Ikea päivittää tuotevalikoimaansa säännöllisesti, mutta tarkka silmä on huomannut, että yksi tuote ei katoa heidän valikoimastaan ja luettelostaan - Poäng-nojatuoli. Japanilaisen suunnittelijan Nobora Nakamuran nojatuoli viettää tänä päivänä kunniallista 40-vuotispäivää. Se on Ikean myydyin nojatuoli. Vielä nykyäänkin Ikea myy vuosittain jopa 1,5 miljoonaa kappaletta. Onko sinullakin sitä kotona?
Ste že slišati za Poäng? Verjetno ne. Zagotovo pa ste ga kdaj že videli. Gre za Ikein najbolj prodajan fotelj v zgodovini s 40-letnim stažem. Ikea je od leta 1976 izdelala že prek 30 milijonov primerkov in jih še danes vsako leto proda 1,5 milijona. Ni slabo za stol predpotopnega, a večnega dizajna. In zakaj je Poäng takšna komercialna uspešnica in brezčasna ikona?
LUE LISÄÄ: Belgialaiset viettivät yön Ikea-liikkeessä piiloutuessaan kaappiin
Skrivnost leži v briljantni zasnovi. Poäng je vzdržljiv, eleganten in udoben. ‘U’-dizajn omogoča lahno pozibavanje, ki sprošča. Skozi čas je bil fotelj deležen zgolj kozmetičnih popravkov, predvsem na račun daljše obstojnosti in cene. Še največkrat sta se zamenjala vzorec in barva oblazinjenja.
Največjo spremembo je naslanjač, ki je sprva slišal na ime Poem in ga je zasnoval Noboru Nakamura – ta se je Ikei pridružil leta 1973 in jo leta 1978 zapustil ter ustanovil lastno pohištveno podjetje –, doživel leta 1992, kun se on kovinsko konstrukcijo zamenjal za leseno. Fotelj se je tudi nekoliko zožil, na račun tega pa je postal tudi precej cenejši. Istega leta so ga iz Poem preimenovali v Poäng.
V čast 40-letnici je Ikea izdala nov okvir in dodala šesterico novih potiskov.
Lisää tietoa:
ikea.com