Opel Corsa to jeden z odnoszących największe sukcesy samochodów miejskich wszechczasów, ponieważ jeździ po drogach od ponad 30 lat. Nowa generacja Corsy udowadnia, że nie ma sensu zbytnio zmieniać starych i udanych receptur. Dzięki gruntownej renowacji ponownie dogonił swoich konkurentów, a nawet ich wyprzedził w niektórych segmentach. Na teście gościliśmy najciekawszą z trzycylindrowym silnikiem 1.0 ecotec turbo, czyli mówiąc najprościej – ekscytująco.
Moje osebno srečanje s Corso temelji na lastni izkušnji z lastništvom prejšnje generacije, zato so vtisi še močnejši, oziroma avtomobil prejšnje generacije odlično poznam, saj je pri “hiši” že dobrih 7 let. V tem času pa z določenim “modelom” človek naveže tesnejše poznanstvo in o njemu lahko sodi drugače, saj je izkušnja pristnejša.
Wiele novi Opel Corsi (tokrat nosi črko E) očitajo oblikovno zadržanost, a je potrebno poudariti, da je prejšnja generacija eden redkih avtomobilov, ki skozi leta ni doživljal mnogih prenov in likanja gub ter je vse do prihoda nove različice ostajal oblikovno zanimiv in cenovno izjemno dostopen avtomobil. Nova generacija Opel Corse prinaša vse dobre lastnosti prejšnje generacije ter jih nadgrajuje z izdatno mero svežine. Tudi oblikovno.
Kształt nowego Opel Corse je prepoznavna saj je silhueta avtomobila ostala zelo podobna. Kljub temu se na karoseriji skriva množica detajlov, ki kot skupek oblikovnih prijemov predstavljajo novo oblikovno zgodbo. Avtomobil je bolj dinamičen in povzema nekatere oblikovne poteze opla adama, tako v zunanjosti, kot notranjosti. Kar je dobro, saj je slednji eden bolj “drugačnih” in simpatičnih malih avtomobilov. Corsi ne zamerim, da ni zrasla z novo generacijo, saj je tako velika, ravno pravšnja za vsakodnevne opravke in tudi kakšen bolj divji “shopping” ji ne bo delal problemov. Vsekakor je nova oblika bolj emotivna in tako deluje bardziej młodzieńczy i więcej dynamiczny. Šele, ko sem postavil obe Corsi eno poleg druge je bila razlika več kot očitna.
Večje spremembe se začnejo pri tehničnih podrobnostih, kjer so inženirji postorili največ dela, saj so ji na mnogih področjih vlili izjemno veliko zrelosti. Podvozje je bilo podvrženo temeljiti mehanski prenovi, kar se pozna pri močno izboljšanih voznih lastnostih Corse. Le ta se vozi tako kot “veliki”! To więcej uglajena in tišja ter hkrati tudi izjemno zabavna I dynamiczny. Preseneti predvsem dejstvo, da so kljub nespremenjeni osnovni obliki karoserije inženirji izjemno dobro zvočno zatesnili vozilo, ki je v primerjavi s prejšnjo generacijo resnično tišje, s tem pa raven udobja na dosti višjem nivoju. Podvozje je v osnovi nastavljeno udobno, a z izbiro 17 palčnih platišč novi Corsi avtomatično pripada tudi paket športnega podvozja, ki ga vgradijo kar v tovarni s tem pa je zagotovljena športna dinamičnost. Simpatično! Na področju vozne dinamike, lege na cesti ter zvočne izolacije je med generacijama čutiti občuten preskok.
V potniški kabini navduši kakovost izdelave in izbira dosti boljših materialov kot v predhodnici. Seveda je svežina opazna tudi pri oblikovanju, kjer je Corsa podedovala veliko oblikovnih detajlov armaturne plošče iz manjšega Opla Adama. Le ta je očiščena množice gumbov, ki jih deloma nadomešča ekran na dotik – središče sistema IntelliLink. Ta omogoča sodobno in odlično povezljivost s pametnemi telefoni ter povezljivostjo z internetom, kjer je na voljo kar nekaj aplikacij. Sistem je simpatičen in nezapleten, zato ga lahko le pohvalimo.
Vse kar imajo veliki, mora seveda imeti tudi mali mestni avtomobil. Testna Opla Corsy je tako postregla z množico tehničnih pomagal in sistemov za pomoč vozniku. V testni Corsi so nas razvajali sistem za samostojno parkiranje, sistem za opozarjanje pred možnostjo naleta, sistem za prepoznavanje prometnih znakov ter sistem za uravnavanja snopa žarometov. Vsi po vrsti so del plačljive dodatne opreme, a pri Oplu ponudijo odlično kombinatoriko naprednih paketov s katerim v prodajnih akcijah do omenjene opreme pridete praktično za drobiž.
Pod motornim pokrovom je dihal naravnost izjemen litrski trivalnik z 115 konji, ki je na cesto moč prenašal s 6-stopenjskim menjalnikom in je navduševal praktično v vseh situacijah. To trditev lahko potrdijo podatki na papirju, ki obljubljajo pospeške od 0 do 100 km/h w mgnieniu oka 10.3 sekundah med tem, ko se veselje zaključi pri 195 km/h končne hitrosti. Podatki na papirju v praksi pomenijo, da sedite za volanom izjemno igrive in odzivne Corse, ki v vseh območjih vrtljajev lepo “vleče” in ima v idealnem scenariju na voljo 170 Nm navora. Zadosti, da boste po menjalniku posegali manj, a ko boste je sodelovanje germansko vzorno. Zdi se, da je motor v testni Corsi idealna izbira, ki nas na koncu razveseli tudi z malo porabo saj smo na testu, kjer je bilo kar nekaj avtocestnih kilometrov, porabili 6.4 litra na sto prevoženih kilometrov.
Srečanje z novo Opel Corso je bilo kot srečanje s staro znanko, do katere sem vselej gojil simpatijo. V novem paketu, pa je zopet uspela vzbuditi nova čustva, če hočete… Nowa miłość.
Więcej informacji:
opel.si