Formule 1 se změní již v příští sezóně, v roce 2018 se totiž zavádí tzv. „halo“ ochrana řidiče. Tato změna přiměla mladého a talentovaného konstruktéra Antonia Paglia k zamyšlení a s pomocí představivosti a počítače vytvořil závodní vozy F1 budoucnosti. Tyto mají kabinu řidiče ve stylu vojenského letadla, o které můžeme říci, že vypadá mnohem působivěji než vzhled „halo“ ochrany.
“Halo” sicer pomeni svetniški sij oziroma prstan okoli planeta. Tako niti ni težko potegniti vzporednice, od kod so funkcionarji mednarodne avtomobilske organizacije črpali svoj navdih za to ime. Ta zaščita namreč resnično deluje kot nek svetniški zaščitni sij okoli čelad voznikov. A zagotovo smo tukaj istih misli, da so dirkalniki Antonia Paglie s kokpitom vojaškega reaktivca videti veliko bolj privlačno. A čeprav gre za dirkalnike iz v roce 2025, prav vsak izmed njih izkazuje svoje spoštovanje bogati in burni preteklosti tekmovanja F1. McLaren MP4/4 tako nosi številko 12, ki jo je nosil legendarni Ayrton Senna. Ferrari nosi številko 18, ki jo je nosil Lorenzo Bandini leta 1967 na veliki nagradi Monaka in na njej tudi tragično preminil. Kar pa se Williamsa tiče, nosi številko 5, ki simbolizira dirkalnik FW18, s katerim je Damon Hill leta 1996 osvojil naslov prvaka Formule 1.
Zanimivo bo spremljati razvoj Formule 1 do leta 2025, še posebno zdaj, ko vse niti vlečejo v odgovorni korporaciji Liberty Media. Upamo lahko, da bo tudi v prihodnje v tekmovanju F1 še prostor za motor na notranje zgorevanje. Še bolje bi bilo, da bi ti spet postali večji, kot so nekoč že bili. Če se še spomnite, je bilo obdobje s konca 80. in prve polovice 90. let, tisto pravo, ko so v F1 še kraljevali motory V12. Leta 1996 so se že pojavili agregati V10, kmalu zatem pa se je število valjev v njih še zmanjšalo, leta 2006 na 8 in v letu 2014 na današnjih 6. A če pustimo motorje ob strani, so dirkalniki, kot si jih je zamislil Antonio, naravnost fantastični. In če so potemtakem njegove ideje vsaj malce vizionarske, se lahko take prihodnosti F1 že zelo veselimo. Da so pilotski kokpiti ali “halo” zaščita že sedanjost, pa dokazuje spodnji posnetek.
PŘEČTĚTE SI VÍCE: KDO JE HITREJŠI? ZOE E-SPORT VS. FORMULA R.S. 16
Galerija slik: Formula 1 prihodnosti?
Více informací:
formula1.com