Ford priprema pravu malu ofenzivu ekološki prihvatljivijih modela. Prvi na ceste stiže hibridni Mondeo kojeg na cestama očekujemo već u svibnju, što znači manje od pola godine zaostatka za ostalim izvedbama. Drugi će biti plug i hibridni C-max koji se već prodaje s onu stranu Atlantika, a isto vrijedi i za treći u nizu koji je također već u prodaji na pojedinim tržištima EU, a riječ je o potpuno električni Focus.
Tega je mogoče prepoznati po značilni motorni maski (gre za model pred prenovo, o kateri smo pred kratkim že pisali), drugače pa ni velikih razlik med tem električnim in ostalimi različicami focusa. Zunanja podoba je še vedno zelo dinamična in o električnem pogonu v resnici pričajo le maloštevilni napisi electric (na boku in zadku) ter posebna odprtina za priključitev posebnega kabla na omrežje, katerega odprtino s pritiskom na posebno mesto očem zanimivo zavrti.
Po prostornosti in dinamiki kot ostali
Tudi znotraj so razlike res malenkostne, v bistvu pa so skoncentrirane predvsem okoli merilnikov in podaljška sredinske konzole, kjer je ročica prestavne avtomatike. Tudi po prostornosti je primerljiv z ostalimi focusi, le prtljažnik je zaradi baterijskega sklopa v dnu in med zadnjo klopjo ter prtljažnim prostorom manj zajeten.
Baterijski sklop sestavlja litij-ionski akumulator zmogljivosti 23 kWh, ki so ga razvili v sodelovanju z LG chem. Za optimalno delovanje in čim daljšo življenjsko dobo ima baterijski sklop dodan sistem hlajenja in ogrevanja, s čimer naj bi baterije brez znatne izgube kapacitete baterij zdržale najmanj deset let. Sistem tako baterije ob visokih poletnih temperaturah hladi, obratno pa jih v času nizkih temperatur dodatno segreva.
Polnjenje baterij (tudi) za le 1 evro
Voznik tega v nobenem primeru ne zazna, ima pa z enim polnjenjem na razpolago dovolj energije, da s focusom prevozi razdalje do 162 km, za čim bolj učinkovito izrabo električne energije pa ima dodan tudi sistem brake coach, ki mu s pomočjo odstotne kalkulacije in animacije sugerira, kako voziti najbolj optimalno.
ČITAJ VIŠE: Renault ZOE – prava električna kombilimuzina C-segmenta
Vozilo je mogoče polniti prek kakršnekoli klasične vtičnice (tudi domače), kjer pri slednji (se pravi napetosti 10A) polnjenje traja 10-11 ur, pri višjih napetostih (16A ali 32A) pa traja polnjenje 6-7 oziroma celo samo 3-4 ure. Ob tem pri Fordu navajajo, da je možno v najcenejši tarifi focusa electric napolniti za vsega 1 evro (brez dajatev), kar je izredno nizek strošek za dobrih 150 km vožnje.
V vožnji se focus electric pelje podobno športno kot “navadne” različice tega modela, le, da so pospešek iz mirujočega stanja in medpospeški presenetljivo hitri, pri vožnji skozi ovinke pa se nekoliko pozna višja teža vozila, čeprav okoren in težak vseeno ni. Užitek v vožnji je tako na moč podoben kot pri ostalih focusih, z izjemo posebnosti, ki jih prinaša električni pogon.
Focus electric je na določenih trgih, kakršen je francoski, nekaj časa že naprodja, tam pa si ga kupci upoštevajoč subvencijo, lahko omislijo za 39.990 evrov. To pa v primerjavi s konkurenco, tudi francosko v obliki renaulta ZOE, ni malo. In ravno pri ceni bodo morali pri Fordu še veliko narediti, da bo focus electric konkurenčen. Tehnologija je nared, le predraga je še.
Više informacija:
ford.si