Ovih dana, kada se jutrima prvi put nakon vrućeg ljeta susrećemo s jesenskim maglama, misao uvijek iznova bježi u ljetna sjećanja. Otvaram krov, palim grijanje sjedala... i… znam da ljeto još nije gotovo. Daleko od toga s BMW-om Z4.
Zapeljem na obvoznico in z nasmehom na ustih drvim kakšnih 120km/h, veter v laseh je zmeren, sopotnica pa je z ruto na glavi, opremljena in pripravljena na sobotno avanturo.
Cesta se odpre in BMW Z4 z veseljem diha in kaže moč 245 konjev pod motornim pokrovom, ki rezgetajo z globokim in na trenutke podivjanim glasom. Destinacijo s takšnim avtomobilom ni težko izbrati, odločitev za jug je samoumevna, logična. Spomini na poletje, še vedno živi.
Pri Postojni zavijeva iz avtoceste in odpre se idilična kraška pokrajina s še bolj idilično cesto, ki jo dobro poznam. Cesta, kjer kraljujejo etape zvenečih rallyjev bo kot nalašč, da iz kabine preženem še zadnji kanček pomisleka o tem ali naj zaprem streho. Postaja toplo, sopotnici vroče. Avtu zaupam, čutim in vem, ker ga jezdim popolnoma v bljižini njegove zadnje obese s katero prenaša moč na cesto. S cesto sva eno.
“BMW Z4 ti ponudi sedenje na zadnji osi, s telesom si praktično v sredinskem težišču.”
Si avto, čutiš in veš kaj bo. Kontrolirano, brez presenečenj. Avto pleše skozi ovinke, kot lipicanec. Najprej nežno, nato z vso silo v galopu. Knežak je kot nalašč za takšne podvige, cesta, ki je narejena za BMW Z4, za njegov karakter, za njegova čustva. Druga… 8.000 obratov, 120, 130km/h. Pa obešanje na varne zavore, ki primejo točno tako kot si želiš in potem spet divje pospeševanje iz zavoja iz praktične ničle do 100km/h v pičlih 5,7s. Brez težav in popolnoma nezadihano. Občutek v vožji avto absolvira z desetko.
Odpre se pogled na morje, zavijeva proti Opatiji, ki se zdi idealna prva postojanka. Mesto, ki mu je BMW Z4 enostavno pisan na kožo. Zapeljeva po ozkih ulicah in poslušava prijetno pogrgravanje in rahlo pokanje iz izpušnega sistema. Ja, ta avto zmore tudi to romantično gesto.
Privlači poglede. BMW Z4 je bil vedno magnet za poglede, v tokratni generaciji se zares presega, je enostavno izjemno lep avtomobil, ki deluje veliko večji od predhodnih generacij. Izbrana biserno bela barva, pa mu poudari praktično vse linije in ga še dodatno napihuje. Zapreva streho, ki avtomobil naredi prikupen kupe. Dokaj hitro, a vseeno nekoliko počasneje kot bi pričakoval. Moti, da strehe ne morem zapreti z daljinskim ključem, temveč le s stiskanjem in držanjem gumba v kabini. Malenkosti, tako sladke malenkosti. Sledi klišejska kavica v eni od še bolj klišejskih Opatijskih kavarnic. Sonce je že visoko, plaža pa tako daleč. Sedeva v avto in že drviva proti Moščeniški Dragi, kjer sva sva dogovorjena za kosilo in kopanje. Zdi se, da čas mineva počasneje.
Ne da mi miru. Nekako nervozno pogledujem po peščeni plaži in razmišljam o tem, da je poletje zares mimo. Tu v objemu Učke sonce zares hitro pade. Greva za njim, me prešine. Posloviva se in nezavedno zavijem proti zahodu – smer Pula. Kam greva, me vpraša moja spremljevalka? Ne… ni še konec poletja.
Več informacij na spletni strani BMW Slovenija:
http://www.bmw.si
Cena vozila: 53.000 eur
Pohvalimo:
Izjemno nizko porabo, ki na testu ni presegla 7.5 litra na 100km. Izjemno oblikovanje ter čut za detaile. Fantastične vozne lastnosti, ene najboljših ali celo najboljše v njegovem segmentu.
Zamjeramo:
Skoraj nič. Le precej visoko vstopno ceno vozila ter počasnost zapiranja strehe.