fbpx

Katselemalla kuvia talvimaisemasta teet oikeampia päätöksiä

Kognitivna disonanca in mamljive ponudbe nikoli ne počivajo. Skladno s tem vsi tu in tam sprejmemo kakšne odločitve, ki jih pozneje obžalujemo: kljub dieti pojemo hamburger, ki v času lakote diši tako omamno; namesto spanja si privoščimo maraton najljubše serije; sredi tedna pretiravamo v pitju alkohola. Morda vam pri takšnih dilemah lahko pomaga preprosta rešitev: z gledanjem slik zimske pokrajine se boste bolj pravilno odločali!

Študija, izvedena na univerzi Ben Gurion, je nakazala, da se lahko kognitivni nadzor poveča z gledanjem fotografij, ki prikazujejo hladno okolje. Rezultati so pokazali, da se boste gledanjem slik zimske pokrajine bolj pravilno odločali.

Hladno okolje verjetno povečuje možnost sprejemanja boljših odločitev
Hladno okolje verjetno povečuje možnost sprejemanja boljših odločitev.

Kognitivni nadzor je zmožnost inhibicije avtomatskih procesov v namen doseganja dolgoročnejših ciljev. Omejen je pri osebah s problemi z odvisnostjo, hiperaktivnostjo in depresivnostjo. V omenjeni študiji so morali udeleženci gledati v nasprotno smer pojavljanja dražljaja. Zraven so gledali slike zimskih pokrajin ter si predstavljali, da so tam, ali pa so gledali slike toplejših pokrajin ter si ravno tako predstavljali, da so v tistem okolju.

LUE LISÄÄ: 10 salaperäistä historiallista valokuvaa, joita ei voida selittää

Z ogledom takšnih slik se boste lažje uprli skušnjavi
Z ogledom takšnih slik se boste lažje uprli skušnjavi.

Rezultati so pokazali, da so udeleženci veliko lažje odmaknili pogled od dražljaja, ko so si predstavljali, da so v hladnem okolju. Toplota asociira na rento ympäristö, hlad pa sproži alarm in možno potrebo po uporabi kognitivnega nadzora. Ko se boste naslednjič bojevali z določeno skušnjavo, si oglejte sliko hladne pokrajine, saj boste tako verjetno lažje sprejeli dolgoročno boljše odločitve.

Kanssasi vuodesta 2004

Vuodesta alkaen 2004 tutkimme kaupunkitrendejä ja tiedotamme seuraajayhteisöllemme päivittäin viimeisimmistä elämäntavoista, matkustamisesta, tyylistä ja tuotteista, jotka inspiroivat intohimoa. Vuodesta 2023 alkaen tarjoamme sisältöä suurimmilla maailmanlaajuisilla kielillä.