Lotus Emira nahradí hned tři vozy, které byly nyní dostupné pod značkou Lotus. Zároveň to bude také poslední vůz této společnosti, který bude mít klasický spalovací motor. Lotus Elise, Exige a Evora budou vyřazeny, aby uvolnily místo sportovci se středním motorem - Lotus Emiri.
Lotus Emira se bo neposredno zoperstavila Porschejevemu 718 Caymanu in francoskemu Alpine A110. V primerjavi z modeli Elise in Exige bo Emira občutno večja, a le malenkost večja od modela Evora. Emira tehta 1.405 kilogramov, poganjata pa jo Toyotin 3,5-litrski V6-valjnik a tak dále 2,0 litru bencinski motor, ki prihaja izpod okrilja Mercedesovega oddelka AMG. AMG motorji bodo na voljo zgolj z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom, medtem ko bo pri Toyotinih motorji moč izbirati med ročnim ali samodejnim menjalnikom. Emira bo imela na voljo med 360 in 400 konjskih moči a kolem 430 Nm navora. Najhitrejši primerki bodo od 0 do 100 km/h potrebovali manj kot 4 sekundy in dosegli najvišjo hitrost 290 km/h.
V primerjavi s predhodniki je Lotus Emira stilsko bolj sofisticirana, premore pa tudi tehnologijo, ki se poda modernemu športnemu videzu. A bolj kot pri zunanjosti, so te razlike opazne v notranjosti. Voznik bo imel na voljo digitalne merilnike na 12,3-palčnem zaslonu, poleg tega pa še 10,25 palce zaslon občutljiv na dotik, za potrebe informacijsko-zabavnega sistema. Emira je med najbolje opremljenimi Lotusi, ki smo jim kadarkoli bili priča, njegova pričakovana cena pa bo znašala okoli 72.000 evrov.