fbpx

Titanicin uppoamisen 105-vuotispäivänä: kiehtovia faktoja kaikkien aikojen kuuluisimmista risteilyaluksista

On kulunut 105 vuotta siitä, kun kaikkien aikojen kuuluisin risteilyalus, RMS Titanic, upposi. Laivan rakentamisen tilasi White Star Line -yhtiö, ja sen rakensi Harlan-Wolf-telakka Belfastissa. Se oli tuolloin maailman suurin ja ylellisin matkustaja-alus ja ensimmäinen valtamerialus, jolla oli uima-allas. Titanic upposi yöllä 14. ja 15. huhtikuuta 1912 osuttuaan jäävuoreen. Uppoamattoman laivan tuolloin uppoaminen on nykyään yksi ihmiskunnan historian suurimmista merionnettomuuksista. Tässä on 20 kiehtovaa faktaa Titanicista.

1. RMS (Royal Mail Ship) Titanik je bila v tistem času največja potniška ladja, merila pa je 269 metrov v dolžino, 28 metrov v širino in 53,3 metra v višino. Danes je največja potniška ladja Harmony of the Seas, ki v dolžino meri 362,12 metra.

2. Titanik je vsak dan pokuril kar 600 ton premoga, ki ga je 176 ljudi vsak dan ročno zmetalo v peči. V zrak in v morje se je vsakih 24 ur ‘pokadilo’ skoraj 100 ton pepela.

3. Ladijska notranjost se je ohlapno zgledovala po tisti v londonskem hotelu Ritz. Vključevala je telovadnico, bazen, turško kopel, psarne za pse iz prvega razreda in igrišče za skvoš. Na krovu so imeli celo svoj časopis – Atlantic Daily Bulletin.

4. Na krovu je bilo 20 tisoč steklenic piva, 1500 steklenic vina in 8 tisoč cigar – vse to pa je bilo namenjeno potnikom prvega razreda.

5. Veliko stopnišče se je vzpenjalo skozi sedem nadstropij, opaži so bili s hrasta, krasili pa so ga bronasti angeli in slike. Repliko je mogoče videti v muzeju Titanic Museum v Bransonu, Misuri.

Veliko stopnišče na Titaniku
Veliko stopnišče na Titaniku

6. Na Titaniku je bilo le 16 lesenih rešilnih čolnov in 4 zložljivi čolni, kar naj bi bilo dovolj za 1178 ljudi. To je bila le tretjina vseh potnikov, ki so potovali s Titanikom.

7. Med gradnjo križarke v Belfastu sta umrla dva človeka, poškodovanih je bilo 246 ljudi.

8. Za prenašanje glavnega sidra je bilo potrebnih 20 konj.

Potniki na Titaniku
Potniki na Titaniku

9. Z 22 tonami mila in loja so premazali ladjo, da je lahko neovirano zaplula v reko Lagan.

10. Od 885 članov posadke je bilo le 23 žensk.

LUE LISÄÄ: Mitä Titanicilla tarjoiltiin? Paljastamme alkuperäiset menut!

11. Najbogatejši potnik na ladji je bil John Jacob Astor IV., ki je imel takrat pod palcem 85 milijonov ameriških dolarjev (kar je danes 2 milijardi ameriških dolarjev). Potopa ni preživel. Legenda pa pravi, da je ob trku z ledeno goro natakarju rekel: “Prosil sem za led, ampak to je pa že smešno.”

Najbogatejši potnik na ladji: John Jacob Astor IV.
Najbogatejši potnik na ladji: John Jacob Astor IV.

13. Žrtev potopa je bil tudi ameriški poslovnež Benjamin Guggenheim. Ko se je zavedel, da se bo ladja potopila, sta se on in njegov sluga Victor Giglio, oblekla v najboljša oblačila in pripomnila: “Oblečena sva v najboljša oblačila in pripravljena, da se potopiva kot gospoda.” Ljudje so ju nazadnje opazili, kako sta na ležalniku pila konjak in kadila cigare.

14. Rešili so tudi dva od devetih psov – pomeranca in pekinezerja.

15. Ledeno goro je opazil opazovalec Frederick Fleet 20 minut do polnoči 14. aprila 1912. Frederic je potop preživel in je bil v dvajsetih opazovalec na RMS Oceanic. Šaljivci so na njegov grob leta 2012 postavili daljnogled in pripisali: “Žal nam je, da smo sto let prepozni.”

16. Ledena gora je bila visoka dobrih 30 metrov in je bila del ledenika na Grenlandiji.

17. Med trkom in trenutkom, ko so prvič opazili ledeno goro, je menilo le 37 sekund.

SOS sporočilo s Titanika
SOS sporočilo s Titanika

18. Vaja z rešilnimi čolni je bila predvidena za 14. aprila, a je bila zaradi neznanih razlogov odpovedana.

19. Glasbeniki so med potapljanjem ladje igrali dve uri in pet minut.

20. Ladja se je na pol prelomila 15. aprila okoli 2.20 zjutraj in potonila. Temperatura oceana je bila –2 stopinji Celzija. Le nekaj jih je preživelo v vodi več kot 15 minut, eden od petih potnikov pa je od hladnega šoka umrl v dveh minutah.

Kanssasi vuodesta 2004

Vuodesta alkaen 2004 tutkimme kaupunkitrendejä ja tiedotamme seuraajayhteisöllemme päivittäin viimeisimmistä elämäntavoista, matkustamisesta, tyylistä ja tuotteista, jotka inspiroivat intohimoa. Vuodesta 2023 alkaen tarjoamme sisältöä suurimmilla maailmanlaajuisilla kielillä.