fbpx

George Rodrigue - Plavi pas

Living in the spotlight www.georgerodrigue.com

George Rodrigue je umjetnik koji se proslavio devedesetih godina prošlog stoljeća motivom plavog psa. Svjetsku slavu stekao je promotivnim plakatom koji je dizajnirao za švedsku votku Absolut 1992. godine. Dizajnirao je plavog psa prema svom psu Tiffanyju. Inspiraciju za kreaciju crpio je iz kreolske legende o Loup garou, koja govori o vukodlaku koji se navodno skriva u močvarnom krajoliku južne Louisiane.

Močvirnata pokrajina ameriške zvezne države Louisana je močno vplivala na začetke Rodriguevega ustvarjanja. Študij v Los Angelesu je v njem vzbudil domotožje in željo po uprizarjanju motivov iz ruralnih predelov Lousiane. V prvih delih so prevladujoč motiv temačne pokrajine, ki jim kraljujejo z mahom preraščeni hrasti. Kot številni drugi veliki umetniki, tudi Rodrigue na začetku ni bil cenjen. Kritikom so se motivi ruralne pokrajine zdeli preveč temačni in monotoni. Stvari so se spremenile, ko je bil leta 1974 kot edini Američan nagrajen na prestižni pariški razstavi Le Salon.

Blue dog v cvetju
Blue dog v cvetju

Motiv modrega psa je Rodrigue prvič naslikal kot ilustracijo za serijo grozljivk o mitih in legendah ameriškega juga. Zgodbe so govorile predvsem o volkodlaku (fr. loup garou) zato se je odločil, da bo glavna ilustracija v knjigi pes. Ilustracija je bila postavljena v nočni čas, zato je psa, ki je stal v mesečini pobarval modro. Leta 1992 je s pomočjo Absolut vodke dosegel svetovno slavo. Sledil je slavnim umetnikom kot sta Andy Warhol in Hans Godo Frabel ter ustvaril promocijski plakat z modrim psom v glavni vlogi. V poznejših letih svojega ustvarjanja je modrega psa umestil v okolje močvirnatih pokrajin ameriškega juga in s tem združil svoje najbolj znane motive. Leta 2013 je George Rodrigue umrl, a njegov Blue dog živi naprej.

Više informacija

Više informacija: 
www.georgerodrigue.com

 

Sa vama od 2004

Od godine 2004 istražujemo urbane trendove i svakodnevno informiramo našu zajednicu sljedbenika o novostima u životnom stilu, putovanjima, stilu i proizvodima koji nadahnjuju sa strašću. Od 2023. nudimo sadržaj na glavnim svjetskim jezicima.