Ime je Jeepov model Cherokee dobio je ime po legendarnom indijanskom narodu prije više od tri desetljeća. I tada je upravo ovaj model započeo SUV segment i postavio mu temelje. Ovoga puta na tržište dolazi 4. generacija Cherokeeja koja donosi brojna inovativna tehnološka rješenja, terensku učinkovitost i sigurnost. Jeep se vraća velikim koracima i time pokušava postaviti nove standarde u klasi. Hoće li legenda uspjeti?
Jeep, ki ga vsi poznamo kot sinonim za “terenska vozila”, bo z novo generacijo poizkusil na novo opredeliti kategorijo športnih terenskih vozil. Pri tem se naslanja na svojo bogato dediščino, ki jo skuša ohranjati skozi oblikovne poteze, kot tudi inovacije štiri kolesnega pogona in tehnologije.
Pri skupini Fiat se zavedajo, da imajo z blagovno znamko Jeep v žepu velikega aduta in da je čas, da ga tudi uspešno ekonomsko iztržijo. Namreč segment v katerem je Džip doma iz leta v leto uspešno raste in pridobiva nove kupce. Tako se je razvojno delo v zadnjih letih obrestovalo tudi jeep-u saj beleži lepo rast prodajnih številk na globalni ravni. Znamka je od leta 2009 do danes zabeležila 117% rast prodaje. Z novo paleto vozil blagovne znamke Jeep pri uvozniku upravičeno upajo na podobno rast prodaje tudi na našem trgu.
Cherokee ni le za “šminko”, temveč tudi za teren
Med tem ko avtomobili v istem segmentu, praviloma stavijo na svoj izgled, skušajo pri jeepu to zgodbo obdelati večplastno. Stavijo na kupce, ki bi si želeli več terenskosti in ne le “šminko”, a hkrati potrebujejo tudi vozilo za vsakdan.
Tako je novi Jeep Cherokee svoj legendarni štirikolesni pogon ponesel še višje in tako ponuja tri štirikolesne pogonske sisteme za odlično štirikolesno zmogljivost v svojem razredu in v vseh voznih razmerah: enostopenjski in povsem elektronsko nadzorovani Jeep Active Drive I, dvostopenjski Jeep Active Drive II z vektoriranjem navora in reduktorjem ter Jeep Active Drive Lock z vsemi funkcijami pogona Jeep Active Drive II, ki sta jim dodana še zapora zadnjega diferenciala in nadzorni sistem Selec-Terrain. Vseh sistemov in možnost na kratkem testu nismo uspeli preizkusiti, pa vendar so prvi vtisi po vožnji po terenu pozitivni. Tako pisana izbira pogonov pa je namenjena predvsem temu, da lahko zadovoljijo tako tiste k svojega terenca le občasno zapeljejo iz mesta, kot tiste, ki bi si z novim cheroke-jem želeli več terenskosti od razrednega povprečja. Za najbolj “nežne” pa je na voljo tudi različica s pogonom na sprednja kolesa.
ČITAJ VIŠE:Renegade je moderan džip za mlade i mlade u srcu
Pogonski agregati z inovacijami
Dizelskega so si razvojniki sposodili kar pri giulietti in prihaja v dveh različicah 140 i 170 konjev. Vrh ponudbe predstavlja 272 konjski 3.2 V6 bencinar, ki je namenjen najbolj “besni” različici cherokee-ja trailhawk.
Da ne gre le za copy/paste agregatov dokazujejo mnoge izboljšave motorjev s čimer so inženirji dosegli večjo varčnost, bolj čiste izpuhe in bolj mirno ter uglajeno delovanje. Motorji lahko v kombinacijah motorne izbire in opreme sodelujejo z ročnim menjalnikom ali sodobnim 9 stopenjskim avtomatskim menjalnikom. Slednji je avtomatično na voljo v močnejši motorizaciji, kot del serijske opreme.
Tehnološko povsem v stiku z najboljšimi in večjimi
Cherokee je tehnološko povsem v koraku s konkurenco ter jo celo na nekaterih področjih prekaša. V vožnjo prinaša mnogo asistenčnih sistemov, ki jih poznamo iz premium razreda vozil. Tako je na razpolago radarski tempomat s sistemom stop & go, ki sledi vozilu, ki se nahaja pred vami tudi takrat, ko se vozilo popolnoma ustavi in nato nadaljuje vožnjo. Sistem naj bi brez težav deloval tudi ob slabših vremenskih pogojih, kar lahko le pohvalimo.
Također cherokee premore tipalo za preprečitev trka pri nizkih hitrostih (LSCM), kar pomeni, da samodejno zavira in preprečuje nezgode pri hitrosti do 30 km/h. Isto časno pa nadzoruje vozni pas in s sistemom LaneSense, ki opozarja in se mehanično odzove z rahlimi popravki smeri, ko zazna nenadno menjavo voznega pasu. Ob navedenemu se zdi, popolnoma samoumevno, da premore tudi sistem za samostojno parkiranje, ki deluje tako pri bočnem parkiranju, kot pri vzvratnem parkiranju v parkirni boks. Ne zaostaja tudi zabavna elektronika v vozilu, ki jo je za koncern Fiat pripravil Harman in prinaša dobršno mero povezljivosti in odlične zvokovne lastnosti, ki pa jih lahko kupci opcijsko nadgradijo z vrhunskim zvočnim sistemom Alpski.
Da bi bil nekaj posebnega, pa kot prvi v industriji predstavlja sistem za brezžično polnenje mobilnega telefona preko polnilne plošče. Le to je mogoče pri vseh telefonih katerih baterija podpira tehnologijo in standard Qi.
Najbolj varen med športnimi terenci
Ker je kupcem izjemno pomembna varnost je razveseljivo dejstvo, da se je v primerjavi 33 vozil iz razreda športnih terencev, prav chreokee uvrstil na najvišje mesto ter tako na testu EuroNCAP 2013 odločno pometel s konkurenco.
Zasluga gre predvsem inženirjem, ki so dodali več kot 70 aktivnih i pasivnih elementov ter tudi inovacij.
Bolj dosegljiv kot v preteklosti
Cherokeeja boste lahko v osnovni različici v svojo garažo zapeljali za 29.990 evrov. Skok v razred vozil s pogonom na vsa 4 kolesa – AWD vas bo stal dobrih 7.000 tisočakov. Srednje opremljen chrerokee z opremo Limited pa bo na vaš za dobrih 40.000 evrov. Omeniti velja, da je osnovni model opremljen z mnogo serijske opreme in so skoki po modelni paleti navzgor le stvar prestiža. Vsekakor zna k boljši ceni z akcijami prispevati tudi želja uvoznika po doseganju boljših poslovnih rezultatov in prodajnih številk. To pa bi ga lahko postavilo visoko na seznam potencialih kandidatov za nakup, pri vseh tistih, ki pogledujejo po u SUV segment.
Džip je naredil velik korak naprej, tudi z novostmi v modelni paleti kot je model renedgade, katerega prodaja se bo začela prihodnji mesec. O njem smo že pisali ob predstavitvi uvoznika. Z modelom cherokee se z velikimi koraki vrača tja, kamor je nekoč že sodil. Ko vas bo nekoč, nekje, nekdo vprašal kaj vozite, mu boste lahko odgovorili, da vozite Jeep-a. In sledilo bo logično vprašanje… katarega?
Više informacija:
http://www.jeep.si/Cherokee/