Ikea pravidelně obnovuje svůj sortiment, ale pozorné oko si všimlo, že jeden produkt z jejich sortimentu a katalogu nemizí - křeslo Poäng. Křeslo japonského designéra Nobora Nakamury v těchto dnech slaví úctyhodných 40 let. Je to nejprodávanější křeslo Ikea. I dnes Ikea ročně prodá až 1,5 milionu kusů. Máte to taky doma?
Ste že slišati za Poäng? Verjetno ne. Zagotovo pa ste ga kdaj že videli. Gre za Ikein najbolj prodajan fotelj v zgodovini s 40-letnim stažem. Ikea je od leta 1976 izdelala že prek 30 milijonov primerkov in jih še danes vsako leto proda 1,5 milijona. Ni slabo za stol predpotopnega, a večnega dizajna. In zakaj je Poäng takšna komercialna uspešnica in brezčasna ikona?
PŘEČTĚTE SI VÍCE: Belgičané strávili noc v obchodě Ikea poté, co se schovali ve skříni
Skrivnost leži v briljantni zasnovi. Poäng je vzdržljiv, eleganten in udoben. ‘U’-dizajn omogoča lahno pozibavanje, ki sprošča. Skozi čas je bil fotelj deležen zgolj kozmetičnih popravkov, predvsem na račun daljše obstojnosti in cene. Še največkrat sta se zamenjala vzorec in barva oblazinjenja.
Največjo spremembo je naslanjač, ki je sprva slišal na ime Poem in ga je zasnoval Noboru Nakamura – ta se je Ikei pridružil leta 1973 in jo leta 1978 zapustil ter ustanovil lastno pohištveno podjetje –, doživel leta 1992, když je to kovinsko konstrukcijo zamenjal za leseno. Fotelj se je tudi nekoliko zožil, na račun tega pa je postal tudi precej cenejši. Istega leta so ga iz Poem preimenovali v Poäng.
V čast 40-letnici je Ikea izdala nov okvir in dodala šesterico novih potiskov.
Více informací:
ikea.com