolnoma brez težav prehitevali saj ima pospeške izjemne tudi v najbolj problematičnem območu pospeševanja od 80 km/h do 120 km/h… za to pospeševanje porabi namreč le 4.9 sekunde. Končna hitrost vozila je tovarniško omejena na 150 km/h, vse v imenu racionalnost in avtonomnosti vozila. Namreč pri višjih hitrostih se bi doseg izjemno hitro zmanjševal. Verjamemo pa, da se bo našel način, da se ta končna hitrost kaj kmalu poviša, ne da bi to čisto zares pri tem tipu vozila potrebovali.

BMW i3 // Oblika brez oblikovnih kompromisov. Prihodnost je tu - tudi v oblikovalskem jeziku.
BMW i3 // Oblika brez oblikovnih kompromisov. Prihodnost je tu – tudi v oblikovalskem jeziku.

Oblikovni jezik – futurizem v detailih
Z blagovno znamko i, BMW ne sklepa kompromisov pri oblikovanju izdelkov. Oblikovni jezik, ki ga uporablja pri blagovni znamki BMW i, izraža popolnoma svobodo futurizma in ne vsebuje konvencionalnih prijemov. Tako je izjemna skrb posvečena detajlom, 作为 les, eden sestavnih elementov armaturne plošče, ki bo skozi čas in rabo vozila spreminjal barvo ali pa usnje v notranjosti, ki je barvano z naravnimi postopki.

BMW i3 // Les, kot del notranjosti in duh nekega novega časa.
BMW i3 // Les, kot del notranjosti in duh nekega novega časa.

Posebna skrb je seveda namenjena oblikovanju zunanjosti vozila, ki je serijsko vselej opremljen z 19” platišči na posebej za vozilo izdelanimi pnevmatika-mi. Dvobarvna kombinacija lakov, pa še posebej poudarja linije vozila in vozilu pomaga do futuristične izraznosti.

BMW i3 // kombinacija - karbona, usnja, plastike in lesa... Ter vsekakor ena bolj futurističnih notranjosti.
BMW i3 // kombinacija – karbona, usnja, plastike in lesa… Ter vsekakor ena bolj futurističnih notranjosti.

Povezljivost – Vselej online
Zdi se, da se šele v tem koraku zares začne pravi futurizem te blagovne znamke in resnično tisto kar bo pritegnilo večino novih lastnikov. Novi 宝马i3, ni le električno vozilo je vozilo, ki je vselej povezano v splet in je tudi zato izjemno pametno. Torej, ko boste vozilo kupili, bo vozilo 宝马i3, prejelo svojo lastno SIM kartico in s tem povezavo za prenos podatkov s spleta.

BMW i3 // Futuristična povezljivost vozila, ki je vselej "online"
BMW i3 // Futuristična povezljivost vozila, ki je vselej “online”

Preko posebnih aplikacij za pametne telefone pa boste lahko avto nadzorovali v različnih segmentih. Tako boste lahko našli vozilo v množici parkiranih vozil le z uporabo aplikacije ali pa preverili stanje baterije vozila, oziroma spremenili način polnjenja baterije. V ta namen je BMW posebej prilagodil sistem BMW ConnectedDrive, ki počne ogromno funkcij, ki naj bi vozniku in vozilu pomagali do največje možne efektivnosti, vse s harmonični-mi servisi, ki povezujejo vozilo z voznikom. Navigacija vozila je poglavje zase, saj poleg načrtovanja poti z najboljšim izkoristkom tudi predvideva vse možnosti polnjenja vašega vozila. Tako, stalno preračunava možnosti in če ugotovi, da se boste znašli v težavah z energijo takoj predlaga alternative in dodatne možnosti polnjenja baterij. Tu pa se zgodba tega vozila še ne konča. Avtomobil je sposoben še kopice drugih futurističnih funkcij, 作为 popolnoma samostojno parkiranje vozila brez upravljanja volana, stopalke za plin in še bi lahko naštevali različne sistema za asistenco vozniku, kot je izjemno napreden sistem za zaviranje v sili, ki preprečuje nalete…

Prihodnost je tu
Kljub nekaterim pomankljivostim, kot je nekoliko skromen primarni doseg vozila le z baterijami, pa 宝马i3 predstavlja popolnoma drugačen pogled na mobilnost. Predvsem presneti s prepleten-ostjo tehnologij in pogumom v oblikovanju。在 宝马-ju sicer ne stavijo na visoke prodajne številke, kljub temu pa sem prepričan, da se v tem segmentu morebiti celo motijo. Namreč ob pripravi tega članka so skoraj zagotovo dobili kupca enega od 宝马i3, saj avtomobil popolnoma odraža to kar že dlje časa pričakujem od avtomobilske industrije – popoln pogum in predanost k inovacijam.

Video predstavitev – Novi BMW i3

Uporaba vozila in servis BMW, ki vam omogoča, da avto zamenjate za konvencionalno vozilo, ko potrebujete avto z večjim dosegom. Predvsem takrat, ko se odpravljate na dopust ali daljše potovanje.

Foto galerija novega BMW i3

Preberi še članek – 宝马i8

更多信息

BMW i – YouTube kanal blagovne znamke BMW: 
http://www.youtube.com/user/BMWi 

自2004年以来与您同在

从年 2004 我们研究城市趋势,并每天向我们的追随者社区通报最新的生活方式、旅行、风格和激发激情的产品。从 2023 年开始,我们将提供全球主要语言的内容。