Když přemýšlíte o hororech, chcete cítit strach, děs a hrůzu, ale často nás špatné herecké výkony, předvídatelné scény a klišé spíše matou, než děsí. Věčně se opakující scény ve sklepech, útěk z auta pronásledujícího oběť, scény v zrcadle nebo v koupelně... určitě jste je poznali, ale je spousta dalších, které nám opravdu lezou na nervy.
Dobri strašni filmi v nas izzovejo strah in napetost, vendar obstajajo tudi takšne grozljivke, za katere obžalujete, da ste si jih ogledali. Predvidljivi prizori in nesmiseln potek zgodbe pokvarijo vtis, sploh pa klišeji, ki so kot pika na i do popolnega uničenja filmskega dela. Ker so ti tako smešni, smo pripravili seznam najbolj pogostih klišejev, ki jih boste ljubitelji grozljivk zagotovo uznáno.
Bežanje pred avtomobilom, ki lovi žrtev
Prizor, ki si zasluži zlato medaljo. Če žrtev lovi avtomobil, se ta nikoli ne spomni, da bi tekla v smeri, kamor avtomobil ne more zapeljati. Pogosto je ravno tako, da protagonist teče pred avtomobilom, ki ga bo ujel. A, ker je v grozljivkah vse mogoče, se pogosto zgodi tudi, da žrtve avtomobil celo ne ujame.
Avtomobil se nikakor ne želi zagnati
Trenutek, ko smo najbolj nervový, je ta, ko protagonist poskuša pobegniti iz krempljev smrti. Vendar pa sreča ni nikoli na njegovi strani, če se odloči, da se bo nevarnosti izognil tako, da se odpelje z avtomobilom. Vozilo, ki je pred 10 minutami delovalo, se je pokvarilo ravno takrat, ko morilec lovi žrtev.
Ženska ne more teči, ne da bi padla
Zdi se, kot da so ženske v grozljivkah pogosto predstavljene kot štoraste, saj scenaristi vedno pripravijo prizor, v katerem ženska ne more preteči 100 metov, ne da bi padla, ravno takrat, ko jo morilec lovi.
Hitra hoja morilca
Tudi če je morilec popolnoma pohabljen, vedno zbere moč in hodi, namesto da teče, pa je še zmeraj hitrejši od žrtve, ki šprinta.
Strašen prizor v ogledalu
Zdá se, že ano filmski ustvarjalci nikakor ne morejo upreti klišeju z ogledalom, ker ga tudi v sodobnih filmih še kar gledamo. Vsakič, ko je v filmu zrcadlo, dobro veste, kaj se bo zgodilo. Žrtev bo nenadoma videla odsev pošasti, ki stoji za njo.
Slab signal na telefonu
Scenaristi so spoznali, da očitno ni prepričljivo, da ne bi žrtev imela pri sebi telefona, ko želi poklicati Pomoc. Rešitev so zato našli v slabem signalu – ko torej pride do nesreče, vsi signali odpovedo in so telefoni neuporabni.
Strašna klet
Če v filmu žrtev kupi hišo, je zagotovo, da bo v njej grozna klet, v kateri je bil nekdo umorjen ali bo umorjen. Lastniki tudi vedno čutijo potrebo po tem, da bi preverili, kakšni nenavadni zvoki od tam prihajajo. Kaj pa napol delujoča žarnica? Očitno ste pozabili, da jo mora raznesti ravno takrat, ko bi morala brezhibno delovati.
Morilec v kopalnici
Si sploh predstavljate, kakšen bi bil film brez umora v kopalnici. Mnogi ljudje ne pričakujejo, da bodo umrli v kopalnici, razen tistih, ki gledajo grozljive filme.
Dekle, ki preživi
Konec filma vsi nestrpno čakamo – najbolj tipičen prizor pa je seveda, ko eno dekle iz skupine ljudi preživi. To je na začetku filma po navadi najbolj sramežljiva in nedolžna oseba, toda ko se sooči s hudičem, se izkaže, da je najbolj iznajdljiva in inteligentna.
Srhljivi otroci
Nedolžni, ljubki in prikupni otroci sploh niso strašljivi, dokler jih ne vidite v grozljivem filmu, v katerem se spremenijo v hudiča.
Policija vedno prispe prepozno
Največja ovira, s katero se žrtve srečajo, je verjetno klic policije na pomoč – do telefona težko prispejo, da jih obvestijo o katastrofi, ko pa jim uspe, se policija pogosto pojavi, ko so že vsi mrtvi.
Zapisi na steni
Grozljivka očitno ne bi imela učinka brez obsedenosti žrtve z nekim bizarnim znamení, nesmiselnimi besedami in verskimi simboli na nekih naključnih površinah. To je seveda delovalo, ko smo takšen prizor videli prvič v filmu, ko pa je vsak scenarist začel kopirati to idejo, je postala kliše, ki se mu zdaj že smejemo.
Umor med spolnim odnosom
Oboževalci grozljivk že vedo, da bodo poredni pari umrli. Najboljši čas, da morilec nekoga ubije, je seveda med spolnim odnosom.