fbpx

Uusi Toyota Prius – hybriditekniikan edelläkävijä on saanut ryppyitään kiristettyä neljännen kerran

Toyota Prius četrte generacije

Vuonna 1997 Toyota käänsi uuden lehden autoilun historiassa, kun se esitteli maailmalle ensimmäisen Priuksen. Myöhemmin täysi-ikäisenä mukana on hybriditeknologian edelläkävijän neljäs sukupolvi, joka on suunniteltu täysin uudelle modulaariselle New Global Architecture (TNGA) -alustalle. Ja aivan kuten alkuperäinen malli yllätti meidät ulkonäöllään, myös uusi Prius yllättää meidät ulkonäöllään. Sopiva vuosille.

Uusi Toyota Prius on varten Toyota, ki letno prodaj največ avtomobilov na svetu, verjetno najpomembnejše vozilo, pa ne toliko zaradi hibridne tehnologije in nadaljevanje te zgodbe, kot zavoljo modularne platforme TNGA, ki bo osnova za njene prihodnje modele in klestenje stroškov proizvodnje (novi Prius si bo delil dele in motorje z bodočimi modeli). Ta jim je dala več umetniške svobode ko gre za obliko, saj so lahko izdelali nov sistem hibridnega pogona.


Novi Prius, ki v dolžino meri 4,55 metriä, v višino 1,49 m, v širino pa so mu namerili 1,77 metra, se oblikovno močno naslanja na model na gorivne celice Miraia in je precej bolj športnega videza kot predhodnik (letnik 2009), ponaša pa se tudi z izboljšanim elektromotorjem na litij-ionsko baterijo. Ta bo nekoliko manjši, bo pa imel Prius ”4” dodatno pogonsko enoto za zadnja kolesa, t.i. električni štirikolesni pogon pa bo ”operativen” do hitrosti 50 km/h. Njegov partner bo 1,8-litrski bencinski V4 motor, skupno pa naj bi zmogla 110 kW moči. Za dostavo le-te na kolesa bo zadolžen CVT menjalnik. Sprva bo kupcem na voljo klasični hibrid, ki pa naj bi prihodnje leto dobil bratca v priključnem (plug-in) hibridu (njegov baterijski domet bo med 48 in 56 km).

Toyota Prius tretje generacije po šestih leti žezlo predaja mlajši.
Toyota Prius tretje generacije po šestih leti žezlo predaja mlajši.

Novemu Priusu so inženirji izboljšali vozne lastnosti, nova platforma je težišče postavila letvico nižje (to prinaša boljšo stabilnost in vodljivost) in oklestila težo vozila, boljši je krmilni mehanizem, tudi poraba pa naj bi ”upadla” za 15 odstotkov (na 3 litre goriva na 100 km).

LUE LISÄÄ: Toyota Ultimate Utility Vehicle (UUV) – paras tila-auto

Brez ”prask” je ni odnesla niti notranjost, saj je potovalna kabina povsem nova in še bolj radodarna do potnikov. Poleg naštetega naj bi imel Prius kar 40-odstotni toplotni izkoristek motorja, kar je nov rekord med bencinarji, bo pa tudi tišji in enakomernejši. Na račun manjše hibridne baterije in novega zadnjega vzmetenja se je povečal njen prostor v prtljažniku, bolje pa so založili tudi varnostni paket opreme ”Toyota Safety Sense”, ki ima po novem tutkan vakionopeussäädin, medtem ko je sistem za zaznavanje nevarnosti trčenja bogatejši za zaznavanje pešcev.

Lisää tietoa

Lisää tietoa:
toyota.com

Kanssasi vuodesta 2004

Vuodesta alkaen 2004 tutkimme kaupunkitrendejä ja tiedotamme seuraajayhteisöllemme päivittäin viimeisimmistä elämäntavoista, matkustamisesta, tyylistä ja tuotteista, jotka inspiroivat intohimoa. Vuodesta 2023 alkaen tarjoamme sisältöä suurimmilla maailmanlaajuisilla kielillä.