金融アドバイザーなら誰でも、車は最悪の投資だと言うでしょう。それが、車を買うときに最も損をしない4つの方法を紹介する理由でもあります。
Avtomobil je ena naših največjih osebnih finančnih investicij. In tudi 投資, ki se vselej konča z minusom, saj večino avtomobilov v prvih 5 letih izgubi med 50 in 80 odstotkov svoje nabavne vrednosti. Zato razkrivamo štiri precej enostavne načine, kako pri nakupu avtomobila izgubiti kar se da malo denarja. In ker je denar vaša energija izražena v času in intelektualni energiji, je potrebno z njim dobro gospodariti!
Torej, kako se pri nakupu avtomobila obnašati racionalno in gospodarno. Oziroma, kako pri nakupu avtomobila izgubljati čim manj denarja. V zapisu bomo obravnavali tako nakup starega avtomobila kot tudi nakupe popolnoma novih avtomobilov!
1. nasvet: Nakup 6 let starega avtomobila z malo prevoženimi kilometri in prvim lastnikom
Šest let stara vozila res niso več najmlajša, a vseeno je dobro vedeti, da スロベニア人 v povprečju vozimo več kot 10 let stara vozila (podatek SURS 2019). Torej, če najdete takega, ki ima okoli 100.000 prevoženih kilometrov, z uradno potrjeno servisno zgodovino ter prvega lastnika, je to lahko zadetek v polno. Preostanek vrednosti tovrstnih vozil se giblje nekje med 30 in 45 odstotki prvotne nabavne vrednosti. Torej tudi do 70 odstotkov manj, kot je vredno novo vozilo. Seveda je vse odvisno od prvotne nabavne vrednosti. Višja je bila vrednost novega vozila, večji je padec vrednosti. Pri tem igra pomembno vlogo tudi znamka avtomobila. Manj kvarljive znamke, tiste, ki so na indeksih zanesljivosti vozil uvrščene višje, ohranjajo večjo poprodajno vrednost. Modeli in znamke, ki pa so znani kot dražji za vzdrževanja, pa so praviloma podvrženi večjemu padcu vrednosti. Zato na primer japonske blagovne znamke, znane po svoji vzdržljivosti, ohranjajo višjo poprodajno vrednost ter izgubljajo manj. Spet druge, tudi premijske blagovne znamke, kot je naprimer BMW, pa praviloma izgubljajo več. Seveda je vse odvisno še od modela. Določeni modeli, kot so razni roadsterji と cabrioleti izgubljajo manj. Klasične limuzine in množični modeli pa dosti več.
Višja vrednost novega vozila – večji padec vrednost
Odstotki so odstotki in prav vsi avtomobili izgubljajo. To je neizpodbitno dejstvo. Vendar dražji avtomobili, katerih stroški lastništva so višji (registracija, vzdrževanja), izgubljajo višje odstotke od tistih, katerih lastništvo je “cenejše”. Avtomobili v povprečju v prvih 5 letih izgubijo 50,2 odstotka svoje nabavne vrednosti. Torej, če ste kupili vozilo vredno 30.000 evrov ste v povprečju izgubili 3.000 evrov vrednosti vsako leto (Vir: iSeeCars.com). In ko je vozilo staro 5 let je vredno le še 1/2 prvotne nabavne vrednosti. Zanimivo je, da je na primer pregovrno “najboljši” avtomobil na svetu Mercedes-Benz razred S, podvržen izgubi v prvih 5 letih, v višini kar 67,2 odstotka, med tem ko, tudi pri nas izjemno popularni BMW Serije 5, izgubi kar 67,3 odstotka. Podatki so okvirni in “ne veljajo” za slovenski trg, vendar so primerljivi po trenutnih cenah na spletih tržnicah kot je avto.net.
ヒント: Zdi se, da je idealen čas za nakup avtomobila v njegovem 6. letu starosti. Večini vozil namreč po 5 ali 6 letih poteče obdobje financiranja, poslovnega najema, … ali druge opcije. Lastniki pa tovrstna vozila dajejo v račun avtohišam ob nakupu novega vozila. Teh avtomobilov precej, cene pa so zato ugodnejše. Mit, da se splača kupiti 3 leta staro rabljeno vozilo sicer držia, a so pravi prihranki pri avtomobili starih med 5 in 6 let.
2. nasvet: Nakup novega vozila, ki izgublja manj
Če ste navdušenec nad novimi avtomobili, potem je dobro vedeti, da nekatere blagovne znamke avtomobilov bolje ohranjajo vrednost od samega povprečja avtomobilskega trga. Prav tako imajo določeni modeli avtomobilov višjo poprodajna vrednost od povprečja blagovne znamke. Predvsem zato, ker so na primer na trgu rabljenih vozil bolj zaželeni od povprečja. Ali pa jih ni pretirano veliko in je po njih večje povpraševanje. Ti modeli avtomobilov ohranjajo boljšo vrednost. Tako je zagotovo blagovna znamka Porsche ena tistih, ki najbolje ohranja vrednost med rabljenimi vozili. Med avtomobili, ki najmanj izgubijo v prvih treh letih je kar nekaj modelov – Panamera, Porsche 718, ポルシェ 911. V to druščino lahko prištejemo še Volkswagen California, ki je zopet eden tistih legendarnih modelov, kjer je padec cene znosen in vozilo dolgo ohranja vrednost oziroma je ta padec manjši od avtomobilskega povprečja. Odlično prodajno vrednost rabljenega ohranja tudi Jeep z modelom ジープ ラングラー. Tu pa je naprimer še blagovna znamka Mini, katerih modeli so ravno zaradi oblike manj podvrženi staranju, zato precej dobro ohranjajo vrednost. Seveda je tu še マツダ MX-5 in nekateri drugi legendarni modeli avtomobilov, ki prav zaradi svojega sloga in “zgodovinske prepoznavnosti modela” predstavljajo odličen nakup. Dober nakup pa je bil v zadnjih letih tudi フォード・レンジャー, katerega nabavna cena novega vozila je v zadnjih letih nekoliko zrasla in tako povzročila, da so nekaj leti stari Ford Rangerji izgubljali izjemno malo. Tudi najbolje prodajan model v ZDA – Ford F150 pickup je znan po dobrem ohranjanju vrednosti, predvsem zaradi visokega povpraševanja med rabljenimi vozili. Tak standard sta na primer postavili tudi modela ヒュンダイ ツーソン と Toyota Rav4, ki jih prvotni kupci obdržijo tudi zelo dolgo časa. Zato držita precej visoko prodajno ceno.
Določeni avtomobili izgubljajo manj
Kot smo v zgornjih vrsticah videli, na prodajno ceno vozila vpliva tudi “kul” faktor. Določeni avtomobili enostavno odskočijo od povprečja in so bolj zaželeni v očeh kupcev. Za njih pa smo pripravljeni plačati več, ko so stari nekaj let. Predvsem gre tu za image vozila, ki igra ključno vlogo. Na eno strani je to image kvalitete, kot so jo deležne japonske blagovne znamke, ali na drugi strani “statusni” simbol ter z njim povezani kul faktor. Seveda k vsemu temu velikokrat pridoda še faktor trga, ki se seveda spreminja. Tako hibridna vozila bolje ohranjajo vrednost kot klasična. Na primer avtomobil kot je プジョー 3008, ki je osvojil množico nagrad, zaradi vseh pozitivnih lastnosti ohranja vrednost visoko nad povprečjem te blagovne znamke, ki je bila znana tudi po modelih, ki so v preteklosti izgubljali izjemno veliko. Dobro ohranjajo vrednost tudi mali mestni avtomobili, torej avtomobili tja do nabavne vrednosti nekje 15,000ユーロ.
ヒント: Pred nakupom vozila preverite, kateri modeli vozil so tisti, ki izgubljajo manj od povprečja, ter so na trgu rabljenih vozil bolj zaželeni. Tako ne boste imeli težav pri prodaji rabljenega vozila, cena pa bo lahko nekaj odstotkov višja.
3. nasvet: Nakup novega električnega avtomobila, a le kot pravna oseba!
Električni avtomobili so že danes ½ cenejši od primerljivo opremljenih klasičnih avtomobilov v istem avtomobilskem razredu, kljub dejstvu, da je njihova prodajna cena višja med 20 in 30 odstotki. O tem smo že pisali pri City Magazine v tem prispevku. Tudi zato trdimo, da boste z nakupom električnega vozila v letu 2021 izgubljali najmanj, med vsemi novimi vozili.
電気自動車 so ta hip do ½ cenejša le pod pogojem, da jih kupite kot pravna oseba in ostanete njihov lastnik prvih 5年. Podjetja so namreč upravičena do različnih davčnih spodbud, ki pomenijo konkreten “davčni" そして subvencijski prihranek, če jih analiziramo celovito. Zato je nakup vozila na električni pogon dandanes za podjetja izjemno priporočljiv oziroma lahko tudi do ½ cenejši od nakupa klasičnega vozila. Poglejmo!
Pogoji ob katerih bo nakup električnega vozila ½ cenejši od klasičnega vozila:
- Vozilo kupi pravna oseba.
- Za vozilo se uveljavlja eko subvencija v širini 4.500 eur ユーロ。
- Za vozilo se uveljavlja investicijska olajšava v višini 40パーセント od nabavne vrednosti vozila.
- Obračunava se zmanjšana obračunska stopnja bonitete za električna vozila 0,3 odstotka namesto 1,5 odstotka za uporabo vozila zaposlenega, ki vozilo uporablja v zasebne namene.
- Pridobi se lahko brezobrestni eko kredit.
- Prihranek pri stroških goriva v prvih 5 letih lastništva.
- Manjši stroški vzdrževanja v prvih 5 letih.
- Večji preostanek vrednosti vozila ob prodaji po pretečeni dobi 5年.
Skupni prihranki so tako pri električnem avtomobilu, ki stane 50.000 evrov in katerega lastnik ste 5年 ogromni. Tesla 3 je v samem začetku za 7,000ユーロ dražja od primerljivega klasičnega vozila, pa so lastništvo ter davčne ugodnosti tolikšne, da v obdobju 5 let podjetje za tovrstno vozilo plača 1/2 zneska. Oziroma je lahko prihranek še večji. Mesečni strošek za električni avtomobil tako znaša slabih 459 evrov, medtem ko podjetje za klasično vozilo vsak mesec odšteje 1.054 evrov.
Izračun je zgolj informativne narave, a jasno pokaže, da se premalo zavedamo davčnih spodbud, ki jih prinaša nakup električnega vozila. Tega lahko kot podjetje leta 2021 kupimo po zares ugodnih pogojih. V kolikor je lastnik pravna oseba.
ヒント: Električni avtomobili proizvajalca Tesla odlično ohranjajo vrednost. Na portalu mobile.de trdijo, da se prav modeli Tesla med vsemi rabljenimi vozili prodajo najhitreje.
4. nasvet: Nakup bodoče avtomobilske klasike
Obstajajo običajni avtomobili in obstajajo bodoče avtomobilske klasike. Torej avtomobili, ki so v zgodovini avtomobilizma pustili zanimiv in trajen pečat. Velikokrat torej obstaja trenutek v prostoru in času, ko lahko takšne bodoče avtomobilske klasike kupite za drobiž in jih čez nekaj let prodate za več kot ste za njih odšteli. Seveda, to niso avtomobil za popolnoma vsakodnevno rabo. A, če kupujete drugi ali tretji avtomobil pri vaši družini je najbolj pametno, da kupite takšnega, ki bo izgubljal najmanj! Ali še boljše – z leti celo pridobival na vrednsoti. Seveda na spletu obstajajo seznami takšnih avtomobilov in nekaj smo jih celo našteli v temu članku. Velja pa precej generalistično pravilo, da se tovrstne avtomobile kupuje med 15. in 20. letom njihove starosti. Seveda, kar se da v originalnem stanju. Torej z originalnimi dokumenti o vzdrževanju, malo kilometri, brez predelav ter z dokazili o številu lastnikov, ki naj bi jih bilo čim manj. Med naše najbolj priljubljene primerke ta hip sodijo: Mercedes-Benz 190, スズキ ジムニー, アルファ ロメオ ブレラ, BMW Z3 M, ジープ ラングラー, Porsche 911 / 996, Volvo 850 R, Mercedes-Benz W124 E-razred, …. in še bi jih lahko našteli. To so avtomobili, ki že danes vsako leto pridobijo kakšnega tisočaka ali dva. In je njihova prihodnost izjemno svetla.
Kako do bodoče avtomobilske klasike
Vam je nek avtomobil v preteklosti sedel v srce zaradi njegovega oblikovanja, njegovih voznih sposobnosti ali pa je to bil filmski avtomobil, kot ga je naprimer vozil James Bond? Vam je bil avtomobil enostavno všeč? Preverite seznam bodočih avtomobilskih klasikov, poiščite dobro ohranjeno vozili in stavite na njegovo prihodnost.