fbpx

Tieteen mukaan lomamusiikki on haitallista mielenterveydelle

Znanost pravi, da je praznična glasba slaba za vaše mentalno zdravje.

Todellinen talvihaju on jo hiipinyt kaupungin kaduille - glögi ja savupiippujen savu yhdessä kylmän ilman kanssa loivat "sen todellisen" talvisen fiiliksen, kun pakkanen saa väreilemään kuin haisu vedessä, mutta samalla aika on niin mukavaa, että et halua mennä lämpimään. Tämä euforia on suurelta osin myös "syyllinen" kodin, katujen ja kauppojen koristeisiin, joissa jo soivat tunnetuimmat juhlalaulut, joita on vaikea välttää, vaikka niitä vihaisikin.

Praznični čas kar kliče po praznični glasbi, ki se ji je pač težko välttää. Povsod boste slišali kappaleita, ki jih vrtijo že več desetletji. In tudi letos boste verjetno uživali v ritmih Have Yourself Merry Little Christmas, White Christmas tai All I Want For Christmas Is You. To nešteto ponavljanje iste melodije pa ima lahko psihološke vplivetutkijat huomauttavat.

Ponavljanje določenih skladb lahko povzroči tudi motnjo.
Ponavljanje določenih skladb lahko povzroči tudi motnjo.

Verjetno poznate učinek mere izpostavljenosti, ki ponazarja razmerje v obliki črke U med tem, kako pogosto slišimo pesem in koliko nam je všeč določena pesem. Praznična glasba lahko sprva sproži nostalgijo in v vas vzbudi praznični duh, a nenehno ponavljanje določenih skladb lahko povzroči tudi motnjo, dolgočasje in celo stisko, pravijo raziskovalci.

Prenasičenost sproži negativen odziv na človeško psiho.
Prenasičenost sproži negativen odziv na človeško psiho.

Razlog, zakaj se možgani naveličajo praznične glasbe, se skriva v tem, da prenasičenost sproži negativen odziv, ki se kaže na človeški produktivnosti in draženju potrošnikov. Igranje božičnih pesmi celo zimsko sezono proizvaja kognitivno utrujenostKlinična psihologinja Linda Blair zato pravi, da bi se vsi, ki predvajajo praznične pesmi, morali nauči, kako upravljati zvok, torej kakšen izbor pesmi bo in kako glasno se bo glasba predvajala.

Lisää tietoa

Lisää tietoa:
sciencedirect.com

Kanssasi vuodesta 2004

Vuodesta alkaen 2004 tutkimme kaupunkitrendejä ja tiedotamme seuraajayhteisöllemme päivittäin viimeisimmistä elämäntavoista, matkustamisesta, tyylistä ja tuotteista, jotka inspiroivat intohimoa. Vuodesta 2023 alkaen tarjoamme sisältöä suurimmilla maailmanlaajuisilla kielillä.