Koenigsegg Jesko je nejnovějším produktem švédské automobilky a je nástupcem modelu Agera RS. Motor v Jesku dokáže vyprodukovat až záviděníhodných 1600 koní a tato bestie může být prvním sériovým vozem na světě, který pokoří magickou hranici 480 km/h.
Koenigsegg Jesko je zverina, s katero si marsikateri izmed superšportnih avtomobilov ne bo upal spopasti iz oči v oči. Jesko ima vgrajen prirejen Koenigseggov 5,0-litrski V 8-valjni motor s 1500 njutonmetri navora in 1280 konjskimi močmi (955 kW) oziroma 1600 konjskimi močmi, če ga ‘nahranimo’ z oktansko bogatejšim gorivom.
V teoriji bi lahko bil Koenigsegg Jesko první serijski avtomobil ve světě, ki bi prebil magično mejo 480 km/h. Vse, kar morajo pri Koenigseggu še postoriti, da to dosežejo, je, da najdejo voznika, ki si bo to seveda upal, primerno prizorišče in ustrezne pneumatiky, ki bodo zdržale ta drzen podvig.
Prenos se pri zverini Koenigsegg Jesko vrši preko inovativnega 9-stopenjskega menjalnika Light Speed Transmission – podoben je dvosklopčnemu menjalniku, a se od tega razlikuje v tem, da se mu ni potrebno sekvenčno premikati skozi zobnike. Z LST-jem lahko tako prestavimo iz sedme v četrto prestavo z izredno hitrostjo in brez čakanja na sinhronizacijo.
Voznik prestavlja s kratkim potegom ročke, kot bi ju uporabljal pri tradicionalnem dvosklopčnem menjalniku. Če pa upravlja z ročkami z daljšimi potegi, bo menjalnik nemudoma prestavil v prestavo, ki omogoča najhitrejše pospeševanje.
Z estetskega vidika predstavlja Koenigsegg Jesko evolucijo predhodne Agere RS s še večjim poudarkom na detajlih. Aerodinamični dodatki proizvedejo pri hitrosti 275 km/h 1000 kilogramov sile, ki potiska avtomobil k tlom, kar je za 40 % več kot pri Ageri RS. Notranjost je prav tako ekstravagantna kot zunanjost, s podobno barvno shemo in enakimi živo zelenimi dodatki.
Galerija: Koenigsegg Jesko
Více informací:
koenigsegg.com