Projektowanie i budowanie nowych samochodów kojarzy się zwykle z takimi zawodami jak projektant, inżynier czy pracownik linii produkcyjnej. Ale w branży motoryzacyjnej możemy spotkać również dość dziwaczne zawody, które wymagają najwyższych umiejętności oraz szczególnie wysokiego stopnia kreatywności i precyzji. Poniżej przedstawiamy bardziej szczegółowo pięć z nich:
– Prvi vozniki: 2 milijona kilometrov na leto. Tolikšno razdaljo v enem letu prevozi ekipa izkušenih voznikov, ki morajo preizkusiti vsa vozila, izdelana v Seatovi tovarni v Martorellu. To so strokovnjaki, ki natančno preverijo vozne lastnosti vozil, takoj ko ta zapeljejo s proizvodne linije. Vozila preizkusijo pri različnih hitrostih, na šestih različnih vrstah površin, vključno s tlakovano in neravno podlago. Na ta način lahko odkrijejo, ali je v katerem od avtomobilov med vožnjo slišen neprijeten zvok. Med celotnim testiranjem preizkusijo tudi hupo, luči in zavore.
– Modelarji: V avtomobilski industriji modelarji iz gline oblikujejo vozila v naravni velikosti, pri čemer ta celo tehtajo enako kot pravi avtomobili.
Za to potrebujejo 2500 kg gline, v sam postopek modeliranja pa potrpežljivo vložijo do 10.000 ur dela za en sam model, ki natančno razkrije silhueto vozila.
– Avtomobilski krojači: Ti mojstri ročno sešijejo vzorce avtomobilskih prevlek, pri čemer si vedno prizadevajo najti kombinacijo barv in tkanin oz. usnja, ki optimalno odraža značaj vozila. V enem avtomobilu je na oblazinjenju več kot 30 metrov šivov, kreacije pa se vedno pripravljajo za dve leti vnaprej.
– Razvijalci sedežev: Glavni cilj pri tem poklicu je oblikovanje popolnega sedeža. Poleg tega morajo preizkuševalci in njihove ekipe za vsak tip sedeža izvesti vrsto preizkusov, ki jim pomagajo najti peno, tkanine, strukturo in šive, ki se bodo prilagodili različnim telesnim konstitucijam in zunanjim pogojem.
Pomembno je tudi, da so vzglavniki oblikovani tako, da lahko preprečijo poškodbe vratu.
– Avtomobilski someljeji: Najpomembnejše ‘delovno orodje’ someljejev je njihov nos, ki jim pomaga doseči glavni cilj – tisti pravi ‘vonj po novem avtomobilu’. Ekipa kemikov vsako leto opravi več kot 400 testiranj, med katerimi izpostavi avtomobil temperaturi 60 stopinj Celzija in preveri, ali so zaznavne neprijetne vonjave.
Strokovnjaki morajo pri tem upoštevati nekaj neobičajnih zahtev: ne smejo kaditi ali uporabljati parfuma, saj to lahko vpliva na rezultate testiranj.
Vir informacij:
siedzisko.si