fbpx

EO Smart 2:n tai sivupysäköinnin päivät ovat luettuja – älykäs auto, joka voi ajaa sivuttain

EO Smart 2 - pametni avto, ki lahko zasuka svoja kolesa za 90 stopinj.

Čeprav je beseda smart (pameten) vozilu Smart dana z rojstvom, pa gre v resnici le za majhno in ne prav posebej pametno vozilo. Resnično pametno vozilo mora namreč znati voziti samo in vstran, kot zna to kot Smart majhni EO Smart ''Connecting Car'' 2. Gre za ''otroka'' nemškega raziskovalnega centra za umetno inteligenco, ki je ustvarjen za prenatrpana mesta, kjer so prometne konice nočna mora in prosto parkirno mesto pobožna želja.

Vaikka onkin älykäs auto EO Smart ”Connecting Car” 2 zgolj prototip, nekatere njegove inovacije ponujajo vpogled v prihodnost pametnih in fleksibilnih vozil. Z velikimi stekli in vrati z dvižnim odpiranjem pa že sicer spominja na nekaj, kar bi prinesli iz prihodnosti. In tako se tudi vozi. Vsa štiri kolesa avtomobila EO 2 se namreč zasukajo za 90 stopinj, kar pomeni, da so lahko tudi povsem pravokotna na karoserijo. Ta sistem mu ne omogoča le, da se vrti v popolnem krogu, ampak tudi diagonalno vožnjo in vožnjo vstran, kar bi lahko pomenilo konec bočnega parkiranja. Ste tudi vi začutili olajšanje?

EO Smart 2 je mestni avtomobil prihodnosti, ki bo bočno parkiranje poslal v večna lovišča.
EO Smart 2 je mestni avtomobil prihodnosti, ki bo bočno parkiranje poslal v večna lovišča.

In četudi pa ste še tako vešč voznik, je včasih tudi za vas parkirno mesto enostavno premajhno, najsi imate še tako majhno vozilo. 750-kilogramski EO 2 ima rešitev tudi za takšno zagato, saj se lahko stisne oziroma delno zloži sam vase kot rakovica oziroma pasavec (iz 2,5 metra se skrči na 1,5 metra dolžine, vsa kolesa pa medtem ostanejo na tleh).

LUE LISÄÄ: Prvi samovozeči tovornjak pridobil šoferski izpit – Inspiration Truck


Kot, da vse to že ne bi bilo dovolj, želijo Nemci s konceptom ”Platoon” (princip istočasne vožnje) na novo izumiti dnevni prevoz (na delo, v trgovino,…). Vsak EO 2 je namreč povezan z drugim avtomobilom EO 2. Ob aktivaciji sistema avto postane vagonček, skupaj pa tvorijo neke vrste vlak iz avtomobilov. Velika prednost tega je, da vozniki priklopljeni na ”omrežje” Platoon lahko dajo roke proč od volana in uživajo, saj avto tedaj preklopi v samovozeč način vožnje. In na delo se tako peljete kot v lastnem kupeju v vlaku. Zaenkrat še ni znano kdaj in če sploh bo EO 2 zapeljal na ceste.

Lisää tietoa

Lisää tietoa:
robotik.dfki-bremen.de

Kanssasi vuodesta 2004

Vuodesta alkaen 2004 tutkimme kaupunkitrendejä ja tiedotamme seuraajayhteisöllemme päivittäin viimeisimmistä elämäntavoista, matkustamisesta, tyylistä ja tuotteista, jotka inspiroivat intohimoa. Vuodesta 2023 alkaen tarjoamme sisältöä suurimmilla maailmanlaajuisilla kielillä.