Družbena omrežja so preplavila svet, s tem pa tudi fotografije, zlasti selfiji. Znano je že, da selfije na Instagramu najraje objavljajo ljudje, nagnjeni k narcizmu. Zdaj se je izkazalo še, da so tudi tisti, ki jim sledijo ali všečkajo njihove objave, narcisi.
Ekipa raziskovalcev na univerzi Sejong v južnokorejskem Seoulu je preučevala 276 odraslih uporabnikov Instagrama.
Tutkimus je najprej ocenila narcistična nagnjenja udeležencev z vprašanji, kako zelo se strinjajo s trditvami, kot je na primer rad sem v središču pozornosti. Odkrili so, da odrasli, ki objavljajo več selfiejev, kažejo več znakov narcizma.
Anketiranci so morali tudi oceniti stopnjo narcizma pri drugih uporabnikih Instagrama. Vrednotili so različne izjave, ob tem pa še pripisovali osebnostne značilnosti drugim uporabnikom.
Ljudje, ki niso kazali znakov narcizma, so bili negativno nastrojeni proti objavljanju selfijev. Prav tako se je pokazalo, da so bolj naklonjeni sledenju sebi podobnim uporabnikom. Enako je bilo moč opaziti tudi pri narcisih, ki sledijo ostalim narcisom.
Pri vsem tem je pomembno poudariti, da so v raziskavi preučevali vrsto narcizma, ki je povezana ekstravertiranostjo in dobrim mnenjem o svoji fizični podobi. Vprašanje pa je, ali so narcisi rojeni ali oblikovani v družbenih medijih. To je vprašanje, ki ga bo treba še raziskati.
Lisää tietoa:
sciencedirect.com