fbpx

Jaguar XE – povratak Britanaca u kraljevstvo njemačkih sportskih limuzina D-segmenta

Danas je u Londonu održana premijera novog Jaguarovog modela - XE, kojim se na velika vrata namjeravaju vratiti u D-segment i malo odspavati njemačko "sveto" trojstvo. Cijene će se kretati od oko 33.500 do 75.000 eura. Na ceste će krenuti početkom sljedeće godine, a kasnije će biti najavljena i karavanska izvedba.

XE po neuspelem poizkusu X-type pomeni vrnitev Jaguarja v D-segment športnih limuzin, kjer že vrsto let dominira nemška “sveta” trojica. To pa naj bi novi Anglež prekašal tako po tehnični kot tehnološki plati, nenazadnje pa tudi pri ceni.

Notranjost bo glede na zunanjost pričakovano športna in barvita, armaturna plošča pa bo pomenila zmes novega in tistega pri modelih XJ in F-typu.
Notranjost bo glede na zunanjost pričakovano športna in barvita, armaturna plošča pa bo pomenila zmes novega in tistega pri modelih XJ in F-typu.

Postavljen je na novo platformo imenovano X760, pogon bo v osnovi speljan na zadnji kolesni par, proti doplačilu pa bo na voljo tudi štirikolesni pogon. Velik poudarek poleg športne zunanje podobe, so oblikovalci namenili tudi aerodinamika, tako da količnik zračnega upora znaša vsega 0,26. Platišča bodo merila od 17 do 20 palcev, prostornina prtljažnika pa bo znašala 485 litara.

V prodajne salone pa bo zapeljal v začetku prihodnjega leta, nekoliko kasneje pa bo na ceste zapeljala tudi karavanska različica, veliko govora pa je tudi o kupe in kabriolet različici.

V paleti motorjev bosta dva 2,0-litrska bencinska štirivaljnika ter 2,0-litrski dizelski agregat z 120 kW in 380 Nm navora, povprečna poraba katerega bo znašala samo 3,8 litara, što znači 99 grama emisije CO2 na km. Poleg te bo na voljo še ena zmogljivejša različica slednjega agregata, za katero pa še niso sporočili kolikšno moč in navor bo razvijal. Za XE pa je Jaguar pripravil tudi še popolnoma novo šeststopenjsko prestavno avtomatiko i renoviran osemstopenjski ZF (prav tako avtomatski) menjalnik.

Na voljo pa bo tudi še bolj športna različica XE-S, koji će ga voziti 3,0-litrski V6 bencinar, ki bo razvijal 250 kW ali 340 KS ter 450 Nm navora, s katerim bo XE-S do stotice pospešil v 4,9 sekunde.

Britanci pa se tu še ne nameravajo ustaviti, saj bodo nekoliko kasneje kupcem ponudili še različico XE SVR, ki bo predstavljal konkurenta M3, ki bo pod pokrovom skrival 5,0-litrski V8 agregat z 360 kW ali 489 KM in sicer naj bi na cestah prve primerke opazili približno leto dni po prihodu XE na trge. Ubrzanje XE SVR (od 0 – 100 km/h) naj bi trajal okoli četiri sekunde, največja hitrost pa bo leektrnosko omejena na 250 km/h. Poleg bolj zmogljivega motorja bo dobil tudi aero body kit, zmogljivejša zavorni in izpušni sistem, športno vzmetenje, LSD zaporo diferenciala, večja platišča in še bolj športno notranjost. Britanski mediji pišejo o ceni okoli 60 tisoč funtov, kar je okoli 75 tisoč evrov.

Novost v XE bo predtavljal tudi infotainment sistem In Control z osem palčnim zaslonom občutljivim na dotik, sistem ASPC ali all surface progress control, ki bo ponujal štiri možnosti nastavitev številnih parametrov vozila: dynamic, normal, eco in winter, nenazadnje pa tudi head-up projekcijo.

Više informacija

Više informacija: 
Jaguar 

Sa vama od 2004

Od godine 2004 istražujemo urbane trendove i svakodnevno informiramo našu zajednicu sljedbenika o novostima u životnom stilu, putovanjima, stilu i proizvodima koji nadahnjuju sa strašću. Od 2023. nudimo sadržaj na glavnim svjetskim jezicima.