Vas mika nakup električnega avtomobila? Potem preverite, kako se primerjalno obese lastništvo tako enega, kot drugega v 5 letni simulaciji lastništva, ki smo jo pripravili v našem uredništvu. Prihranki električnega avtomobila v primerjavi s klasičnim avtomobilom so ogromni, v določenih scenarijih presegajo 63 odstotkov.
Električni avtomobili so na papirju dragi. A vsak razgledan finančnik ve, da so so fiskalne spodbude, ki jih daje država podjetjem za nakup električnih avtomobilov velike. Trdimo, da so ogromne. Kljub temu, da je bila subvencija za električna vozila pri pravnih osebah v januarju 2022 ukinjena, pa to nima vpliva na dejstvo, da so električni avtomobili za podjetja že dolgo izjemno ugodna opcija. Od 23. januarja pa še dosti bolj, saj lahko podjetja odbijejo oziroma obračunajo davek na dodano vrednost, če so zavezanci za DDV.
Video: Električni avtomobili so cenejši od klasičnih
V javnosti velja zmotno prepričanje, da država s fiskalnimi ukrepi ne spodbuja e-mobilnosti. Vsekakor je zgodba za pravne osebe že nekaj let izjemno ugodna. Tako smo že leta 2020 pisali o tem, da je lastništvo električnih vozil za ½ cenješe za podjetja kot lastništvo primerljivih klasičnih avtomobilov.
Seveda pod pogojem, da je lastnik pravna oseba, da primerjamo stroške v časovnem obdobju 5-ih let in da avtomobila postavimo v situacijo, da bosta prevozila 150.000 kilometrov. Obračunavali se bodo stroški servisa in goriva. Seveda vse navidezno, a vseeno primerljivo iz “podatkov”, ki jih črpamo s strani partnerjev.
Torej, s tem prispevkom bomo dokazal, da je električni avtomobil za podjetje v obdobju 5 let za slabih 60 odstotkov cenejši kot primerljiv običajen avtomobil. Seveda ta matematika ni 100 odstotna. Vendar gre vseeno za dobro primerjavo, ki da nek grob občutek! Vsekakor pa je na vas samih, da to preverite s svojim lastnim kalkulatorjem in seveda lastnim scenarijem lastništva. Torej prevoženimi kilometri, financiranjem, itd…
最大60%の企業向け電気自動車は従来型と比べて安い?スロベニアはノルウェーと同じ道を進むのでしょうか? (電気自動車の付加価値税控除)
Primerjamo primerljivo – osnovna matematika
Električne avtomobile ter klasične avtomobile izjemno težko primerjamo med sabo. A vseeno, bi želeli v temu prispevku prikazati čim bolj podobna vozila, istega cenovnega razreda s podobnimi performansi. Hkrati pa tudi primerljivega statusnega razreda. Ter seveda s podobnim cenovnim izhodiščem. Zato, da imamo dve “statusno” primerljivi vozili, ki jih brez težav primerjamo med sabo. Tako po opremi kot tehničnih performansih.
Naj poudarim, da je električni “kandidat” tudi naša izbira in hkrati naš prvi električni avto.
Primerjamo: Cupra Born 58 kWh proti Audi A3 35 TFSI S line S tronic
Za primerjavo smo vzeli dva tipična predstavnika segmenta družinskih kombilimuzin s prisekanim zadkom – t.i. “hatchback” in sicer električnega CUPRA Born ter Audi A3. Parametri so precej enostavni. Isti razred, primerljiva dolžina. Okoli 150 kWh moči, radarski tempomat in osnovni asistenčni sistemi, vzvratna kamera, avtomatika (pri bencinskem) in “budget” za nakup okoli 40.000 evrov. Ter v osnovni in filozofiji nekoliko bolj premijska znamka oziroma pozicionirana v premijski segment. Avto z nekaj opreme in tudi “kančkom” športnega pedigreja oziroma videza.
Audi A3 z oznako 35 TFSI S line S tronic na cesto prek prednjih koles postavi 110 kWh in ponudi celih 40 kWh manj kot Cupra Born. Je pa dejstvo, da tehta le 1315 kg, medtem ko ima Cupra Born težo 1811 kg. Torej celih 500 kilogramov več. A hkrati Cupra ponudi 54 konjskih moči več, skupaj torej 204. In seveda več navora, ki je tipičen za električen avtomobile. Bencinski Audi od 0 do 100 km/h pospeši v 8.4 sekunde, medtem ko Cupra Born ta mejinik doseže v 7.3 sekunde. Torej relativno primerljivo.
Marsikdo se bo seveda spotaknil ob kakšen detajl. A za ta prispevek to absolutno ni pomembno. Pomembno je, da gre za dvoje primerljivih vozil, v istem segmentu z drugačnim pogonskim sklopom, a zelo podobno opremo in ceno.
Video: Kako prihraniš 63 odstotkov z lastništvom električnega avtomobila?!
Tabela: Okvirna primerjava lastništva električnega vozila in klasičnega vozila za pravne osebe, ki je simulacija. Številke se lahko kakopak spremenijo in so odvisne od različnih dejavnikov. Več informacij dobite v video prispevku, ki je del tega članka!*
Audi A3 35 TFSI | キュプラ生まれ | |
Nabavna vrednost | 41.000 evrov | 41.000 evrov |
バット | – 0 ユーロ | 7.393 ユーロ |
Investicijska olajšava 40 % | – 0 ユーロ | 2.550 ユーロ |
Strošek polne bonitete | 14.716 ユーロ | 0 ali 2.943 ユーロ |
Strošek goriva (5 let / 150.000 km) | 13.950 ユーロ | 5.615 ユーロ |
Servis (5 let) | 2.100 ユーロ | 625 ユーロ |
Registracija (5x) | 6.500 ユーロ | 6.500 ユーロ |
Preostanek vrednost vozila po 5 letih | – 20.500 ユーロ | – 22.500 ユーロ |
Realni strošek po 5 letih | 57.765,00 evrov | 21.292,00 evrov |
Strošek mesečno | 962 evrov / mesečno | 355 evrov / mesečno |
* Vrednosti so okvirne in uporabljene zgolj za potrebe dokazovanja smotrnosti. Dopuščamo možnost določenih računskih napak. Rezultate preverite sami!
City Magazine Slovenija、情報チャンネル T2、および Jan Macarolo のすべてのソーシャル チャンネルで一連のビデオ エピソードをフォローすることができます。おそらく毎週日曜日午後6時から7月15日まで、続きは秋学期に行われます。
Naroči se na podcast: Moj prvi električni avto
このシリーズをフォローするには、Facebook コミュニティやその他のオンライン チャネルで Jan Macarolo に参加し、このコンテンツを共同作成してください。
LEAS – スロベニアの電気自動車所有者
あなたは新しい電気自動車オーナーですか? e-モビリティに興味がありますか? それとも単に興味がありますか?新しい電気自動車の購入をお考えですか?その後、LEAS FB グループに参加して、e-モビリティに関する情報を読んで共有してください。私たちは力を合わせて、電気自動車オーナーの最大のコミュニティを構築します。