BMW pod označením GT skrývá sousloví Gran Turismo neboli derivát Grand Toureru, který ve slovníku aut představuje vysoce stylový cestovní sedan. Jinými slovy – Grand Touring. BMW 3 GT je přesně takové.
Zmedeni? Nič hudega. BMW 3 GT smo pognali po cestah vzhodne Evrope in ga za vas preizkusili na službenem potovanju. Spremljali so nas dolgi odseki avtocest, ozke mestne ulice ter dolge aleje poslovnih četrti. Povsem v skladu z njegovo tradicijo in tradicijo grand touringov – potovalnih limuzin s stilom.
Zunanjost – skok v drug razred
BMW 3 GT se od klasične limuzine serije 3 razlikuje s popolnoma drugačno pojavnostjo. Avto na prvi pogled ne kaže skupnih točk s serijo 3, temveč sega v višji razred. Testni avtomobil na zadku ni imel klasične oznake, zato se ob naključnem pogovoru s sosedom nisem mogel izognit manjšemu kvizu o “številki” testnega avtomobila. Bil presenečen nad informacijo, da gre le za “porejeno” serijo 3, ki nosi oznako GT.
GT je v primerjavi s karavansko različico serije 3 daljši za 20 centimetrov. To se sliši veliko in, ker je zrasel tudi v višino za dobrih 8 centimetrů ter nekaj malega v širino, gre za popolnoma drugačno zgodbo. Povišana bočna linija in aerodinamični detajli a oblikovni prijemi, kot so okna brez kovinskih okvirjev, drugačne kljuke vrat, višje postavljeni boki. Vsekakor bo všeč tistim, ki se spogledujejo z manjšimi terenskimi vozili, saj na trenutke močno spominja na velikega terenca X6, še bolj pa na prihajajoči model BMW X4. S štirikolesnim xDrive pogonom pa se zna BMW 3 GT celo približati ruralni uporabni vrednosti tovrstnih vozil.
BMW s tretjo karoserijsko različico serije 3 jasno kaže svoj namen osvojitve najhitreje rastočega kitajskega trga in posega v segment potencialnih konkurentov, kot je Audi A5 Sportback. Vseeno se zdi, da so nalogo pri BMW-ju opravil z odliko, saj avto izjemno dobro zapolnjuje svoj segment in dokazuje, da je formula GT lahko zelo uspešna. Večji BMW 5 GT temu ni bil kos, kar so jasno pokazale šibke prodajne številke tega modela. To napako odločno popravlja serija 3 GT, ki se je odlično pozicionirala v svojo tržno skupino.
Notranjost – zanimiva prostornost
BMW 3 GT se v notranjosti od serije 3 razlikuje le v nekaterih manjših detajlih.
Sicer gre za poznano notranjost in elemente, ki si jih delijo praktično vsi predstavniki tega proizvajalca. Presenečenje je predvsem razlika v občutku prostora v primerjavi s klasično serijo 3. Le-ta je še posebej izrazita na zadnji klopi, kjer zaradi povečane medosne razdalje enajstih centimetrov ni nikakršnega občutka utesnjenosti, ki ga lahko pripišemo klasični seriji 3. Daleč največji je prtljažni prostor serije 3, ki je za 25 litrov večji od karavanske različice in znaša dobrih 520 litrů. Pri tem je potrebno poudarit, da ti litri niso tako praktični kot v touringu, saj padajoče zadnje steklo zmanjša samo funkcionalnost prtljažnega prostora. Vsi so opremljeni z elektronskim zapiranjem in odpiranjem prtljažnega prostora. Sladkorček, ko sovpada k oznaki grand tourer.
Na poti – Brez stresa
V nosu testnega GT-ja je dihala najbolj logična izbira za tovrstno vozilo – BMW-jev motor z oznako 320d. Stari znanec testov ne rabi posebnega predstavljanja. Od 0 až 100 km/h vas bo pognal v slabih 8 sekund. Njegovo pospeševanje pa so bo ustavilo pri 230 km/h končne hitrosti. Pod motornim pokrovom se skriva 184 konjev, resp 135 kW. Popolnoma zadosti, da se boste z njim peljali velikokrat prehitro. V to vas bo sililo izjemno uravnovešeno in predvidljivo podvozje. Slednje omogoča nastavljanje različnih režimov vožnje, ki v povezavi z modernim 8-stopenjskm avtomatskim športnim menjalnikom zadnje generacije pričarajo izjemno paleto odličnih občutkov v vožnji.
Na naši poti smo prevozili dobrih 2000 kilometrov, večino po avtocestah, kjer se ta avtomobil počuti kot doma. Po prvotnem privajanju na delovno okolje, z avtomobilom vsekakor dosežeš visoko raven simbioze. Sprva avtomatskemu sistemu uravnavanja snopa žarometov nisem preveč zaupal. Kasneje postane nepogrešljiv element pri dolgih nočnih vožnjah. Sprva dvom v to tehnološko tipalo in bojazen pred morebitno jezo drugih udeležencev v prometu je odveč, saj neodobravanja v približno 1000 nočnih kilometrih na račun dolgih žarometov ni bilo. Sistem v pravem trenutku zazna vozilo pred tabo in uravna snop žarometov na primerno višino, da le-ta ni moteča. Če upoštevamo še tempomat, ki ima integrirano funkcijo zaviranja na volanski tipki, je vse skupaj še bolj udobno. Tako lahko vozilo do določene mere upravljate kar preko tipk na volanu, kar je uporabno na dolgih ravnicah in pri prilagajanju hitrosti v koloni.
Ko se enkrat zaustavite in je potrebno avtomobil parkirati, vam pri tem pomaga vzvratna kamera s funkcijo “Top View”. Avto v dobesedno vidite s ptičje perspektive, s čimer pripomorejo tri širokokotne kamere, ki pokrivajo 360-stopinski kot. Privajanje na to pomagalo je nadvse enostavno in funkciji popolnoma zaupaš že po nekaj poizkusih. Vsekakor priporočljiv dodatek na spisku dodatne opreme, saj je avtomobilov zadek zaradi oblike izjemno nepregleden.
Dolge etape od avtomobila zahtevajo tudi obisk bencinske črpalke. Pri 3 GT podatki o realni porabi goriva ne odstopajo pretirano od navedb na papirju. Na avtocesti je porabil 5,7 litrov dizla, v nekajdnevnem mestnem režimu pa je poraba komaj presegla 6,7 litrov. Seveda lahko porabo dvignete tudi nad 7 litrov, ampak le v deželi kjer vam zakonodaja dovoljuje preizkušanje maksimalne hitrosti vozila in boste svojega GT-ja gnali do njegovih mej. Takrat varčni 320d ne bo več tako varčen.
Vozna dinamika je vynikající in podvozje v sozvočju s karoserijo. Zaradi višine je tudi nekaj več bočnega nagibanja, vendar malenkostno. BMW-jevi inženirji so primerno poskrbeli za enako raven dinamičnosti pri vožnji, kot v klasični 3-ki. V ta namen GT-ju služijo aerodinamični dodatki na boku, prednjem odbijaču a zadnji spojler, ki avtomobil pri višjih hitrostih kompresijsko tiščijo k tlom in s tem zagotavljajo dobre občutke.
Avto se na dolgi poti izjemno obnese, tudi na račun daljše medosne razdalje. Tako tudi 6-urna vožnja ter nato serija sestankov za poslovneža ne bi smela predstavljati nikakršne težave. Sedišča so udobna, v testni različici pa smo pogrešali nastavitev ledvenega predela. Ampak to so tiste malenkosti, ki niso več tako zelo pomembne.
GT – avto, ki pusti drugačen vtis
Če z običajno serijo 3 ne boste pustili posebnega nobenega vtisa, se za gran turismom obračajo glave. Testni avtomobil ni imel nikakršne oznake na zadku, kar je ljudi begalo in avtomobilu niso pripisali številke 3. Gran Tursimo je od običajne limuzinske različice dražji (primerjava 320i) za slabih 3.150 evrov, od karavana pa je le za okoli 1 500 eur. S tem pripisom vrednosti boste s 3 GT stopili v drugačen razred, vsekakor za številko višjega od napisanega.
Oglejte si galerijo – BMW 3 GT
Promocijski video – BMW 3 GT
Vstopna cena: 37.700 evrov
Cena testnega vozila: 58.437 evrov
Več informacij o vozilu: BMW 3 GT
Chválíme:
– Zanimiv design vozila, ki 3 GT postavi razred višje
– Izjemne vozne lastnosti
– Primerno in realno porabo motorja 320d
– Razumno ceno vstopnega modela, ki ni pretirano dražja od klasične serije 3