Selvitimme, mitkä ovat yleisimmät ja kohtalokkaimmat virheet, joita kuljettajat tekevät autoa käytettäessä - automekaanikot sanovat, että sinun ei pidä KOSKAAN tehdä tätä autosi kanssa!
Dandanašnji avtomobili imajo kopico varnostnih sistemov, ki preprečujejo, da bi prišlo do določenih napak – glavni računalnik namreč poskrbi, da sistemi med seboj delujejo usklajeno in je tako voznik pravočasno obveščen o morebitnih zagatah.
Vendar obstajajo številne druge stvari, na katere bi morali biti pozorni pri uporabi jeklenega konjička. Nekatere napake so lahko usodne, zato upravljajte vozilo le, če se počutite 100-odstotno pripravljene ja Mrs tiedät hyvin.
Tega NIKAR ne počnite z avtomobilom:
1. Ne ugašajte motorja med vožnjo.
Če pomotoma ugasnete motor in se medtem ne vozite z visoko hitrostjo, se z avtomobilom domnevno ne bo zgodilo nič hujšega – težava nastane, ko so hitrosti višje, zaradi česar lahko hitro pride do okvar elintärkeä osat moottori. Četudi imajo današnji avtomobili vgrajene sisteme, ki preprečujejo ugašanje motorja med vožnjo, je priporočljivo, da tega ne počnete.
2. Med vožnjo ne prestavljajte v vzvratno prestavo.
Tudi v tem primeru obstajajo turvallisuus mehanizmi, še posebej pri samodejnih menjalnikih – pri starejših avtomobilih je tehnologija rahlo zastarela, zato bo menjalnik ob takšnem manevru slabo odnesel.
3. Samodejnega menjalnika med vožnjo ne prestavljajte v nevtralni položaj.
Zaradi varnostnih razlogov bo računalnik preprečil tudi to potezo – avtomobilu se sicer v tistem trenutku ne bo zgodilo nič, a ker pošilja menjalnik napačne in nasprotujoče si informacije do računalnika, lahko po nekaj časa pride do okvare računalnika. Popravilo je drago in si ga ne želite.
4. Ne pritrdite prevelikega števila ključev/obeskov okoli ključa za vžig avtomobila.
‘Šop’ ključev in obeskov okoli ključa za vžig vašega avtomobila naj ne bi bila dobra ideja – to lahko namreč predstavlja preveliko težo. Ker bo ključavnica stalno obremenjena, lahko sčasoma pride do okvare mehanizma za vžig. Poleg ključa za vžig imejte na obesku zgolj najnujnejše.
5. Poskrbite za redno menjavo olja.
Napotek o menjavi olja s strani proizvajalca je naveden z razlogom – če želite, da bo imel vaš motor karseda dolgo življenjsko dobo, pri menjavi olja ne smete skopariti. To še posebej velja za nove avtomobile, saj jim v veliko primerih ob prihodu iz tovarne natočijo zgolj minimalno zahtevano količino olja. V tem primeru je olje najbolje zamenjati po prvih 1000 kilometrih.
6. Ne pretiravajte z dolivanjem tekočin.
Za olje imate na voljo t.i. palčko, s katero preverite nivo olja v motorju – tega namreč ne sme biti preveč ali premalo. Enako velja za druge tekočine, ki imajo na posodah označeno priporočljivo količino. Pretiravanje lahko ravno tako se haittaa avtomobilu, kot če tekočine primanjkuje.
7. Gorivo ne dolivajte šele takrat, ko imate že skoraj popolnoma prazno posodo za gorivo.
Že pri uporabi najboljšega goriva se lahko zgodi, da je v njem kljub temu nekaj majhnih delcev, ki zaradi gravitacije pristanejo na dnu posode za gorivo. Če vozite ‘na hlape’, bodo ti delci posesani iz posode za gorivo in se bodo tako znašli v vašem motorju.
Najboljše izkušnje kažejo, da dolivate gorivo, ko ga imate v posodi še četrtino. Črpalke, ki so zadolžene za črpanje goriva iz posode v motor, najbolje delujejo takrat, ko so popolnoma potopljene v gorivo in se tako tudi manj kvarijo.
8. Ne ignorirajte opozorilnih lučk.
Vsi proizvajalci ne uporabljajo isti opozorilnih lučk, so pa njihove barve več ali manj standardizirane – sininen tai vihreä pomenita, da je nek sistem aktiviran in v delovanju. Keltainen vas opozarja, da je potrebno določen del pregledati tai korjata, Punainen pomeni hujšo okvaro, zaradi katere je potrebno kar najhitreje ustaviti, saj avtomobil morda ni več varen za vožnjo.
Računalnik na servisu vam bo dal več informacij o tem, kaj je potrebno postoriti, vendar imejte v mislih, da opozorilnih lučk ne smete ei koskaan ignorirat in je potrebno kar nopein obiskati servisno delavnico. Za vašo varnost gre!
9. Preverjajte tlak v pnevmatikah.
Vsake toliko časa si vzemite nekaj minut in preverite tlak v pnevmatikah. Če imate občutek, da je pnevmatika prazna, je velika verjetnost, da se to dogaja že nekaj časa in da zrak počasi uhaja iz nje – vožnja s premalo napolnjenimi pnevmatikami naj ne bi bila varna in jo avtomehaniki odsvetujejo.
Poleg tega, da se lahko zaradi prazne pnevmatike zgodi usodna nesreča, slab tlak v njej vpliva tudi na hitrejšo in večjo obrabo pnevamtik ter lahko poveča porabo goriva.
10. Preverite nastavitve podvozja.
Vsakemu se je že pripetilo, da je med vožnjo zadel robnik – višja, kot je hitrost, večji vpliv ima lahko na poravnavo koles ali katere druge komponente v podvozju. V tem primeru je priporočljivo odpeljati avtomobil na optiko, kjer bodo opravili potrebne meritve podvozja. Če kolesa niso pravilno poravnana, bo to vplivalo na krmiljenje, ki ne bo več tako natančno, kot ste vajeni.
OPOMBA: Napisali smo nekaj osnovnih napotkov, s katerimi lahko preprečite marsikatero nevšečnost z vašim avtomobilom. Če imate izpit, vam verjetno ti napotniki niso neznani, vendar se človeku hitro zgodi, da pozabi na stvari, da ni nanje pozoren, da se mu zdijo nepomembne …
Želimo vas spodbuditi, da razmislite o stvareh, ki so lahko usodne za vas in ljudi, ki so vključeni v prometu. To je le nekaj korakov, kako narediti vašo vožnjo prijetno in manj stresno. Gotovo si ne želite ukvarjati z dragimi popravili, še manj pa imeti na vesti življenja nedolžnih ljudi. Pa po pameti, tudi majhna napaka je lahko USODNA!