Napište mi a já vám řeknu, kdo jste. E-mail je naše zrcadlo, naše okno do světa. Je to první dojem. Je to ekvivalent špatně formulovaného načmáraného dopisu a nevykazuje žádnou úctu k partnerovi. Rutinizace jeho používání nás učinila zranitelnými vůči povrchnosti a uvolnila pravidla. V kruhu přátel to nehraje roli a ve světě byznysu stále platí e-etiketa, takže si zkontrolujte, kde pokulháváte, a opravte chyby.
Marsikdo bo zamahnil z roko, češ, saj znam pravilno uporabljati in pisati e-pošto, a vsake toliko časa je vredno obrisati prah iz platnic spletnih pravil in etiketa. Napake (ne zgolj slovnične) so v poslovnem svetu lahko usodne. Ob poplavi pošte, ki se usuva na nas vsak dan, si je težko povrniti izgubljeno důvěra. Tu domala ni druge priložnosti. Seveda govorimo le o poslovnem miljeju, pri korespondenci s prijatelji pravil pač ni oziroma so ta interna. Prijatelja lahko pozdravite v trenirki, poslovnega partnerja pač ne. Ja, e-pošta pove toliko in še več o vas. In velikokrat je prav ona vaš prvi kontakt s potencialno stranko in vsi poznamo težo prvega vtisa. Ne da se ga izbrisati z gumbom za izbris.
Mogoče e-pošta nima moči osebnega stika, a ”magnituda” prihaja zelo blizu temu, saj so osebni kontakti danes dostikrat rezultat prav spletnega dogovora. Slab První dojem napravi domala nepopravljivo škodo, dober je temelj, na katerem se da zgraditi marsikaj.
PŘEČTĚTE SI VÍCE: Infografika: Jak vypadá typický den úspěšného obchodníka?
Naslednje bo verjetno vsakomur jasno kot beli dan, toda zdimo se kot teflon, nič se nas ne prime, zakaj vedno znova zaseda vrh lestvice napak. Naslov.
Adresa
Naslovu (”subject”) se priponke ”ne sodi knjige po platnicah” žal ne da pripeti. Zato naj bo kost za glodanje, aperitiv. Morda ne bo delal čudežev, lahko pa vam za vedno zaloputne vrata. Naslovnika naj seznani z vsebino, naj zapoje kot Sirene. Ker naslov je sidro. Brez sidra tvegate, da vas v živahnem zalivu nabiralnika odnese proč na odprto še preden pridete do obale. In ko se vam enkrat uspe zasidrati, bodite kratki in jedrnati. Zakaj? Ker se večina sporočil danes prebira na telefonih.
Dolžina
150 slov, pet stavkov, potem pa zaključite. Ne okolišajte po nepotrebnem in ne razsipavajte z okrasnimi pridevniki. Poslovneži ponavadi nimajo časa za dolga sporočila, zato vključite res samo bistvo. Pomislite na vprašanje, katere tri stvari bi vzeli na samotni otok. To vam bo pomagalo, da podate samo najnujnejše.
Izbira besed
Lepa beseda lepo mesto najde. Ne bodite vsiljivi, ne planite na naslovnika, kot da greste na juriš in ročno izbirajte besede. Skušajte profilirati naslovnika in temu primerno izbrati jezik, ki mu bo najbližje.
Ločujte oz. členite
E-pošta naj bo průhledný, zato členite, ločujte besedilo vsebinsko kot ločujete odpadke. Še posebej, če je vsebine malo več kot za nekaj povedi. En stolpec že na prvi pogled deluje nudný in odbije naslovnika. Dodajte privlačne podnaslove, kakšno sliko in negujte interes naslovnika, saj je ta zelo krhek.
Ja, kovanje e-pošte je polno čeri, a upoštevanje že omenjenih triky in tistih, ki jih najdete v spodnji infografiky, vam bo omogočilo, da se jim izognete.
Více informací:
www.whoishostingthis.com