东京车展带来了许多新奇事物和概念。我们选择了一些最有趣的内容并对其进行了简要介绍。沙龙的中心线索主要是创新和技术,我们将在未来十年甚至更早见证这一点。
Če pa bo prihodnost res takšna, kot jo napovedujejo, bo najbolje, da se v to prepričati sami z branjem spodnjih vrstic.
MAZDIN KONCEPT VISION COUPE
Mazdin Vision Coupe naj bi poganjal popolnoma nov motor, ki po pričanju Mazde deluje v povezavi z električnimi elementi, kar zagotovo nakazuje na uporabo hibridne tehnologije, ki bi še dodatno pripomogla k dvigu zmogljivosti. Koncept je oblikovan v duhu filozofije Kodo, ki v prevodu pomeni dušo gibanja. To pomeni, da so linije oblikovane na tak način, da avto tudi v mirovanju deluje, kot da se premika in da je v pogonu. Notranjost ponazarja koncept Ma, ki ga najdemo v japonski arhitekturi in v dobesednem prevodu pomeni prostor oziroma prazen prostor. Ali bomo kdaj resnično videli tako presunljivo Mazdo na cesti, je težko reči, če pa se to le zgodi, potem bo to zagotovo eden izmed lepših avtomobilov, ki ga bomo lahko občudovali na naših cestah.
TOYOTA FINE-COMFORT RIDE
Toyotin enoprostorec prihodnosti poganja vodik, ravno tako kot smo videli pri Toyoti Mirai. V shranjevalni posodi je dovolj vodika, da lahko Toyota Fine-Comfort Ride z enim polnjenjem naredi 1000 kilometrov, za ponovno napolnitev posode z vodikom pa bomo potrebovali le dobre tri minute. Konceptni enoprostorec je podolgovat in v dolžino meri 4830 mm, širino 1950 mm in višino 1650 mm. Notranjost je tako dovolj prostorna, da se v njej najde prostor za šest odraslih. Toyota je navdih za obliko futurističnega avtomobila dobila v diamantu. Zaradi te oblike se avtomobil oži od začetka proti koncu. Zajetna steklena kupola omogoča vsem potnikom dober pogled iz vozila, medtem ko sedijo v udobnih sedežih.
HONDA SPORTS EV CONCEPT
Honda Sports EV Concept je prava mešanica modernega in retro videza. Je simpatičen dvosedežni športni avtomobil, v katerega se ni težko zaljubiti. Držali bomo pesti, da nekega dne iz koncepta le preraste v cestno različico. Žal o Sportsu EV ni veliko znanega, razen tega, da ima koncept kompaktne mere in da uporablja elemente umetne inteligence, kar nam da vedeti, da ima sisteme avtonomne vožnje. Sicer bi si športni avtomobili bolj želeli voziti sami, a se bomo navadili tudi na vožnjo s pomočjo senzorjev, računalnikov in kamer. Koncept prav tako nima klasičnih stranskih ogledal, ker ima namesto njih kamere, ki na zaslonih v notranjosti avtomobila prikazujejo sliko dogajanja za avtomobilom.
NISSAN IMX CONCEPT
Električni Nissan IMx SUV ima dva elektromotorja. Njuna skupna moč je 430 konjskih moči in imata 700 Nm navora. IMx uporablja enako platformo, ki poganja Nissan Leafa, in ima popolnoma ravno dno. To je pomembno zaradi nizkega težišča in večje prostornosti v notranjosti avtomobila. Baterije imajo dovolj energije za nekaj več kot 600 kilometrov vožnje, s tem pa je tudi bojazen pred izpraznjenjem baterij povsem odveč. Nissan IMx ponuja tudi avtonomno vožnjo, in ko jo uporabnik izbere, se volanski mehanizem samodejno pomakne v armaturno ploščo. Še sedeži se spustijo v skoraj ležeči položaj in tako lahko potniki brezskrbno uživajo v udobju avtonomne vožnje.
LEXSUS LS+ CONCEPT
Lexsus LS+ je tehnološki biser, ker že zdaj predstavlja tehnologijo, ki bo v Lexsuse iz redne proizvodne linije vgrajena do leta 2020. Highway Teammate je že eden izmed teh sistemov, ki z avtonomno vožnjo po avtocesti vozi sam, brez pretiranega nadzora voznika. Lexus LS+ je tako lahko povsem avtonomen avtomobil na avtocesti. Samodejno pospešuje in zavira, se lahko sam vključi v promet, samodejno menja vozne pasove in drži primerno varnostno razdaljo z vozilom pred njim. LS+ se lahko tudi sam uči. Za nadgradnjo sistema ga namreč ni treba peljati k trgovcu Lexusov, temveč se lahko vse nadgradi prek mobilnih podatkov. Impresivne luči uporabljajo lasersko tehnologijo, ki zagotavlja najboljšo vidljivost tudi v zelo slabih pogojih.
YAMAHA CROSS HUB
Yamaha Cross Hub je napovedala svoj koncept v obliki avtomobila, a prav nihče ni pričakoval, da bo to pick-up. V kesonu je dovolj prostora za malo in veliko motorno kolo. Po vsej verjetnosti so na ta način želeli predstaviti uporabnost koncepta v povezavi s svojimi primarnimi izdelki. Yamaha Cross Hub ima opazno dvignjeno podvozje, kar mu omogoča dobro gibčnost po bolj zahtevnih terenih. Dizajn je zelo futurističen in prav takšnega na vozilih pick-up še nismo zasledili. Nihče pri Yamahi še ni omenil, da bo Cross Hub kdaj namenjen serijski proizvodnji. Po vsej verjetnosti se to nikoli ne bo zgodilo, saj tudi prejšnji Yamahini avtomobilski koncepti niso ugledali luči sveta v serijski proizvodnji.
SUBARU VIZIV PERFORMANCE CONCEPT
Pri Subaruju sicer niče ne govorijo o tem, a vse kaže na to, da bi utegnil biti Subaru Viziv Performance Concept v prihodnje novi Subaru WRX. Na kratko ga lahko opišemo kot visokozmogljivo limuzino s kopico delov, sestavljenih iz karbonskih vlaken. Vse to za čim manjšo težo. Koncept naj bi imel pod pokrovom že dobro poznani Subarujev boxer motor in štirikolesni pogon. Luči so futuristične, v dvobarvnem tonu, z belo in modro barvo. V notranjost bo na sredini armaturne plošče zagotovo velik zaslon na dotik. Kakšne bodo ostale podrobnosti, bomo videli v prihodnje, po vsej verjetnosti šele takrat, ko bo koncept bližje serijski proizvodnji.
TOYOTA GR HV
Toyotin dvosedežni športnik GR HV z motorjem, nameščenim spredaj, zadnjim pogonom in streho targa, jemlje svoje oblikovne smernice iz športno-hibridnega dirkalnika TS050. Največjo povezavo najdemo pri prednjih LED-žarometih, ki s svojo nenavadno postavitvijo v trenutku padejo v oči. In če pogledamo Toyotin najnovejši koncept s strani, si ne moremo kaj, da ga ne bi primerjali z aktualnim GT86. V notranjosti opazimo verjetno prvi avtomatski menjalnik, ki ga lahko tudi ročno prestavljate, kot bi prestavljali pravi ročni menjalnik, ne zgolj s tipkama plus in minus ali obvolanskimi ročicami. Na vrhu prestavne ročice se skriva gumb za zagon in ugašanje motorja, ki je skrit pod pokrovčkom, kot so skrita stikala v vojaških letalih.