Saksa hankkii matkustajajunia polttokennoilla. Ensimmäiset tämäntyyppiset junat valmisti ranskalainen Alstom. Coradia iLint -junat kuljettavat ensimmäiset matkustajat Saksan raiteilla joulukuussa 2017, eli reitillä Buxtehude–Bremervörde–Bremerhaven–Cuxhaven, ja siihen asti päästöttömiä junia testataan nopeasti.
Saksassa bodo od leta 2017 po tirih vozili tudi potniški vlaki na gorivne celice, točneje na vodikove celice. Prve tovrstne vlake, Coradia iLint, se on Alstom predstavil na berlinskem sejmu InnoTrans.
Vlak električno energijo pridobiva s pomočjo vodika v rezervoarju na strehi in kisika v zraku ter hrani dovolj ‘goriva’ za 800 kilometriä (odvečno energijo hrani v litij-ionskih baterijah). Edini emisiji, ki ju vlak proizvaja, sta kondenzirana voda in para. Najvišja hitrost, ki jo lahko dosega vlak, znaša 140 km/h, prepeljal pa bo lahko do 300 potnikov.
LUE LISÄÄ: Surffausta tai junasurffailu - villitys, joka sai venäläiset teini-ikäiset hulluksi
Prvi vlak na vodikove celice bo prve potnike zapeljal šele joulukuuta 2017, in sicer na relaciji Buxtehude–Bremervörde–Bremerhaven–Cuxhaven (Spodnja Saška), pred tem pa bodo 14 vlakov, s katerimi želijo oblasti ponuditi alternativo 4000 dizelskim vlakom, ki so trenutno v obtoku v Nemčiji – ti so okolju precej manj prijazni, hkrati pa povzročajo veliko zvočnega onesnaževanja –, obsežno testirali. Nemčija je sicer nedavno sprejel drzen načrt, s katerim želi, da bodo vsi novoregistrirani avtomobili leta 2030 brezemisijski.
Galerija – okolju prijazen vlak Coradia iLint:
Lisää tietoa:
alstom.com