Ethec je zamisao mladih i možda najnaprednijih umova u ovom trenutku. Iza projekta električnog motocikla Ethec stoji 13 studenata strojarstva, student elektrotehnike i 2 studenta industrijskog dizajna u Zürichu u Švicarskoj.
Ethec naj bi pomen električnega motornega kolesa postavil na povsem novo raven. Z dovršenim sistemom za ponovno pridobivanje energije in na novo razvitim sistemom za optimalno hlajenje baterij nam bodo omogočili, da se bomo lahko s polno baterijo podali 400 kilometara daleč. Tako se bo lahko tudi motorna električna mobilnost iz mest podala na deželo in v druge bolj oddaljene kraje. Za doseganje daljših razdalj skrbi baterija, sestavljena iz 1260 celic, s skupno zmogljivostjo 15 kilovatnih ur. Baterija ima učinkovit hladilni sistem, kar bo preprečilo pregrevanje, s tem pa močno podaljšalo življenjsko dobo baterije.
Pri zaviranju z motornim kolesom se približno 75 % zavorne sile razporedi na prednje kolo. To predstavlja veliko količino izgubljene energije, ki bi jo bilo mogoče ‘zajeti’ in jo shraniti v baterijo. Večina motornih koles zaradi tega nima učinkovite rekuperacije električne energije, Ethec pa je to težavo rešil na precej preprost način. Namestili so mu dva elektromotora, enega v prednje in drugega v zadnje kolo. Ethec je tako prvo električno motorno kolo na svetu, ki ima elektromotor tudi v prednjem kolesu, kar poskrbi za visoko rekuperacijo zavorne sile in njeno spremembo v struja. Ethec sicer ni med najmočnejšimi motornimi kolesi, ima zgolj 68 konjskih snaga, je pa zagotovo med najbolj inovativnimi.
Galerija slik – Ethec
Više informacija:
ethec.ethz.ch