Facebook leta 2015 - Postal je socialno omrežje, ki mu ni para in veliko zaslug za to ima stalno tipanje novega terena in to, da ne spi na lovorikah. Zadnja leta je prerasel celo samega sebe in samo vprašamo se lahko, kam ga bo pot zanesla v letu 2015.
Nekaj namigov smo zato poiskali kar v njegovi bližnji preteklosti, ki odstirajo tančico s prihodnosti:
Tekstanje
Vizija Facebooka je, da ohranja primat nad družabnimi stiki na spletu. Vendar pa jim je to do zdaj večinoma uspevalo le na namiznih računalnikih, medtem ko so mobilne naprave preplavile druge aplikacije za tekstovno in slikovno komunikacijo. Ko jim je v vodo padel nakup SnapChata, ki je zavrnil tri milijarde dolarjev težko ponudbo, je Facebook odgovoril z nakupom aplikacije što ima. Do nakupa Instagrama je sicer Facebook vlagal le v lasten razvoj, potem pa se je z nakupi začel podpisovati tudi pod druge že uveljavljene produkte, ki so podlegli njegovim čarom (npr. Whatsapp s 450 milijoni uporabnikov).
Kljub nakupu to ni škodovalo superpopularnemu SnapChatu in Facebook se je odločil za še eno strateško potezo, ki pa je dokaz, da dominanco vendarle ne brani le še s prevzemi in izbere kdaj tudi še bolj boleč scenarij- lasten razvoj. In tako je bil drugi odgovor Slingshot, brezplačna aplikacija za uporabnike operacijskih sistemov Android in Apple, ki omogoča ustvarjanje fotografij in videoposnetkov ter deljenje s prijatelji. Kmalu je prek Instagram lansiral tudi aplikacijo Bolt za dopisovanje, vendar pa vse do danes to dvoje ni spreobrnilo veliko SnapChatovcev, ki tako ostaja najbolj priljubljena mobilna aplikacija za tekstanje predvsem med študenti. Kaj torej pravi kristalna krogla? Da Facebook ne misli kar tako predati krone SnapChatu in da bo leta 2015 poskusil še s kakšno novo aplikacijo, ki se bo nalezla popularnosti konkurenta oz. smrtnega sovražnika in ga v končni fazi prehitela.
ČITAJ VIŠE: 10 savjeta kako prestati gubiti vrijeme na Facebooku
Navidezna resničnost
Mark Zuckerberg je letos kar nekajkrat segel globoko v mošnjiček, saj je za dve milijardi dolarjev kupil tudi podjetje Oculus VR, Kickstarter senzacijo, ki je uspelo s svojimi očali za navidezno resničnost. Z njimi se v virtualnem okolju srečujemo s 3D avatarji prijateljev, sestankujemo, igramo igre, ipd. Iz nakupa je torej moč prebrati, da si želi Facebook še bolj vpeti splet v vsakdan in digitalizirati vsakdanje življenje, in prav integracija virtualne resničnosti naj bi Facebook rešila pred odlivom mladih, ki trenutno derejo s Facebooka kot hudournik.
Čeprav je bil Oculus pravzaprav le poizkus, pa mu je prav Facebookov nakup dal legitimnost in morda je prav takšna tehnologija naslednja sprememba paradigme spletnega komuniciranje. Zuckerberg je dejal, da tu igrajo na dolgi rok, da gre za igro na srečo in da računajo, da bi lahko bila navidezna resničnost del nove vodilne računalniške platforme, ki izbruhne na vsakih 10-15 let in začrta prihodnost. In naloga Oculusa bo, da pospeši rast uporabnikov. Čeprav je jasno, da se nakup ne bo takoj prevedel v profit (konec koncev mora prodati med 50-100 milijonov kosov, preden bo tehnologija postala relevanten igralec na trgu), pa je že sam prevzem močno dvignil kredibilnost Facebooka in s tem tudi ceno delnic. Ne gre sicer računati, da bo ta Faceboooka vizija zaživela že leta 2015, vsekakor pa bodo storjeni pomembni koraki proti virtualni prihodnosti, ki se jih gre veseliti.
Dronovi
Če je z nakupom Oculusa Facebook presenetil marsikoga, kaj lahko šele potem rečemo, ko je razvezal mošnjiček za nakup angleškega podjetja Ascenta, koji se razvija brezpilotne letalnike na sončno energijo (stalo ga je 20 milijonov dolarjev). Tudi tu, kot pri poskusu nakupa SnapChata, pa je moram prej Facebook pogoltniti grenko pilulo, saj mu je na dražbi Google speljal prvega favorita, podjetje Titan Aerospace. Motiv za nakup pa je tu za razliko od Oculusa precej bolj jasen- prek dronov nuditi brezžični dostop do spleta na neposeljenih, težko dostopnih in odročnih predelih ter istočasno črpati nafto 21. stoletja, podatke. Pri tem misli zaobiti klasične internetne ponudnike in sam postat eden izmed njih. Tak, ki nudi splet državam in krajem, kjer primanjkuje internetnih storitev (npr. Afrika, pa tudi številni deli ZDA).
Na krov Facebooka oziroma njegovega Connectivity Laba je z nakupom stopilo nekaj ključnih članov Ascenta, ki je sicer razvilo zgodnje verzije Zephyra, drona, ki je drži v rokah rekordno dolg polet brezpilotnega letala na sončno energijo. Za razliko od projekta Oculus, naj bi ta projekt vzletel že leta 2015.
Seveda to gotovo ni vse, kar Facebook pripravlja prihodnje leto. Poleg vsega naštetega in mobilnih aplikacij ima gotovo še kakšnega aduta v rokavu.