Lamborghini Terzo Milleniossa on tekniikkaa, jota näemme vasta muutaman vuosikymmenen kuluttua. Auton runko toimii samanaikaisesti akun ja hiilikuidun roolina ja korjaa itse itsensä. Ei, se ei ole tieteiskirjallisuutta, asiantuntijat työskentelevät todella innovaatioiden parissa, jotka piristävät seuraavan sukupolven superautoja.
V središču gosto naseljenega Boston, v zvezni državi Massachusetts, se je predstavil novi konceptni Lamborghini Terzo Millennio. Morda malce nenavaden kraj za predstavitev takega avtomobila, a kje bi ga bilo bolje predstaviti kot v kampusu univerze Massachusetts Institute of Technology. Lamborghinijevi strokovnjaki so se namreč povezali z največjimi umi MIT univerze s področja učinkovitega shranjevanja energije in s področja materialov in kompozitov. Ime Terzo Millennio pomeni tretje tisočletje, s čimer želi Lamborghini pokazati, v kakšno smer se bo premikala prihodnost avtomobila. Ta bo električno gnana in uporabljala uudet teknologiat, nove materiale ja uutta tietoa.
Elektromotorji so skriti v kolesih in tako so imeli oblikovalci popolnoma proste roki pri dizajnu avtomobila. Ta je lihavoitu ja optimiziran minkä vuoksi največjo aerodinamiko ja čim nižjo težo. Dele, ki jih pri konceptu ni treba prekrivati, so pustili odprte, da ima zrak kar največ proste poti za pritiskanje avtomobila k tlom. Na področju baterij se strokovnjaki trudijo doseči čim parempaa tehokkuutta, nopea lataus ja pidempi käyttöikä. Tega se pri konceptu še kako zavedajo in tako so ustvarili baterije, ki so del karoserije. Nove baterije so lahko zelo tanke in jih oblikujejo po želji. Tako ni več potrebe po težkih kockastih baterijah na dnu avtomobila. Ker je ostalo ogrodje iz karbona, je celotna teža karoserije lahko erittäin kevyt.
Karoserija narejena iz karbona je kar precejšen izziv, saj kljub trdnosti tudi karbon kdaj poči ali se poškoduje. Lamborghini in MIT sodelujeta tudi na tem področju in razvijata karbonska vlakna, ki bi se “zacelila” sama. Avtomobil naj bi ves čas nadzoroval svojo karbonsko strukturo in zaznal poškodbe ali razpoke v njej. Če bi sistem zaznal kakšno nepravilnost, bi po nanocevkah pritekla “zdravilna kemija” in popravila strukturo. Čeprav se sliši zelo neverjetno, naj bi tak sistem resnično deloval. Tako bi karbonska vlakna uporabljali tudi za bolj občutljive avtomobilske elemente, saj bi jih lahko sproti popravljali, ob tem pa še dodatno zmanjšali težo.
Lamborghini Terzo Millennio je rezultat eksperimenta, ko ponudite proste roke največjim tehnološkim strokovnjakom in jim naročite, naj naredijo superavtomobil prihodnosti. Težko je govoriti o časovnih rokih, kdaj bo kakšna tehnologija na voljo za vsakdanjo uporabo. Gotovo je le nekaj, da je prihodnost avtomobilov v elektriki in da je še veliko prostora za napredek na področju avtomobilskih baterij in materialov.
LUE LISÄÄ: HURACÁNA SUPER TROFEO EVO: NAJBOLJ STRUPEN LAMBORGHINI HURACÁN
Galerija slik: Lamborghini Terzo Millennio
Lisää tietoa:
lamborghini.com