Mnohokrát v životě zjistíme, že očekávání a realita nejdou vždy ruku v ruce. V práci je plat pod očekáváním a místo zklamání a (pře)rychlých reakcí se pusťte do rozhovoru. Takže jakých je těch pět klíčových technik, které nám dosáhnou toho, co chceme?
1. Pokažimo razgledanost ter zavest.
Poznavanje trga, razumevanje primerljivosti v industriji ter vsakodnevnih neopredmetenih sredstev kot so povrnjeni stroški, čas počitnic in čas, ki je potreben za vzpon ali povišico, so dragoceni del strategije, hkrati pa nam bodo pomagali pri vseobsežni zavesti.
2. Poiščimo skupni jezik.
Pogosto se ljudje pri pogajanju držimo nazaj, saj nočemo stvari izdati prekmalu. A prekomeren oklep lahko pogajanje zgolj ohromi. Namesto tega raje posežimo po iskanju skupnega področja. Če na primer na direktorjevi mizi opazimo nekaj, kar nam je domače in poznamo, lahko to preide v nekaj minutni pogovor, ki bo sprostil ozračje, pogovor pa bo samodejno ustvaril boljšo osnovo za pogajanje.
3. Vprašanja postavljajmo samozavestno.
Ko nam ponudijo plačo, začnimo s procesom spraševanja, vendar s prijaznim tonom. Na primer: “Ali mi lahko poveste, kako ste prišli do te številke?”, “Koliko običajno plačujete ljudem na tem položaju?”, “S čim opravičujete to številko?”… S vprašanji bomo namreč dobili podatke, s katerimi bomo lažje opredelili naš položaj. Več podatkov bomo imeli na voljo, lažje bomo nadaljevali pogovor.
PŘEČTĚTE SI VÍCE: 8 ranních zvyků šťastných lidí
4. Uporabimo moč pavze oziroma premora.
V svetu pogajanj je molk zlato in to na več načinov. Ko postavimo vprašanje, nehajmo govoriti, enako velja za odgovore. Večina ljudi težko prenaša tišino in jo zmeraj poskuša zapolniti, a če bomo znali biti tudi v tišini, bomo pokazali, da smo samozavestni v tem, kar lahko ponudimo.
5. Naučimo se, kdaj oditi.
Pogosta in preprosta napaka pogajalcev je v tem, da pozabljajo, da lahko kadarkoli odidejo. In ko nam je kristalno jasno, kaj hočemo, je odločitev lažja. Zmeraj lahko pustimo odprto možnost, da se vrnemo. Čas in prostor, ki ga naš odhod ustvari, lahko spodbudi večjo ustvarjalnost pri reševanju problemov.
Upraveno a upraveno z:
fastcompany.com