fbpx

Istraživanja su pokazala da nas Facebook čini manje sretnima

Facebook nas dela manj srečne

Nedavna studija pokazala je da oni koji koriste Facebook žive dulje, ali ovaj put otkriva da smo manje sretni ako često pratimo što se događa s našim prijateljima, jer online slika stvara lažni osjećaj da drugi imaju savršen život, ali mi sami ne. Kao rezultat toga, u naše živote donosi više zavisti nego radosti.

Retorično vprašanje. Uporabljate Facebook? Ste na tem priljubljenem družbenem omrežju zgolj pasivni opazovalec? Pogosto preverjate, kaj počno vaši prijatelji? Morda se vam zdi luštno, da veste, kaj se dogaja z vašimi prijatelji, a raziskava köbenhavnske univerze kaže, da si delate medvedjo uslugo, saj pogosto gledanje tujih profilov vodi v zavidanje in smo zaradi tega manj srečni. Obstaja zdravilo? Seveda. Verjetno ste mislili, da bomo dejali, da Facebooka preprosto ne uporabljajte.

Uporaba Facebooka je kriva za slabo voljo.
Uporaba Facebooka je kriva za slabo voljo.

Tudi to je rešitev – najboljša –, a bodimo realni in si priznajmo, da brez Facebooka v življenju pač ne gre. Druga najboljše rešitev za to je, da aktivno sodelujete in komunicirate na družbenem omrežju, kar veliko bolje vpliva na naše počutje. Ni dobra, je pa najboljša rešitev izmed dveh slabih.

ČITAJ VIŠE: Znanost kaže da korisnici Facebooka žive dulje

Ta nasvet še posebej velja upoštevati u božićno vrijeme, ko časovnice preplavijo fotografije, ki izžarevajo toplino, srečo in veselje. Pregledovanje tovrstnih vsebin namreč bolj kot srečo vzbudi zavist. V študiji navajajo, da gre za nerealne primerjave, saj da posamezniki objavljajo predvsem pozitivne trenutke, kar ustvarja lažen občutek, da imajo v nasprotju z nami drugi popolno življenje. Kot rečeno lahko melanholično razpoloženje delno odplahnete z objavljanjem lastnih vsebin in komunikacijo z drugimi uporabniki.

Facebook je postal sestavni del našega življenja in zdaj tudi krivec za slabše razpoloženje.
Facebook je postal sestavni del našega življenja in zdaj tudi krivec za slabše razpoloženje.

Po študiji sodeč to prinaša manj negativnih občutij, a skrbi podatek, da tudi 20 minut aktivne uporabe (objavljanje, komentiranje ipd.) povzročilo znaten upad razpoloženja. Pretežno zato, ker imamo občutek, da v tem času nismo storili nič koristnega. Raziskava je bila izvedena na vzorcu 1100 uporabnikov Facebooka.

Više informacija

Više o istraživanju:
online.liebertpub.com

Sa vama od 2004

Od godine 2004 istražujemo urbane trendove i svakodnevno informiramo našu zajednicu sljedbenika o novostima u životnom stilu, putovanjima, stilu i proizvodima koji nadahnjuju sa strašću. Od 2023. nudimo sadržaj na glavnim svjetskim jezicima.