fbpx

Auts! Tämä tapahtui Applelle ensimmäistä kertaa 13 vuoteen!

Prodaja Appla strmoglavila

Menettääkö Apple tehonsa? Vuodesta 2003 pelkkää kasvua tuntenut yritys koki kylmän suihkun kolmen ensimmäisen toimintakuukauden taloudellisen raportin kanssa. Tulokset osoittavat, että ensimmäistä kertaa 13 vuoteen ne kirjasivat 13 prosentin laskun voitoissa ja tuloissa. Sormi on suunnattu iPhoneen.

Omena, tehnološki velikan iz Cupertina, ni vajen slabih rezultatov. Čeprav padec dobička in prihodkov ni nepričakovan, pa je tako dramatičen zdrs analitike vseeno ujel na levi nogi. V prvem četrtletju so namreč ustvarili ”le” 50,56 milijarde ameriških dolarjev prihodkov od prodaje, kar je skoraj osem milijard manj kot v enakem obdobju lani!

Nad Applom se zgrinjalo črni oblaki.
Nad Applom se zgrinjalo črni oblaki.

Gre za prvi tovrstni padec po letu 2003. To se je takoj odrazilo tudi na borzi, kjer so se Applove delnice pocenile za osem odstotkov in moramo zanje zdaj odšteti 96,10 evra (Apple je bil s tem padcem ob kar 45 milijard dolarjev tržne vrednosti!). Strmoglavljene gre v mnogočem pripisati prvemu padcu prodaje pametnih telefonov iPhone, ki je življenjskega pomena za Apple, saj predstavlja kar dve tretjini celotne prodaje podjetja. Letos so jih v te obdobju prodali ”le” 51,19 milijona, lani pa 61,17 (16-odstotni padec), Bloombergovi analitiki pa Applu prerokujejo še bolj črno prihodnost. Letos je Apple sploh prvič v zgodovini po splavitvi leta 2007 zaznal padec prodaje telefona iPhona na letni ravni, kar je za tehnološko najuspešnejši izdelek v zgodovini vsekakor šok. Svoje je k slabim finančnim rezultatom pristavil še stabilen dolar in majav kitajski trg, kombinacija, ki vsekakor ni pisana na kožo ameriškemu izvozu.

LUE LISÄÄ: Uusi Apple MacBook (2016) – paljon melua tyhjästä?

Apple je v zadnjem poročilu pozabil na eno besedo...
Apple je v zadnjem poročilu pozabil na eno besedo…

Padec prodaje iPhona z največjo ”magnitudo” so zaznali Kiinassa, kjer je bil kar 26 odstoten. Je zlate dobe iPhona konec? Je čas za uusi iPhone? Ne v smislu nove generacije, pač pa izdelka, ki bo oral ledino? Apple Watch -älykello tej nalogi več kot očitno ni dorasla in ji ne bo uspelo zamašiti finančne luknje, ki jo je naredil padec prodaje iPhona. Počasi, a vztrajno mu pada tudi tržni delež, ki je bil leta 2014 le še 14,8 odstoten, južnokorejski ”as” Samsung pa mu je medtem že pošteno pobegnil, saj si reže kar 24,4 odstotka delež trga pametnih telefonov. A glavna nevarnost prihaja od drugod, iz Kitajske. Za Apple obstaja luč na koncu tunela?

Čeprav se ustvarja vtis, da evforija po iPhonu ne pojenja, pa številke pravijo drugače.
Čeprav se ustvarja vtis, da evforija po iPhonu ne pojenja, pa številke pravijo drugače.

Morda v rasti servisnih storitev. App Store, Apple Music in Apple Pay so namreč glede na lansko prvo četrtletje dosegli 20-odstotno rast, a tudi tu se zaradi kitajska zakonodaje, ki zapira vrata aplikacijama iMusic in iBooks, nad Applom zgrinjajo črni oblaki. V slogu prodaje iPhona je bila tudi prodaja iPada in Maca, katerih rezultate bodo pri Applu tudi raje čim preje pozabili. Prodaja prvega je zaznala 19-odstotni padec (na 10,2 milijona), drugega pa 12-odstotnega (na 4 milijone). Se bodo Applu vremena zjasnila? Ker ima Apple na računu 232,9 milijarde dolarjev gotovine, bo te porabil za odkup lastnih delnic v vrednosti 50 milijard ameriških dolarjev in povišanje četrtletne dividende (57 centov na delnico).

Kanssasi vuodesta 2004

Vuodesta alkaen 2004 tutkimme kaupunkitrendejä ja tiedotamme seuraajayhteisöllemme päivittäin viimeisimmistä elämäntavoista, matkustamisesta, tyylistä ja tuotteista, jotka inspiroivat intohimoa. Vuodesta 2023 alkaen tarjoamme sisältöä suurimmilla maailmanlaajuisilla kielillä.