Internetová viditelnost a popularita značek luxusních vozů nám slouží jako dobrý ukazatel toho, jaká budou prodejní čísla v budoucnu a jaké trendy budou utvářet globální automobilový průmysl. Každá značka luxusních vozů z našeho seznamu věnuje zákazníkům velkou pozornost a provozuje vhodné online kampaně. Jsou jakýmsi odrazem toho, co zákazníci chtějí.
V zadnjem času ni skrivnost, da vedno več kupcev od proizvajalcev avtomobilov zahteva udržitelného vozniško izkušnjo. Ker imamo vedno več omejitev, ki se tičejo količine škodljivih izpušnih plinov, so v veliki prednosti prav luksuzni električni avtomobili. Le ti postajajo vedno bolj vznemirljivi, imajo vedno daljši doseg, se hitreje polnijo, skupaj z njihovo prodajo, pa se širi tudi infrastrukturna mreža električnih polnilnic.
Drugi pomembnejši trend, ki oblikuje prihodnost avtomobilske industrije predstavlja digitalizace. Proizvajalci vlagajo predvsem v povezljivost med avtomobili, sisteme za avtonomno vožnjo in vedno večje število in povečanje velikosti digitalnih zaslonov v avtomobilih. Gonilna sila tako imenovanega digitalnega preporoda pa predstavljajo ravno luksuzne znamke.
Rastoči trg globalne luksuzne avtomobilske industrije napoveduje, da bo do leta 2027 dosegel vrednost 665 milijard ameriških dolarjev, trenutno pa v ʺtekmiʺ najboljših dominirajo nemški proizvajalci, tesno za petami pa jim sledijo ameriški, predvsem z znamko Tesla.
Vir je kakopak Google s svojo bogato podatkovno zbirko – Trendy Google.
1. BMW – 22,8%
BMW predstavlja najpopularnejšo luksuzno avtomobilsko znamko, ki je v letu 2021 uspela premamiti 22,8 odstotkov tistih, ki so si na internetu ogledovali luksuzne avtomobilske znamke. Pomagala jim je pojavnost v medijih, razširitev ponudbe luksuznih električnih avtomobilov in napoved, da bodo v letu 2025 predstavili novo platformo za električne avtomobile. Kljub vsej elektrifikaciji, sta še vedno zelo iskana modela BMW M3 in BMW M4, sledi pa jima nov električni model iX. Po pričakovanjih, bo BMW do leta 2023 skoraj podvojil število svojih elektrificiranim modelov, skupaj na 25.
2. Mercedes-Benz – 18,7%
Mercedes-Benz je zasedel drugo mesto na lestvici najpopularnejših luksuznih avtomobilskih znamk, poleg tega pa je bil v letu 2021 Mercedes-Benz najbolj vredna luksuzna avtomobilska znamka. Mercedes je dosegel visoko mesto zaradi nenehne pozornosti nad detajli in zaradi hitrosti, s katero osvaja svet digitalizacije. V zadnjih treh letih je bilo največ pozornosti usmerjene v serije avtomobilov EQ in izgradnjo več obratov za proizvodnjo električnih vozil.
3. Audi – 15,5%
Audi je navdušil s predstavitvijo športnega e-tron GT, marsikdo pa že nestrpno pričakuje prihod novega modela Audi Q9. Večjo prepoznavnost si je Audi pridobil s predstavitvijo novih električnih modelov in ob napovedi partnerstva z družbo Amazon, ki bo Audijevim strankam prodajal električne polnilnice. Med luksuznimi znamkami si je Audija ogledovalo 15,5% internetnih iskalcev.
4. Tesla – 12,5%
Tesla je okoli sebe zgradila že skorajda kult pripadnikov, ki prisegajo na to luksuzno ameriško znamko. V letu 2021 je postala Tesla najbolj priljubljena luksuzna avtomobilska znamka v ZDA. Tesla je bila ustanovljena leta 2003 in je v tem trenutku med najvrednejšimi avtomobilskimi proizvajalci. V prvi četrtini leta 2021 so proizvedli 180.338 avtomobilov, proizvodnja pa se širi po Evropi in Kitajski. Za tolikšno prepoznavnost je zaslužen tudi Elon Musk, ki zna s svojimi spletnimi objavami dobro ʺpodžgatiʺ publiko.
5. Porsche – 5,8%
Če primerjamo prvi kvartal leta 2020 in prvi kvartal leta 2021, se je prodaja Porsche povečala za ogromnih 44%. V zadnjem obdobju so veliko truda vložili v svoj prvi popolnoma električni avtomobil Porsche Taycan, ki je na voljo v več različicah. Med najbolj priljubljenimi ostajajo modeli Macan, 911 in Cayenne.
6. Lexus – 4,5%
Lexus je svojo moč usmeril predvsem v nove modele in izpopolnjevanje digitalno-električne tehnologije. V letu 2021 niso bili pri vrhu po kriteriju prodajnih številk, v zlati sredini pa so bili tudi po kriteriju med iskalci luksuznih avtomobilskih znamk. Vse se bo spremenilo v letih do leta 2025, ko bo Lexus predstavil kar 20 novih ali osveženih avtomobilov. Plus točke je Lexusu prinesel rastoči tržni delež na območju ZAE.
7. Volvo – 3,3%
Taky Volvo se je znašel med avtomobili, o katerih se je govorilo več. Še vedno prednjači s svojim smislom za varnost, trg pa naskakujejo s svojimi novimi električnimi modeli. Cilj Volva je, da bi do leta 2030 proizvajali samo še 100% električne avtomobile. Sinonima za Volvo je postal luksuz in pa skandinavski minimalizem, o katerem se veliko govori.
8. Lamborghini – 3,2%
V letu 2020 je Lamborghini izdal strankam 7.430 avtomobilov in v žep pospravil rekordnega 1,9 milijona ameriških dolarjev. Kljub temu, da so bili v letu 2021 zaradi protikoronskih ukrepov zaprti dva meseca, so se naročila vrstila eno za drugim. Na spletu je Lamborghini največ zanimanja požel s tehnološkimi rešitvami in partnerstvom z Amazonovo Alexo, ki je postala del Lamborghini Huracan EVO.
9. Ferrari – 3,1%
V letu 2022 si lahko obetamo prihod Ferrari Purosangue, ki bo prvi SUV te italijanske luksuzne znamke. Tako je povsem razumljivo, da so vse te govorice o novem modelu, v avtomobilskem svetu povzročile kar nekaj zanimanja. Čeprav so se pri Ferrariju dolgo času upirali ideji, da bi naredili SUV-ja, se jim bo morda ravno to na koncu dodatno obrestovalo.
10. Land Rover – 3,1%
Země Rover je odločen, da bodo vedno stopal v koraku s prihajajočo novo tehnologijo. Internetno zanimanje je v zadnjem času požel predvsem zaradi partnerstva s komercialnim vesoljskim prevoznikom Virgin Galactic in partnerstvom s Panasonic, s katerim razvijajo klimatski sistem, ki bo zadolžen tudi za uničevanje različnih virusov. Spregledan ni ostal niti najnovejši Land Rover Range Rover.
11. Jaguar – 2,5%
Jaguarja je na lestvico zavihtela ažurnost, s prihodom novim modelov in napovedi prihajajočih modelov. Med tehnologijo lahko omenimo prediktivne zaslone na dotik, tehnologijo za boj z virusi, veliko zanimanja pa je požel prihod Jaguar I-Pace na indijski trg. V letu 2021 lahko izpostavimo model F-Type in popolnoma električni dirkalni avtomobil Jaguar Vision Gran Turismo SV.
12. Cadillac – 1,8%
Cadillac je večino zanimanja požel zaradi predstavitve svojega prvega električnega avtomobila Cadillac Lyriq. Predstavljen je bil avgusta 2020 in zastavil okvir, v katerem se bo gibala prihodnost ameriškega proizvajalca luksuznih avtomobilov. Veliko zanimanja je požela tudi kampanija, s katero so predstavljali futuristični avtomobil brez koles.
13. Rolls-Royce – 1,1%
Britanska luksuzna znamka Rolls Royce v večini primerov pomeni sinonim za luksuz in prestiž. Najbolj pričakovan model Ghost, je v letu 202 požel ogromno zanimanja, s tem pa kopico klikanja in iskanja na spletu. Nekaj prahu je dvignila tudi predstavitev posebne omeje serije Phantom Tempus Collection. Prvi kvartal leta 2021, je bilo najuspešnejše v 116 letni zgodovini znamke Rolls-Royce, ko so prodali kar 1.380 avtomobilov.
14. Maserati – 1,1%
Leto 2021 predstavlja za Maserati poseben jubilej, saj označuje 50. letnico modela Bora, ki je hkrati tudi njihov prvi avtomobil s sredinsko nameščenim motorjem. Zlata obletnica je prispevala k veliko ʺklikomʺ in obenem poskrbela za pregled razvoja znamke Maserati, od njenega nastanka pa vse do danes. Dodatne klike je priskrbel nagrajen Maserati MC20 in prihod prve hibridne različice modela Ghibli.
15. Bugatti – 1,1%
Bugatti je oznanil novega člana v družini Chiron, kar je poskrbelo za nemalo spletnega zanimanja. Obenem so kupcu predali 300-tega Chirona, planiranih pa je zgolj 500 primerkov. Veliko se je govorilo tudi o združitvi podjetja Bugatti in Rimac, kar bo nedvomno prispevalo k doseganju višjih hitrosti, tako s klasičnim kot z električnim pogonom.
Vzáno z: luxe.digital