fbpx

Como os filmes usam imagem e som para assustar as pessoas?

Os filmes de terror têm usado abordagens interessantes para assustar as pessoas desde o seu início. Claro que tudo começa com a imagem e o som, mas as técnicas mudam dependendo dos diretores e da época em que o filme foi feito.

Tako je že v filmu Them! (1954) som orjaških insektov pognal strah v kosti gledalcev, še preden so ti sploh videli omenjene pošasti. V drugi izvedbi Invazije tretjih bitij (Invasion of the Body Snatchers, 1978) je režiser Philip Kaufman com ajuda glasbene podlage e posebnih zvočnih učinkov, ki jih je snoval z umetnikom Benjaminom A. Burttom, ustvaril prizor rojevanja vesoljcev, ki je postal še toliko bolj strašen.

Invazija tretjih bitij (Invasion of the Body Snatchers, 1978):

To je mogoče prepoznati tudi v filmih Johna Carpenterja, ki je že v dia das Bruxas (Halloween, 1978) uporabil prepoznavno glasbeno podlago, ki je bila ustvarjena s pomočjo sintesajzerjev. Podobne trende lahko opazimo tudi v nekaterih drugih njegovih filmih, kot sta Megla (The Fog, 1980) in Napad na policijsko postajo (Assault on Precinct 13, 1976). Pri Noči čarovnic je mogoče opaziti tudi gibanje kamere, ki mirno ujame duh mirnega predmestja in da občutek, kot da ga nekdo na skrivaj opazuje. To je pomešano z mnogimi posnetki iz perspektive morilca, kar doda še dodaten občutek nemira med ogledom filma.

dia das Bruxas (Halloween, 1978):

Povsem obratna pa je situacija pri Osmem potniku (Estrangeiro, 1979) Ridleyja Scotta. Ta je minimiziral uporabo glasbe in se zanašal na tovarniške zvoke, ki so se lepo zlili s scenografijo filma. Hkrati je tudi uspešno prenesel temo tišine, ki jo lahko povežemo z vesoljem in tudi udarnim promocijskim citatom filma: ”V vesolju te nihče ne sliši kričati.

Oitavo passageiro (Alien, 1979):

Mnogi filmi pa ne združijo zvoka in slike v povsem naravnem slogu. Pod kožo (Under the Skin, 2013) je lep primer tega, saj je režiser Jonathan Glazer ob pojavi prelepe Scarlett Johansson completamente zapeljal gledalce, a hkrati je te podobe pospremil z daljšimi kadri in neobičajnimi zvočnimi učinki, ki jih spremi prav posebna glasbena podlaga skladateljice Mice Levi.

Pod kožo (Under the Skin, 2013):

Čeprav so grozljivke nemalokrat podcenjene, se v mnogih filmih skriva arte, ki presega poceni trike, kot je tisti, ko mačka nenadoma skoči glavnemu junaku pred obraz in prestraši tako njega kot gledalca.

Com você desde 2004

A partir do ano 2004 pesquisamos tendências urbanas e informamos diariamente nossa comunidade de seguidores sobre as últimas novidades em estilo de vida, viagens, estilo e produtos que inspiram com paixão. A partir de 2023, oferecemos conteúdo nos principais idiomas globais.