Cult je postal širše znan, ko se je z vašim kolesom domov odpeljal predsednik Bush. Kakšna je predzgodba?Začelo se je pred dvanajstimi leti v majhni idrijski kolesarski trgovini Čuk. V tistih časih je bilo težko kupiti dobro gorsko kolo. Bolj enostavno je bilo iti v Italijo po ...
Cult je postal širše znan, ko se je z vašim kolesom domov odpeljal predsednik Bush. Kakšna je predzgodba?
Začelo se je pred dvanajstimi leti v majhni idrijski kolesarski trgovini Čuk. V tistih časih je bilo težko kupiti dobro gorsko kolo. Bolj enostavno je bilo iti v Italijo po dobre komponente ter si sestaviti kolo. In tako se je začelo. Prva leta je bila izbira majhna in bili smo nepoznani. No, v zadnjih letih pa se kažejo uspehi. Še George Bush se vozi z našim kolesom (smeh).
Kako dolga je pot od vizije do tega, da se zavrtijo pedala?
Odvisno od zahtevnosti projekta. Trenutno smo sredi priprav za naslednje leto. Normalna pot od ideje do izdelka je eno leto. Določeni modeli, predvsem polnovzmetena in karbonska kolesa, pa lahko vzamejo dve, tri ali štiri leta.
Je izdelovanje koles ročno ali industrijsko delo?
Pri nas vse delamo ročno. Pozimi, ko je manj povpraševanja, pripravimo komponente, tako da v sezoni ročna proizvodnja deluje tekoče. Ne delamo po liniji, temveč vsak od naših fantov sestavi neko kolo v celoti. Na dan izdelamo nekje med deset in dvajset koles.
Izdelujete tekmovalna, cestna, gorska, treking kolesa. V čem se Cult kolesa razlikujejo od drugih?
V nasprotju z drugimi velik poudarek dajemo temu, da so vse komponente v istem kakovostnem razredu in je kolo kot celota kakovosten izdelek. Edinstveni smo v tem, da smo custom made, po naročilu. Nič ne delamo vnaprej. Stranke si po želji oblikujejo svoje kolo, šele nato se sestavi kolo. Imamo tudi napravo, ki se imenuje Cult fiting. Človeka izmerimo in kolo sestavimo čisto prilagojeno njegovi konstrukciji. Na Cultu se lahko udobno vozi tudi dvometrski košarkar. Pred nakupom sta potrebna naročilo in merjenje, zato vedno pravim, da naša kolesa niso namenjena impulzivnim kupcem.
Kakšnim ljudem pa so namenjena?
Tistim, ki vedo, kaj hočejo. Ki se posvetijo nakupu kolesa in ki želijo imeti kolo za dlje časa. Generacijsko pa imamo kolo za nekoga, ki bi šel na olimpijske igre in za gospo, ki se rada varno in udobno zapelje do trgovine. V ponudbi smo že imeli otroško kolekcijo koles Cultko in trenutno smo sredi priprav za novo kolekcijo …
So za kakovostno kolo najbolj pomembni pravi materiali, morda oblika, sam videz ali vse skupaj?
Mislim, da je najbolj pomembna geometrija in udobje na kolesu, pravilna drža. Sicer pa je za ženska kolesa zelo pomemben dizajn in temu posvetimo ogromno časa. V tehničnem smislu pa je videz najmanj pomemben. Okvir je tista duša kolesa in če ta ni kakovosten, kolo nima pravih voznih lastnosti.
Kako je s trendi v kolesarstvu, se spreminjajo tako hitro kot v modi?
Pri dizajnu so trendi podobni kot v avtoindustriji. Trenutno je hit bela barva, za vnaprej pa napovedujejo, da si je vredno zapomniti kroge. Pri materialih je pred petnajstimi leti prevladovalo železo, potem ga je izpodrinil aluminij in danes je največji trend karbon. Teža koles pa je vedno manjša.
Vaša kolesa so prevozila dirko RAAM, dirko čez Aljasko …Kateri dogodek ali nagrada pa je bil najboljša potrditev, da delate dobro?
To je bilo leto 2008, ki je pokazalo dobro delo zadnjih desetih let. Vse se je zgodilo v treh mesecih. Najprej je država naše kolo podarila predsedniku Bushu, kar je velika potrditev. Bili smo na olimpijskih igrah. Sedem kolesarjev je bilo na naših kolesih na svetovnem prvenstvu. Svetovni vojaški prvak v kolesarstvu Kristjan Koren je vozil naše kolo. V spustu pa smo bili tretjič zapored državni prvaki.
Katere svetovne proizvajalce koles je vredno izpostaviti in katere kolesarje?
Zadnje čase večkrat pogledam ameriško znamko Specialized, ki izdeluje vrhunska kolesa in komponente. Izmed kolesarjev pa se mi zdi Lance Armstrong ena najbolj pozitivnih osebnosti in velik kolesar. Pri nas bi izpostavil dva cestna kolesarja, ki ju čaka lepa kolesarska prihodnost. To sta Kristjan Koren in Borut Božič.
V prostem času ostane še kaj volje za kolesarjenje?
Zadnja leta so bila s kolesarskega vidika bolj slaba. Zato smo lansko leto vsi trije stavili, kdo bo prej prevozil tri tisoč kilometrov in to je bila dobra motivacija za treninge. Naš cilj je tudi, da bi čim večkrat v službo prišli s kolesi.
Kam se radi zapeljete s kolesom, katere kolesarske poti nam priporočate in na kateri točki kulinarični počitek?
Pomlad je idealna za kolesarske izlete po Krasu. Ko se zapelješ skozi vinograde in ko že vse cveti … Spomladi je na Krasu še topleje kot ob morju in na kraških cestah ni gneče. Za konec pa sledi obvezen počitek v gostilni Ostrouška v Coljavi, kjer zadiši po pršutu v teranovi omaki …