"Tänään elämme sen tietoisuuden kanssa, että taide-esine voi olla mitä tahansa ja taiteilija voi olla kuka tahansa", sanoi akateeminen kuvanveistäjä Marjan Drev. Kuten hän, olemme myös tästä eri mieltä, vaikka nykyään ei ole enää rajoja, sillä jos taide voi olla lumilapio ja pisuaari, taide voi olla mitä tahansa! Viimeisin tällainen esimerkki on kohtaus San Franciscon modernin taiteen museosta, jossa teini-ikäiset laittoivat salaa lasit lattialle, ja kävijät luulivat niitä taideinstallaatioksi ja reagoivat odotetusti. Ei, he eivät suuttuneet, vaan pikemminkin yrittivät uppoutua tähän "taiteelliseen" työhön, ja jotkut heistä jopa valokuvasivat innostuneesti "teosta".
Kako si razlagate taide? Je umetnost oblika ustvarjanja, katerega namen je ustvarjanje del z estetsko vrednostjo, ali je umetnost ohlapen pojem, ki je v različnih obdobjih pomenil različno? Danes je umetnost lahko karkoli in zanjo ni treba več biti izšolan umetnik. Če številne primere sodobne umetnosti gledamo skozi prizmo umetnosti kot besede, ki je prevod latinske besede ars, ta pa je prevod grške besede techne, joka tarkoittaa taito, potem številnih del, ki jih danes uvrščamo pod umetnost, tam nekoč ne bi našli. Zakaj? Veščine upoštevajo niz nekih pravil, na katere pa se številni današnji kvaziumetniki požvižgajo. Nekoč brez upoštevanja pravil ni bilo umetnosti. Pika. Zato lahko zaključimo, da je beseda umetnost danes zlorabljena v številnih primerih, njena vrednost pa se meri po tem, koliko je nekdo zanjo pripravljen odšteti, ne po toliko po estetski plati.
LUE LISÄÄ: Slovenialainen akrobaattiryhmä Dunking Devils teki vaikutuksen Britain's Got Talentiin
Najnovejši dokaz je potegavščina ameriških najstnikov, ki so si pošteno privoščili obiskovalce muzeja moderne umetnosti v San Franciscu (San Francisco Museum of Modern Art). Skrivaj so namreč na parketu ”razstavili” lasit, obiskovalci pa so jih zamenjali za taideteos in jih občudovali kot vsako drugo delo ter iskali njegove metafizične pomene. Kaj se jim je podilo po glavi, ni znano, a od leta 1917, ko je na razstavi neodvisnih umetnikov v New Yorku Marcel Duchamp kot umetniško delo predstavil narobe obrnjen pisoar, se zdi, da je umetnost kot pojem resno izgubila vrednost, ljudem pa so močno padla merila, kar dokazujejo tudi te fotografije, ki so jih najstniki posneli na skrivaj. Mogoče njihova umetnina ni neprecenljiva, je pa neprecenljiva njihova potegavščina.