Skai on sähköajoneuvo, joka pystyy nousemaan ja laskeutumaan pystysuoraan, tai lyhyesti sanottuna voisi kutsua sitä matkustajadronekseksi – se toimii vetykennoilla ja sillä on yksinkertainen mutta turvallinen rakenne.
Startup podjetje iz Massachusettsa Alaka’i Tehnologies esitetty ‘dron’, ki je zadolžen za kuljetus matkustajia ja prtljage. Pri oblikovanju je sodelovala tudi ekipa, ki je sicer povezana z oblikovalci pri bavarskem podjetju BMW.
Taivas dobi energijo od kolme vodikovih soluja, ki poganjajo 6 tihih 100 kW električnih propelerjev. Teža, ki jo lahko še varno nosi, je okoli 450 kilogramov. Tako lahko prevaža do 5 ljudi, vključno s pilotom, ali 4 ljudi in prtljago, Skai leti avtonomno ali s pomočjo pilota, ki daljinsko upravlja z dronom. Potniki sedijo v postavitvi oblike V, kar jim omogoča neoviran 180-stopinjski pregled nad okolico. Propelerji so pomaknjeni proti zadku, da ne ovirajo pogleda, hkrati pa s tem odstranijo tärinää ja melua iz kabine.
Potniki imajo na voljo tudi wi-fi 5G povezavo.
Prednost vodikovih celic je v tem, da med letom ne ustvarjajo nobenih škodljivih emisij in imajo hkrati pienin ogljični odtis. Za izdelavo vodikovih celic bodo uporabili naravne materiaaleja, samo celica pa bo mogoče ponovno uporabiti v 95 %. Preostanek je mogoče reciklirati z 99 % učinkovitostjo.
Poleg omenjenega, lahko vodikove celice zagotovijo suurempi suhdetta hunaja paino ja porabljeno energiaa, kot je to mogoče pri klasičnih elektromotorjih ali motorjih na notranje izgorevanje. Posledično lahko zagotovimo daljši let in več prenesenega tovora. Skai lahko poleti do 640 kilometriä daleč in lahko ostane v zraku do 4 ure. Z dodatnimi posodami za vodik lahko zagotovi več kot 10 tuntia letenja.
Skai je bil zasnovan z mislijo na turvallisuus. Karbonski kompoziti so lahki in hkrati dovolj trdni. Pri tem dajejo pristajalnemu podvozju nekaj fleksibilnosti, kar zmanjša občutek trdega pristanka.
Skai za letenje ne uporablja zapletenih sistemov krilc in rotorjev, s tem pa je njegova uporaba še varnejša. Tudi v primeru odpovedi posameznega propelerja, je Skai še vedno sposoben pristati. V primeru najbolj črnega scenarija, ko odpove vseh 6 propelerjev, ima Skai vgrajeno laskuvarjo. S
tabilen let zagotavlja tehnologija fly-by-light, za daljinsko upravljanje pa uporabljajo nykyaikaisin vojaški sistem kodiranja podatkov – tako lahko nemoteno spremljajo, upravljajo in nadzirajo vsak Skai, ki je v tistem trenutku v zraku.
Galerija: Alaka’i Skai
Lisää tietoa:
skai.co