Na londýnském Trafalgar Square, místo na čtvrtém soklu, prázdném soklu, na kterém se od roku 1999 konaly dočasné umělecké instalace, byl obří palec nahoru, socha Really Good spojující tři vojenské památníky. Gesto souhlasu je dílem umělce Davida Shrigleyho.
Četrti steber na londonskem Trafalgarjevem trgu ima novega začasnega gosta. To je velikanski, sedemmetrski dvignjeni palec, skulptura vsestranskega umetnika Davida Shrigleyja, ki je sicer najbolj prepoznaven po risbah v stripovskem slogu ter zajedljivem in črnem humorju. Bronasti kip, ki je bil izbran na natečaju pred dvema letoma in začasno dela družbo vojaškim spomenikom, nosi naziv Really Good (Zares dobro).
Shrigley je znan po tem, da v svojih delih tematizira absurdnost sodobne družbe, optimistična naravnanost njegovega kipa pa bi lahko med ljudi vnesla prepotrebni optimizem, ki ga danes vse bolj primanjkuje. Kot pravi, družbi koristi pozitivna nastrojenost. “Kot umetnik moraš verjeti, da umetnost ustvarja lepši svet. Kljub temu sem ustvaril nekaj precej zajedljivega. Hkrati je satirično in iskreno,” razlaga 48-letni Shrigley.
PŘEČTĚTE SI VÍCE: Proč mají antické a renesanční sochy tak malý kořínek?
Še beseda ali dve o četrtem stebru, to je praznemu piedestalu, ki se nahaja na severozahodnem koncu Trafalgarjevega trga in tam stoji že od leta 1841. Podstavek je bil mišljen za kip Viljema IV. na konju, a je zaradi pomanjkanja denarja vse skupaj ostalo le pri ideji. Ker se odgovorni pozneje niso mogli poenotiti, kateremu generalu ali monarhu bo pripadla čast, da ga postavijo ob bok Jurija IV., Henryja Havelocka in Jamesa Napierja je do leta 1999, ko je sledila salomonska rešitev – projekt The Fourth Plinth, sameval. Od tedaj si na mestu nesojenega kipa Viljema IV. mesto izmenjujejo dela priznanih sodobnih umetnikov. Podstavek je ”razdevičil” Mark Wallinger z delom Ecce Homo, marmornatim kipom Jezusa Kristusa v naravni velikosti, zanimiv pa je bil tudi projekt Antonyja Gormleyja One & Other, ko je 2400 izbrancev dobilo priložnost, da eno uro preživijo na podstavku in tam počnejo, kar jim srce poželi. Od leta 1999 se je na podstavku zvrstilo deset umetiških del, Really Good pa je enajsto in je nasledilo kip nemškega umetnika Hansa Haackeyja Gift Hors (Podarjeni konj).