fbpx

我应该选择什么家用电动汽车充电站? / S1E5 MPEA

照片:简·马卡罗尔

电动汽车充电器市场充斥着不同的选择。这就是为什么我们概述了为您的新电动汽车充电的选项。

Nakup polnilnice za vaš električni avtomobil bo potekal vzporedno z nakupom vašega novega avtomobila, zato smo zbrali nekaj informacij. Najprej osnove e-mobilnosti! Velikost baterije električnega avtomobila se meri v enoti kWh. Povprečni električni avtomobil srednjega cenovnega razreda ima nekje 60千瓦时 veliko baterijo (Cupra Born, ID.3). Večji in dražji avtomobili pa okoli 80 kWh (ID.4). Obstajajo tudi takšni s 100千瓦时 ali več (Mercedes-Benz EQS). Povprečna poraba električnega avtomobila (govorimo o povprečju v vseh letnih časih, pri različnih temperaturah) je 20 kWh na 100 prevoženih kilometrov. Manjši avtomobili porabijo okoli 18 kWh, večji, težji in “bolj” SUV lahko tudi 22 kWh in več.

Video: Kakšno domačo polnilnico za električni avto izbrati?!

Torej če imate avtomobil z baterijo 60千瓦时, boste z enim polnjenjem baterije v povprečju naredili približno 300 kilometrov. To so okvirni izračuni, ki so osnova za izbiro domače polnilnice. Pri slednjih je namreč pomemben čas, ki je potreben za polnjenje baterije določene velikosti.

1. Polnilnica, ki je del opreme vsakega električnega avtomobila

Vsak avtomobil ima dodan polnilnik, ki vam omogoča polnjenje iz klasične domače vtičnice, v katero vključite tudi sesalec ali multipraktik. Iz takšne vtičnice se baterija polni s hitrostjo približno 2.3 kWh na uro. To pomeni, da boste avtomobil s 60千瓦时 baterijo napolnili v 24-ih urah. Pri manjših električnih avtomobilih, ki imajo baterijo okoli 25 kWh, bo ta polnilnica zadosti, saj boste avtomobil napolnili v 10 urah.

2. Prenosna polnilnica, univerzalna polnilnica

Če vaša garaža premore industrijsko vtičnico, na katero ste že priklapljali zahtevnejše in bolj potratne delovne aparate (mešalci za beton) in za njo stoji ena faza in 32A varovalka, potem boste avtomobil lahko iz tovrstne vtičnice polnili s hitrostjo 7,4 kWh. Tako instalacijo imajo predvsem novejši objekti. V tem primeru boste lahko kupili “prenosno” polnilnico, ki jo boste uporabljali za polnjenje vozila doma in tudi na poti. pred daljšim potovanjem jo boste enostavno pospravili v prtljažnik avtomobila.

S to 7,4 kWh “prenosno” polnilnico boste prazno baterijo vašega 60 kWh avtomobila napolnili v približno 8 urah. Torej čez noč ali med delom v službi.

Ta možnost polnjenja je sicer med boljšimi, ker se vozilo polni relativno hitro, hkrati pa zadosti počasi, da je baterija optimalno vzdrževana. A o vzdrževanju baterije oziroma ravnanju z baterijo v naslednjem prispevku.

Še ena opomba, ki je precej nujna. Za vse, ki še niste lastniki električnega avtomobila in s tem niste seznanjeni.

Baterijo električnega avtomobila se načeloma polni le do 80 odstotkov kapacitete, predvsem zaradi ohranjanja življenjske dobe baterije. Baterijo napolnimo do 100% le pred načrtovano daljšo potjo in še to le kakšno uro ali dve pred odhodom. Pravilo je, da ima baterija čim manjkrat največjo obremenitev.

Ker baterijo avtomobila običajno polnimo le do 80 odstotkov, se posledično krajša čas polnjenja baterije.

3. Klasična 11 – 22 kWh domača polnilnica za električni avtomobil

Večina električnih avtomobilov omogoča polnjenje na dvosmernem toku do 11 kWh, nekateri pa tudi do 22 kWh. Vendar večina “glavnih” varovalk oziroma kombinacij na trifaznem toku zmore približno 14 – 15 kWh, zato bodo z možnostjo 22 kWh doma lahko polnili le redki. S polnilnico, ki polni s 11 kWh, boste avtomobil z baterijo veliko 60 kWh napolnili v 4 – 5 urah. To pomeni, da boste vsako uro polnjenja pridobili približno 65 kilometrov dosega.

Pri tej domači polnilnici za električni avto je potrebno biti pozoren na dve zadevi:

  • Prvič: Najpomembnejše pri izbiri domače polnilnice je, da polnilnica omogoča komunikacijo z vašim omrežjem preko posebnega “load balancing modula” in tako dinamično prilagaja hitrost polnjenja glede na hkratno potrošnjo električne energije vašega stanovanja ali hiše. V nasprotnem primeru bi pri porabi več kot 14 – 15 kWh, pri sočasno vključenem pralnem stroju, indukcijski plošči ter polnilnici avtomobila, prišlo do preobremenitve omrežja in sledila bi odpoved glavne varovalke. Zato mora vaša polnilnica zaznati obremenitve omrežja in se tem obremenitvam tudi prilagajati ter po potrebi zmanjšati moč polnjenja avtomobila.
  • Drugič: Domača polnilnica za električni avtomobil naj omogoča uravnavanje omrežje, ni pa potrebno, da je povezava z internetom. Večina nastavitev povezanih s polnjenjem baterije, kot so naprimer urniki polnjenja in podobno, se nastavljajo na samem avtomobilu, ki je vselej povezan z internetom in bi tako bilo popolnoma odveč nastavljati to še na sami polnilnici.

Če električni avtomobil ni vaš primarni avtomobil pri družini, potem niti ne vidimo potrebe po vgradnji 11 kWh polnilnice, saj imate vselej na razpolago še drugo vozilo. Če pa električni avtomobil nameravate uporabljati kot “prvi” avto, pa bo tovrstna polnilnica nujna tudi zaradi samega udobja. Seveda je vse odvisno tudi od dosega in kapacitete baterije vašega vozila.

Serijo video epizod boste lahko spremljali na mediju City Magazine Slovenija, info kanalu T2 in na vseh družbenih kanalih Jana Macarola. Predvidoma vsako nedeljo ob 18h do 15. 7. z nadaljevanjem v jesenskem terminu.

Podcast: Moj prvi električni avto

Za sledenje serije se pridružite Janu Macarolu na Facebook skupnosti in na drugih spletnih kanalih, kjer boste to vsebino soustvarjali.

LEAS——斯洛文尼亚电动汽车车主

您是电动车新手吗?!您是否对电动汽车感兴趣或只是感兴趣?考虑购买一辆新的电动汽车吗?然后加入 LEAS FB 群组,阅读并分享有关电动汽车的信息。我们正在共同创建最大的电动汽车车主社区!

加入 Facebook 社区

更多信息

janmacarol.com

“我的第一辆电动汽车”项目的支持者
丰年, T2, 叶夫波尼尼采网站, 斯洛文尼亚城市杂志

自2004年以来与您同在

从年 2004 我们研究城市趋势,并每天向我们的追随者社区通报最新的生活方式、旅行、风格和激发激情的产品。从 2023 年开始,我们将提供全球主要语言的内容。