fbpx

Čaše na podu muzeja – dokaz da umjetnost danas može biti sve!

Umetniška potegavščina z očali

Danas živimo sa sviješću da umjetnički objekt može biti sve, a umjetnik svatko, rekao je akademski kipar Marjan Drev. Kao i on, ni mi se s tim ne slažemo, iako danas više nema granica, jer ako umjetnost može biti lopata za snijeg i pisoar, umjetnost može biti sve! Posljednji takav primjer je scena iz Muzeja moderne umjetnosti u San Franciscu, gdje su tinejdžeri potajno stavili čaše na pod, a posjetitelji su ih zamijenili za umjetničku instalaciju i reagirali očekivano. Ne, nisu se naljutili, nego su pokušali uživjeti se u ovaj "umjetnički" uradak, a neki su "djelo" i oduševljeno fotografirali.

Kako si razlagate umjetnost? Je umetnost oblika ustvarjanja, katerega namen je ustvarjanje del z estetsko vrednostjo, ali je umetnost ohlapen pojem, ki je v različnih obdobjih pomenil različno? Danes je umetnost lahko karkoli in zanjo ni treba več biti izšolan umetnik. Če številne primere sodobne umetnosti gledamo skozi prizmo umetnosti kot besede, ki je prevod latinske besede ars, ta pa je prevod grške besede techne, što znači vještina, potem številnih del, ki jih danes uvrščamo pod umetnost, tam nekoč ne bi našli. Zakaj? Veščine upoštevajo niz nekih pravil, na katere pa se številni današnji kvaziumetniki požvižgajo. Nekoč brez upoštevanja pravil ni bilo umetnosti. Pika. Zato lahko zaključimo, da je beseda umetnost danes zlorabljena v številnih primerih, njena vrednost pa se meri po tem, koliko je nekdo zanjo pripravljen odšteti, ne po toliko po estetski plati.

ČITAJ VIŠE: Slovenska akrobatska grupa Dunking Devils impresionirala je Britain's Got Talent

''Umetnik'' na delu.
”Umetnik” na delu.

Najnovejši dokaz je potegavščina ameriških najstnikov, ki so si pošteno privoščili obiskovalce muzeja moderne umetnosti v San Franciscu (San Francisco Museum of Modern Art). Skrivaj so namreč na parketu ”razstavili” naočale, obiskovalci pa so jih zamenjali za umjetničko djelo in jih občudovali kot vsako drugo delo ter iskali njegove metafizične pomene. Kaj se jim je podilo po glavi, ni znano, a od leta 1917, ko je na razstavi neodvisnih umetnikov v New Yorku Marcel Duchamp kot umetniško delo predstavil narobe obrnjen pisoar, se zdi, da je umetnost kot pojem resno izgubila  vrednost, ljudem pa so močno padla merila, kar dokazujejo tudi te fotografije, ki so jih najstniki posneli na skrivaj. Mogoče njihova umetnina ni neprecenljiva, je pa neprecenljiva njihova potegavščina.

Sa vama od 2004

Od godine 2004 istražujemo urbane trendove i svakodnevno informiramo našu zajednicu sljedbenika o novostima u životnom stilu, putovanjima, stilu i proizvodima koji nadahnjuju sa strašću. Od 2023. nudimo sadržaj na glavnim svjetskim jezicima.