fbpx

8 situações em que perdemos a sanidade e começamos a comprar coisas que não precisamos

Todo mundo conhece a situação quando você vai ao mercado comprar um alimento, mas volta para casa com uma sacola cheia de guloseimas. E você tem sorte se comprou o que comprou na loja em primeiro lugar. Por que isso continua acontecendo conosco?

Sodobna družba je močno podvržena potrošnji. Zdi se, da ljudje nikoli niso tako množično nakupovali kot danes. Nakupovalni centri so polni, iz vozičkov izdelki ‘štrlijo’, denarnice pa se tanjšajo.

Čeprav imamo praktično vse, kar potrebujemo za življenje, se nam vedno zdi, da nam nekaj primanjkuje. In tako dejansko kupimo tisto, česar sploh ne potrebujemo. Ta nenavaden fenomen pojasnjujejo različne teorije, ki vas tudi naučijo, kako preprečiti takšno vedenje.

Diderot učinek

Diderot učinek.
Diderot učinek.

Ko kupite novo stvar, ta po navadi ustvari občutek, da so vse ostale stvari videti ‘izrabljeno’ v primerjavi s to stvarjo, zato si želite vse, kar imate, zamenjati z novim. Ko vidite novo stvar, ki jo kupite, pa bo postala tista stvar, ki ste jo prej kupili, stara. To je neverjeten proces, v katerem vsaka nova stvar spremeni ostale stvari v stare in zahteva zamenjavo.

Ta učinek je dobil ime po francoskem filozofu Denisu Diderotu – nikoli ni bil bogat, vendar je nekoč dobil veliko denarja in kupil škrlatno obleko. Ta obleka je bila tako drugačna od njegovih drugih oblačil, da ga je prisilila, da zamenja vsa svoja stara oblačila z novimi.

Kako se s tem boriti?

Preden kupite določeno stvar, poskusite ugotoviti, kakšna so vaša pričakovanja. Ali želite določeno stvar zato, ker je potrebujete, ali zato, ker sanjate o določenih stvareh.

Učinek snoba

Quando kupujete stvari, ki jih drugi ne kupujejo, le zato, ker želite izstopati, ste podvrženi  učinku snoba. Mnogi ljudje želijo biti v središču pozornosti, novo oblačilo pa je eden od najboljših načinov, kako to tudi doseči.

Kako se s tem boriti?

Naredite seznam stvari, v kateri ste dobri in na katere ste ponosni. Oblačila niso edini način, kako pritegniti pozornost, temveč je to lahko tudi vaša prijetna osebnost ali dober pogovor.

Bandwagon učinek

Bandwagon učinek.
Bandwagon učinek.

Bandwagon učinek je ravno nasproten od učinka snoba. Gre za situacijo, ko oseba kupi stvar, ker je v modi, in jo imajo vsi. Ta izdelek morda ne ustreza vam ali vašemu življenjskemu slogu, vendar ga kupite, da boste v trendu.

Kako se s tem boriti?

Pred nakupom se vprašajte: “Zakaj želim stvar kupiti?” Morda vam je določena stvar resnično všeč ali pa ste morda pod vplivom drugih ljudi.

Stvari za prihodnost

Nós somos pessoas očitno optimistični, zato včasih kupujemo oblačila za prihodnost, ker menimo, da nas bo to motiviralo, da izgubimo težo. Ali pa kupimo posebne čevlje, ki jih bomo obuli za posebno priložnost.

Kako se s tem boriti?

Compras kosov za prihodnost ne bo ‘samo od sebe’ spremenilo vašega telesa, ampak, kot veste,  morate za to delati. Za prihodnost, ki jo tako željno pričakujete, boste morali nekaj narediti.

Impulzivno nakupovanje

Impulzivno nakupovanje.
Impulzivno nakupovanje.

Impulzivno nakupovanje je pogosto rezultat vaših čustev. Imeli ste slab dan in ste se odločili, da se boste odpravili v svojo najljubšo trgovino, kjer kupite nekaj zaradi svojih čustev. Srečni ste, ker ste kupili nekaj novega, a vzhičenje bo trajalo, ko ne boste na stvar, ki ste jo kupili, pozabili ali se zavedali, da ste zelo veliko zapravili.

Kako se s tem boriti?

Impulzivni nakup je posledica pomanjkanja pozitivnih čustev. Poskusite najti dejavnost, ki vam bo pomagala pri boju proti vašem slabem razpoloženju, utrujenosti in stresu.

Subliminalni maloprodajni triki

Prijetna glasba, tople barve in domač vonj – vse to vpliva na nas, ko vstopimo v trgovino. Sprostimo se, pozabimo na čas in začnemo kupovati.

Kako se s tem boriti?

O melhor caminho para kako se boriti proti maloprodajnim trikom, je poslušanje glasbe na slušalkah. Izogibajte se tudi temu, da se odpravljate v trgovino lačni.

Popusti

Popusti.
Popusti.

Popust je eden izmed najpogostejših razlogov, zakaj ljudje kupujejo stvari, ki jih ne potrebujejo. Trgovci ponujajo popuste, ki veljajo samo en dan. Zdi se, da je ugodno, zato kupimo stvari, ki jih ne potrebujemo.

Kako se s tem boriti?

Omejite prostor, v katerem hranite svoje stvari.

Vsiljivi prodajalci

Mnogi prodajalci vedo, kako pridobiti vaše zaupanje. Prepričajo vas lahko, da en izdelek ni dober, drugi pa je veliko boljši. Ker poznajo kakovost izdelkov, bodo za vas našli nekaj, o čemer ste dolgo sanjali.

Kako se s tem boriti?

Vedno imejte v mislih, kaj nameravate kupiti. Trgovski pomočniki se najprej obrnejo na tiste kupce, ki se ne morejo odločiti, kateri predmet naj kupijo – takšne ljudi je lažje prepričati, da kupijo stvar po njihovem priporočilu.

Com você desde 2004

A partir do ano 2004 pesquisamos tendências urbanas e informamos diariamente nossa comunidade de seguidores sobre as últimas novidades em estilo de vida, viagens, estilo e produtos que inspiram com paixão. A partir de 2023, oferecemos conteúdo nos principais idiomas globais.