Bugatti Chiron je nejrychlejší auto na světě, po silnici totiž dokáže jet rychlostí více než 450 km/h (rychlost je jinak elektronicky omezena na 420 km/h), přičemž výkon je až 1500 koní. Vyrobeno bude pouze 500 exemplářů a jeho prvním zákazníkem nebyl nikdo jiný než boxerská superstar Floyd Mayweather, pro kterého byla základní cena Bugatti Chiron 2,4 milionu eur, což je opravdový pliv na moře. Francouzský butikový výrobce ultrarychlých vozů vystavil superauto na autosalonu v Ženevě.
Superšportnik Bugatti Chiron, naslednik modela Bugatti Veyron, premika meje. Gre za avtomobil, ki proizvede največ konjev med serijskimi avtomobili in tako v mnogočem prevzema štafetno palico predhodnika. Gre namreč resnično za avtomobil presežnikov. Poganja ga močno posodobljen osemlitrski quad turbo W16-motor iz Veyrona (s 25 odstotkov več moči), ki mu asistirajo štiri turbine, iz katerega iztisne neverjetnih 1480 KM (1103 kW) in 1600 Nm navora, ki so na voljo med 2000 in 6000 vrtljaji na minuto. Končna hitrost je 420 km/h in je elektronsko omejena (!), predvsem zaradi vzdržljivosti pnevmatik (spredaj Michelin 285/30 R20 in zadaj 355/25 R21).
In ko smo ravno pri kolesih. Moč na vsa štiri prek sklopke Haldex prenaša 7-stopenjski samodejni menjalnik. Podvozje (dvojno spredaj in zadaj) je na voljo v petih stopnjah za različna cestišča. Brzdajo ga kolosalni zavorni diski (430 mm spredaj in 400 mm zadaj) in ”jeklene” 8-batne čeljusti spredaj ter 6-batne zadaj. Do stotice se 1995-kilogramski lepotec z uhlíkových vláken z mesta izstreli v pičle 2,5 sekundy. Kljub nesramni ceni (vstopna različica se prodaja za 2,4 milijona evrov) pa je že tretjina od načrtovanih 500 kopií razprodanih.
PŘEČTĚTE SI VÍCE: Sbohem Bugatti Veyron – Grand Sport Vitesse La Finale jako poslední svého druhu
Impresivnih podatkov Bugatti Chirona pa tu še ne zmanjka. Njegov zračni sistem lahko pogoltne kar 60 tisoč litrov zraka na minuto, v tem času pa mora vodna črpalka skozi motor prečrpati kar 800 litrov vode! Na ogljikova vlakna je nameščen sekstet plasti brezbarvnega laka, karbonska školjka pa ima enako strukturno trdnost kot dirkalnik Le Mans LPM1. Za prtljago je spredaj na voljo prostora za 44-litrski kovček, ki ga ob dodatkih, kot so čevlji, dobite že ob nakupu. Izpuh je iz titana, namestili pa so mu tudi nove ventile, ročične gredi in valje.
Avto bo sposoben iti še precej hitreje od 420 km/h, zato bo z njim prav gotovo moč potolči hitrostni rekord, ki je trenutno 434 km/h. Brez blokade je namreč po izračunih možen drveti tudi s hitrostjo med 458 in 462 km/h! Notranjost je minimalistična, a ni daleč od udobja dnevne sobe in meša star(insko)o z novim. Pričakajo nas obilica usnja, analogni števec hitrosti, ki ga spremlja digitalni informacijski zaslon, dvosedežnik pa ima tudi Wi-Fi ”avro”.
Více informací:
bugatti.com