Nissan je bil edini na našem testu mestnih terencev, ki je bil opremljen s samodejnim 6-stopenjskim menjalnikom ter ni imel vgrajene nobene dodatne opreme, zgolj tisto, ki sodi v paketno opremo Tekna Pack - bolje opremljen je le Qashqai z opremo Premium. Bogata serijska oprema je razvajala na vsakem koraku: avtomobil je bil ...
Nissan je bil edini na našem testu mestnih terencev, ki je bil opremljen s samodejnim 6-stopenjskim menjalnikom ter ni imel vgrajene nobene dodatne opreme, zgolj tisto, ki sodi v paketno opremo Tekna Pack – bolje opremljen je le Qashqai z opremo Premium. Bogata serijska oprema je razvajala na vsakem koraku: avtomobil je bil opremljen s komfortnim odklepanjem in zagonom motorja, kar pomeni, da je ključ ostajal v torbici ali hlačnem žepu, za prijetno temperaturo je skrbela dvopodročna samodejna klimatska naprava, tempomat je ohranjal hitrost na daljših vožnjah, panoramsko streho je zastirala električno gnana tapeta in še kaj bi lahko našteli. K udobju vožnje je prispeval še samodejni menjalnik, ki pa bi lahko prestavljal z manj obotavljanja, pa tudi možnost ročnega poseganja v delovanje menjalnika je bila zelo omejena. Štirikolesni pogon v Qashqaiju ima tri režime delovanja – voznik lahko z vrtljivim gumbom izbira med nastavitvami 2WD (pogon zgolj na prednji par koles), AUTO (elektronika pogona skrbi za ustrezno razporeditev pogonske moči med obema osema) in 4WD LOCK (stalni štirikolesni pogon, kjer se moč motorja razdeli v razmerju 50:50 med obe osi; režim deluje zgolj do hitrosti okoli 45 km/h). Terenske zmogljivosti so na ravni konkurenčnih izdelkov – avtomobil smo preizkusili na kolovozih, kjer se je odlično izkazal.
Auton urbaani pulssi
Prednost mestnih terencev, čeprav jim je avtomobilska industrija nadela imena v obliki kratic SUV in SAV, je v njihovem mestnem značaju, zaradi katerega so dovolj elegantni za parkiranje pred opero in dosegajo solidne hitrosti na avtocesti, in po drugi strani ravno prav »terenski«, da lahko z njimi varneje vozimo po gozdnih poteh, ali pa preskočimo kak robnik, ko je takšno parkiranje zapovedano. Samodejni menjalnik pa po svoje olajša vožnjo v prometnih konicah.
Vanhemmille ystävällinen
Kot se spodobi za avtomobil takšne velikosti je zadnja klop seveda opremljena z dvema ISOFIX sidriščema. Žal pa se ne more pohvaliti z zelo velikim prtljažnikom, katerega vrata pomenijo nevarnost za visokorasle osebe, saj se lahko hitro udarimo vanje, če nismo dovolj pazljivi. Med tem ko bodo otroci na zadnji klopi imeli dovolj prostora, pa je ta prostor z vidika odraslih bistveno bolj skopo odmerjen – še posebej na sredini zadnje klopi.
Huomasimme
Pri testnem Qashqaiju smo bili naravnost navdušeni nad posebno funkcijo klimatske naprave, ki je zračni tok usmerila nad glave potnikov – toplo priporočamo za tiste, ki jih mučijo glavoboli povezani s klimatsko napravo. Zelo praktična rešitev se nam je zdel vzvod za odpiranje pokrova rezervoarja za gorivo iz notranjosti, čeprav bi svojo pravo vrednost pokazal v deželi brez samopostrežnih bencinskih črpalk. Malo manj pa smo bili navdušeni nad notranjostjo avtomobila, saj se nam je zdela preveč plastična – a to je problem večine avtomobilov z daljnega vzhoda, ki nam Evropejcem delujejo preveč »plastično.« Nissanovi inženirji si tudi zaslužijo manjšo grajo, ker niso osvetlili stikal za odpiranje in zapiranje bočnih stekel; impulzno funkcijo je imelo zgolj stikalo za voznikovo steklo, kar si tudi ni zelo praktično. Pa tudi kakšno odlagalno mesto več tudi ne bi škodilo.
Tekniikka ja hinta
Mere vozila (v mm): 4315x 1783 x 1606; moč motorja: 110 kW (150 KM); končna hitrost: 185 km/h; poraba goriva (mestna/izvenmestna/kombinirana 10,1/6,5/7,8 l/100 km; emisija CO2: 208 g/km; prostornina prtljažnika: 410-1510 l; cena testnega vozila (brez popustov): 29.760 EUR; stroški zavarovanja (AO / Super Polni Kasko z 1% odbitne franšize pri Zav. Maribor): 683,36 EUR / 1059,25 EUR.