fbpx

Najbolj neverjetne najdbe pozabljenih klasikov, ki so jih prodali za milijone

Na svetu je mnogo skladišč, garaž, skednjev in drugih objektov, ki skrivajo kakšen dragulj avtomobilskega sveta. Vsake toliko časa slišimo o kakšni najdbi, ki osupne svet. Vas zanima, kateri so tisti avtomobilski dragulji, ki so poželi največ zanimanja?

Veliko razlogov je, ki privedejo do tega, da se na nekatere avtomobile enostavno pozabi. Prav vsem pa je skupno jännitystä, ki ga požanjejo ob ponovnem odkritju. Večina najdenih avtomobilov so v času, ko so bili skriti pred svetom, postali že klassikot.

Navdušenje nad njimi je ob odkritju toliko večje, če gre za kakšen redek malli ali ima avtomobil za seboj mielenkiintoista tarina. Večina takšnih najdb ni v dobrem stanju in je potrebno poskrbeti za temeljito obnovo. V nekaterih primerih so cene najdb vrtoglave in tako tudi ni čudno, da nas še kako zanima, katera so tista suurin osa jännittävä löytöjä v avtomobilskem svetu.

Najbolj neverjetne najdbe pozabljenih avtomobilov …

1. 1954 Aston Martin DB2/4 MK II Coupe

1954 Aston Martin DB2/4 MK II Coupe
1954 Aston Martin DB2/4 MK II Coupe

Aston Martin DB2/4 MK II Coupe je bil že ob proizvodnji redek primerek avtomobila, izdelali pa so zgolj 15/16 primerkov. Od tega, jih je bilo 6 namenjenih za izvoz. Nazadnje je pristal v rokah ameriškega inženirja, ki je avtomobil pri 20. letih starosti avtomobila za 40 vuotta pospravil v garažo. Junija 2018 so ga kljub slabem stanju prodali za kar 252.166 evrov.

2. 1981 BMW M1

BMW M1
1981 BMW M1

BMW M1 so izdelovali od leta 1978 dalje in velja za prvi nemški superavtomobil. Praviloma se za njih lepo skrbi, vsaj en primerek pa je doletela drugačna usoda. Na jugu Italije je bil le leto po izdelavi prepuščen zobu časa. Po 34 letih so ga našli pod debelo plastjo prahu in druge umazanije. Po temeljiti prenovi so uspeli zanj iztržiti več kot milijon evrov.

3. 1937 Bugatti Type 57S Atlante Coupe

1937 Bugatti Type 57S Atlante Coupe
1937 Bugatti Type 57S Atlante Coupe

Dlje časa kot je avtomobil pozabljen, večja verjetnost je, da bo za vedno preostal prepuščen zgodovini. Zaradi tega je vznemirjenje toliko večje, ko se kakšen avtomobil po dolgem času ponovno odkrije. Bugatti Type 57S Atlante Coupe je doletela prav takšna zgodba, odkrili so ga leta 1960 in nato ponovno pozabili nanj do leta 2009, ko so ga poslali na dražbo. Atlante Coupe velja za enega najlepših avtomobilov vseh časov, narejenih pa je bilo zgolj 17 primerkov. Na dražbi so zanj iztržili 3.833.751 ameriških dolarjev.

4. 1939 Citroen 2CV Prototypes

1939 Citroen 2CV Prototypes
1939 Citroen 2CV Prototypes

Zgodovina znamke Citroen sega v leto 1919, izdelali pa so svoj čas enega najbolj priljubljenih avtomobilov na svetu – Citroen 2CV. Javnosti so ga predstavili leta 1948 in ga izdelovali vse do leta 1990. A po naključju so se prototipi ‘spačka’ ohranili. Obstajata dve zgodbi, pri prvi so jih skrili pred napredujočo nemško vojsko med 2. svetovno vojno, po drugi različici pa so se delavci uprli vodstvu tovarne in jih skrili, ko so jim le ti ukazali, da se prototipov znebijo.

5. 1969 Dodge Daytona Charger

1969 Dodge Daytona Charger
1969 Dodge Daytona Charger

Dotični Dodge Daytona Charger se je skrival na farmi sredi Alabame. Bil je v skorajda popolnem stanju … brez rje ali znakov korozije. Naredili so le 502 primerka, enega izmed njih pa je leta 1972 kupil 18-letnik za 1800 ameriških dolarjev. Nekaj časa ga je vozil, nato pa pozabil nanj. Po ponovnem odkritju so ga poslali na dražbo z izklicno ceno med 150.000 in 180.000 ameriških dolarjev.

6. 1949 Ferrari 166 MM Touring Barchetta

1949 Ferrari 166 MM Touring Barchetta
1949 Ferrari 166 MM Touring Barchetta

Ferrari ima v svojih vrstah izjemno zbirko avtomobilov. Eden izmed njih je tudi Ferrari 166 MM Touring Barchetta, s katerim je Enzo Ferrari pričel graditi svoj imperij. Eden izmed 25 kopiota se je znašel v Švici in bil nato prepeljan v Kalifornijo. Nekaj časa so ga uporabljali, nakar se je pokvaril. Nato ga je kupil mimoidoči za miljoonaa Yhdysvaltain dollaria. Kasneje je Ferrari prestal temeljito obnovo, med katero so odkrili še nadaljnja osupljiva dejstva. Avtomobil je udeleženec več znanih dirk, med drugim tudi Le Mansa, vozil pa ga je nihče drugi kot Juan Manuel Fangio, znameniti argentinski dirkač.

7. 1966 Ferrari 275 GTB Long Nose Alloy

1966 Ferrari 275 GTB Long Nose Alloy
1966 Ferrari 275 GTB Long Nose Alloy

Tokratna najdba Ferrari 275 GTB Long Nose Alloy je bil najden skupaj z še enim izjemnim primerkom Shelby 427 Cobra iz leta 1967. Lastnik obeh je zaupal zgolj enemu mehaniku, ki se je z motorjem tragično ponesrečil. Tako sta čakala na boljše čase, da ju ponovno odkrijejo. Po odkritju so Ferrarija prodali za kar 2.530.000 ameriških dolarjev.

8. 1969 Ferrari 365 GTB/4 ‘Daytona’

1969 Ferrari 365 GTB/4 'Daytona'
1969 Ferrari 365 GTB/4 ‘Daytona’

Ferrari 365 GTB/4 je bil narejen v 1200 primerkih, a od tega le 5 po specifikacijah 24 ur Daytone. Od teh petih je bil le yksi aluminijasti ‘Daytona’ Ferrari legalno predelan za uporabo na cesti. Nato se je znašel v japonski garaži, v kateri je čakal nadaljnjih 40 vuotta. V tem času ga je doletel skoraj mitološki sloves, nekateri pa so bili že prepričani, da avtomobil sploh ne obstaja. Po ponovnem odkritju je romal na dražbo, kjer so ga prodali za 2,2 milijona ameriških dolarjev.

9. 1974 Ferrari Dino 246 GTS

1974 Ferrari Dino 246 GTS
1974 Ferrari Dino 246 GTS

Ferrari Dino sam po sebi ni bil kaj posebnega, med Ferrariji seveda. Cenejša različica Ferrarija Dino je kljub temu postala neke vrste sveti gral med avtomobilskimi zbiratelji. A zgodba dotičnega Dina je še toliko bizarnejša. Niso ga našli v skednju ali zapuščeni garaži, temveč na nekem dvorišču v Los Angelesu, zakopanega pod kupom zemlje.

Avtomobil je bil ukraden in nato zakopan, skrbno zavit v plastično folijo. Tatovi so imeli več kot očiten namen avtomobil odkopati, ko bi se prah o kraji polegel. Žal so jih pri tem prehiteli radovedni lapset, ki so odkopali avtomobil namesto njih. Skrivnostnega primera kraje avtomobila še do danes niso razrešili.

10. 1968 Ford Mustang ‘Bullitt’

Ford Mustang 'Bullitt'
1968 Ford Mustang ‘Bullitt’

Med avtomobili s filmskega platna, je zagotovo eno izmed večjih roolit odigral Ford Mustang v filmu Bullitt. Za volanom je sedel Steve McQueen, za potrebe filma pa so imeli na voljo kaksi Mustanga. Eden je bil med snemanje melkein uničen, a namesto v stiskalnico je svojo pot našelv mehiško delavnico. Drugi je med tem časom zamenjal kar nekaj lastnikov in pristal v rokah Boba Kiernana iz New Jerseya. Steve McQueen je želel odkupiti avtomobil nazaj, a se tedanji lastnik ni pustil prepričati. Danes je v lasti Bobovega sina, ki ga ne želi prodat, kljub zajetnim ponudbam Stevovega sina in drugih zainteresiranih kupcev.

11. 1969 Lamborghini Miura S

1969 Lamborghini Miura S
1969 Lamborghini Miura S

Lamborghini Miura predstavlja enega izmed najbolj priljubljenih Lamborghinijevih klasikov. Pravzaprav je večina izdelanih Miur še vedno v odličnem stanju, v zasebnih zbirkah zbiralcev, rokovskih zvezd in drugih znanih osebnosti. Zgodba dotične Miure pa je drugačna. Našli so jo med privatnimi oglasi za prodajo avtomobilov, kupec, ki se mu ni sanjalo, kaj ima, pa ga je prodajal kot Lamborghini Aventador. Kot vemo, je Aventador ena izmed aktualnih različic avtomobilskih bikov. Očiščen je bil prepeljan v Miami, natančneje v muzej Lou La Vie, kjer je ostal do današnjih dni.

12. Land Rover Series 1 Prototype

Land Rover Series 1 Prototype
Land Rover Series 1 Prototype

Uradno se je prva generacija Land Rover predstavila leta 1948 v Amsterdamu. A kot je v navadi, so pred tem izdelali nekaj prototipnih primerkov. Eden izmed njih je po nekem naključju postal maanteitse legalen avtomobil in izginil v 60. letih prejšnjega stoletja. Ponovno so ga odkrili 70 vuotta po njegovi izdelavi. Po naključju so ga odkrili ljudje, zaposleni pri Jaguar Land Rover. Zdaj je v rokah Jaguar Land Rover Classic Work, kjer ga bodo restavrirali do potankosti.

13. Mercedes-Benz 190SL

Mercedes-Benz 190SL
Mercedes-Benz 190SL

Mercedes-Benz 190SL je bil odkrit po naključju, ko se je Michael Potiker z očetom sprehajal po soseski. Za vrati odprte garaže se je izpod ponjave kazal zgolj del kroma, kar pa je bilo dovolj, da je pritegnilo Michaelovo pozornost. Avtomobil mu je bil v trenutku všeč in ga je z nekoliko vloženega truda in energije tudi odkupil. Od takrat se je 190SL prelevil v enega izmed najbolj privlačnih klasičnih kabrioletov.

14. 1957 Porsche 356 A 1500 GS Carrera Coupe

1957 Porsche 356 A 1500 GS Carrera Coupe
1957 Porsche 356 A 1500 GS Carrera Coupe

Porsche 356 A 1500 GS Carrera Coupe je prvi avtomobil na svetu, ki je imel po 4 ventile na valj. Od prodaje dalje se je z omenjenim Porschejem lepo ravnalo, zamenjal pa je tudi nekaj lastnikov. Nato pa se je v 70. letih znašel v skednju, nakar so naj pozabili. Po odkritju so ga poslali na dražbo in kljub temu, da ni bil restavriran, uspeli zanj iztržiti zajetnih 506.000 ameriških dolarjev.

15. 1958 Porsche 356 ‘Super’ Speedster

1958 Porsche 356 'Super' Speedster
1958 Porsche 356 ‘Super’ Speedster

Porsche Super Speedster je bil odkrit po dolgih letih, ko ga je že močno načel zob časa. Kljub slabemu stanju je kupec zanj odštel 307.500 ameriških dolarjev. Kaj se trenutno dogaja z avtomobilom, se ei ole tiedossa, upamo pa lahko, da ga bo kupec restavriral do potankosti, da bomo lahko zapeljivega klasika še kdaj občudovali.

16. 1964 Porsche 901

1964 Porsche 901
1964 Porsche 901

Najbolj ikoničnega Porscheja poznamo pod imenom 911. Pred tem je nekaj prototipov nosilo številko 901, ki pa so jo kasneje zaradi spora s Peugeotom spremenili. Porsche 901 iz leta 1964 je veljal za izgubljenega, nato pa so ga po naključju našli. Porsche muzej ga je odkupil za 119.984 ameriških dolarjev in ga do potankosti obnovil. Omenjeni Porsche predstavlja najstarejši avtomobil v muzejski zbirki muzeja Porsche.

17. 1967 Shelby 427 Cobra

1967 Shelby 427 Cobra
1967 Shelby 427 Cobra

Shelby Cobro smo v prispevku že omenili, saj so jo odkrili poleg Long Nose Ferrarija. Naredili so 60 kopiota avtomobila, v zaprašeni garaži pa je čakal na boljše čase kar 25 vuotta. Kljub slabem stanju so zanjo še uspeli iztržiti visokih 1.045.000 ameriških dolarjev.

18. Shelby Cobra Daytona Coupe Prototype

Shelby Cobra Daytona Coupe Prototype
Shelby Cobra Daytona Coupe Prototype

Carroll Shelby je bil sprva testni voznik, nato pa je svojo srečo probal v rivalstvu s Ferrari. Na osnovi AC Cobre, so izdelali Shelby Cobra Daytona Coupe. Narejenih je bilo zgolj 6 primerkov in le originalni prototip je bil izdelan na ameriških tleh. Avtomobil je podrl 23 ameriških in mednarodnih rekordov in dosegel najvišji hitrost 299,2 km/h. Jälkeen 30 letih samote so ga ponovno odkrili, ga restavrirali, ter postavili na ogled v Simeone Automotive muzej v Filadelfiji.

Kanssasi vuodesta 2004

Vuodesta alkaen 2004 tutkimme kaupunkitrendejä ja tiedotamme seuraajayhteisöllemme päivittäin viimeisimmistä elämäntavoista, matkustamisesta, tyylistä ja tuotteista, jotka inspiroivat intohimoa. Vuodesta 2023 alkaen tarjoamme sisältöä suurimmilla maailmanlaajuisilla kielillä.