fbpx

Prohlížením obrázků zimní krajiny uděláte správnější rozhodnutí

Kognitivna disonanca in mamljive ponudbe nikoli ne počivajo. Skladno s tem vsi tu in tam sprejmemo kakšne odločitve, ki jih pozneje obžalujemo: kljub dieti pojemo hamburger, ki v času lakote diši tako omamno; namesto spanja si privoščimo maraton najljubše serije; sredi tedna pretiravamo v pitju alkohola. Morda vam pri takšnih dilemah lahko pomaga preprosta rešitev: z gledanjem slik zimske pokrajine se boste bolj pravilno odločali!

Študija, izvedena na univerzi Ben Gurion, je nakazala, da se lahko kognitivni nadzor poveča z gledanjem fotografij, ki prikazujejo hladno okolje. Rezultati so pokazali, da se boste gledanjem slik zimske pokrajine bolj pravilno odločali.

Hladno okolje verjetno povečuje možnost sprejemanja boljših odločitev
Hladno okolje verjetno povečuje možnost sprejemanja boljših odločitev.

Kognitivni nadzor je zmožnost inhibicije avtomatskih procesov v namen doseganja dolgoročnejših ciljev. Omejen je pri osebah s problemi z odvisnostjo, hiperaktivnostjo in depresivnostjo. V omenjeni študiji so morali udeleženci gledati v nasprotno smer pojavljanja dražljaja. Zraven so gledali slike zimskih pokrajin ter si predstavljali, da so tam, ali pa so gledali slike toplejših pokrajin ter si ravno tako predstavljali, da so v tistem okolju.

PŘEČTĚTE SI VÍCE: 10 záhadných historických fotografií, které nelze vysvětlit

Z ogledom takšnih slik se boste lažje uprli skušnjavi
Z ogledom takšnih slik se boste lažje uprli skušnjavi.

Výsledky ukázaly, že ano udeleženci veliko lažje odmaknili pogled od dražljaja, ko so si predstavljali, da so v hladnem okolju. Toplota asociira na uvolněné prostředí, hlad pa sproži alarm in možno potrebo po uporabi kognitivnega nadzora. Ko se boste naslednjič bojevali z določeno skušnjavo, si oglejte sliko hladne pokrajine, saj boste tako verjetno lažje sprejeli dolgoročno boljše odločitve.

S vámi od roku 2004

Od roku 2004 zkoumáme městské trendy a denně informujeme naši komunitu následovníků o novinkách v životním stylu, cestování, stylu a produktech, které inspirují vášní. Od roku 2023 nabízíme obsah v hlavních světových jazycích.