Ženy jsou lepší řidičky než muži a soudě podle rizika, které představují v provozu, dokonce dvakrát tak dobré!
Britanski znanstveniki so za raziskavo, objavljeno v reviji Injury Prevention, uporabili podatke svoje vlade o 14.425 prometnih nesrečah s smrtnim izidom med letoma 2005 in 2015. Upoštevane so bile nesreče z več kot enim vozilom. Ne da bi pripisovali krivdo kateremukoli vozniku, so šteli število smrtnih žrtev, povezanih z vozniki avtomobilov, kombijev, tovornjakov, motornih koles, avtobusov in koles.
Ugotovili so, da so v največjih nesrečah z največ ponesrečenimi v prometu, udeleženi tovornjaki in avtobusi, motorna kolesa pa so po njihovi raziskavi za promet dvakrat nevarnejša kot avtomobili. Najmanj nesreč, ki so se končala s smrtnim izidom drugih udeležencev v prometu, so povzročili kolesarji.
V primerjavi z ženskami so imeli moški vozniki avtomobilov in kombijev dvakrat višjo udeležbo v prometnih nesrečah s smrtnim izidom. Řidiči kamionů so imeli celo štirikrat višjo udeležbo kot voznice tovornjakov, motoristi pa dvanajstkrat višjo udeležbo pri nesrečah s smrtnim izidom kot na primer motoristke. Pri voznikih avtobusov in koles so razlike med spoloma minimalne.
“Splošen vidik te študije je ta, da pogledamo na tveganje, ki ga nekdo za volanom vozila na cesti predstavlja za druge,” je zaključila glavna avtorica raziskave, Rachel Aldred z univerze Westminster v Londonu. “To pa je vidik, ki ga ne obravnavamo dovolj pogosto.”
Více informací:
injuryprevention.bmj.com